چرا من انقدر بدشانسم؟

چرا من انقدر بدشانسم؟ اگر این سوال را زیاد از خود می پرسید و به دنبال علت بدشناسی هستید، پس در ادامه با ما همراه باشید. آیا شما هم از آن دسته از افراد هستید که فکر می کنید آدم بدشناسی هستید و یا گاهی اوقات بدشناسی می آورید؟ آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که آیا اصلا شانس حقیقت دارد یا نه؟

چرا من انقدر بدشانسم؟

در حالی که وقایع زیادی به صورت اتفاقی رخ می دهند، ماهیت آنها کاملاً تصادفی نیست. به عبارت دیگر، خوش شانسی و بدشانسی به روشی که افراد به آنها باور دارند، وجود ندارد. و از همه مهمتر، حتی اگر اتفاقات منفی به صورت کاملا تصادفی رخ دهد، دیدگاه و واکنش ما می تواند آنها را به اتفاقات مثبتی تبدیل کند. شانس شما بدتر یا بهتر از دیگران نیست. با این حال دو کار ساده وجود دارد که می توانید احساس بدشانسی خود را معکوس کرده و سرنوشت تان را تغییر دهید.


همچنین بخوانید:

چطور خوش شانس باشم؟ 6 عادت افراد خوش شانس که شما آنها را ندارید!

چه چیزهایی مانع موفقیت ما می شوند؟ 


1. دیگر باور نکنید که آنچه در زندگی اتفاق می افتد از کنترل شما خارج است!

دیگر باور نکنید که آنچه در زندگی شما اتفاق می افتد به خاطر بدشناسی، سرنوشت، نیروهای ماواءالطبیعی، افراد بدخواه یا هر چیز دیگری خارج از کنترل خودتان است. روانشناسان این را “منبع کنترل خارجی” می نامند. افرادی که منبع کنترل خارجی دارند، بر این باورند که برای تغییر زندگی شان شخصاً نمی توانند کاری انجام دهند یا کار بسیار اندکی از دست شان ساخته است.

به همین دلیل، آنها یا فقط امیدوارند که بهترین ها برایشان رخ دهد، یا در تلاشند تا با کمک انواع خرافات سرنوشت خود را تغییر دهند و یا منفعلانه تسلیم هر آنچه رخ می دهد می شوند – در حالی که شکایت دارند که زندگی شان با امیدهایی که داشتند مطابقت ندارد.

اکثر افراد موفق، نظر مخالفی دارند. آنها “منبع کنترل درونی” دارند. آنها معتقدند آنچه در زندگی شان اتفاق می افتد تقریباً مربوط به خودشان است. و اینکه حتی وقتی ارویدادهای اتفاقی رخ می دهند، آنچه مهم است، خود رویداد نیست، بلکه نحوه واکنش ما به آن است. این باعث می شود که آنها فعال، متعهد،آماده امتحان کردن چیزهای جدید و مشتاق پیدا کردن ابزاری برای تغییر آنچه در زندگی شان دوست ندارند باشند. آنها خرافاتی نیستند و بدشانسی را مقصر مشکلات شان نمی دانند. آنها به دنبال راهی برای بهتر شدن اوضاع هستند.


همچنین بخوانید:

چگونه سریعتر به اهدافم برسم؟ 9 قدم به سوی موفقیت

راز موفقیت مدیران موفق و کارآمد چیست؟


آیا آنها از بقیه خوش شانس ترند؟ البته که نه. شانس تصادفی است – تصادفی بودن همان معنای شانس است – بنابراین آنها به همان اندازه دیگران دچار پس رفت ها می شوند. وقتی نگاه طولانی تری به زندگی تان بیندازید، شانس تصادفی واقعا تصادفی است. با این حال، کسانی که احساس می کنند از شانس کمتری برخوردارند معمولاً به موارد کوتاه مدت بدشانسی توجه بیشتری نشان می دهند و خود را در مورد صحت اعتقادشان متقاعد می کنند. 

2. به یاد داشته باشید که هر آنچه به آن توجه می کنید در ذهن شما رشد می کند!

اگر روی آنچه در زندگی اشتباه پیش می رود متمرکز شوید – به خصوص اگر آن را “بدشانسی” بدانید نمی توانید در قبال آن کاری انجام دهید – و اوضاع تان سیاه تر و بدتر به نظر می رسد. در مدت زمان کوتاهی، متقاعد خواهید شد که همه چیز مخالف میل شماست و موارد بیشتری را برای اثبات بدشانسی تان پیدا خواهید کرد. در نتیجه، شما خود را در انرژی منفی غرق خواهید کرد و تقریباً مطمئناً تلاش خود را متوقف خواهید کرد، مطمئن می شوید که هیچکاری برای بهبود شرایط تان نمی توانید انجام دهید.

تقدیرگرایی از خود تغذیه می کند تا زمانی که فرد را “قربانی” منفعل ضربه های زندگی کند. “بازندگان” در زندگی کسانی هستند که اطمینان دارند قبل از شروع هر کاری شکست خواهند خورد – مطمئن هستند که “بدشانسی” آنها چشم انداز موفقیت شان را از بین می برد.

آنها به ندرت متوجه می شوند که دلایل واقعی شکست آنها نداشتن دانش، تنبلی، کمبود مهارت، فقدان تدبیر، یا حماقت ساده است – همه می توانند کاری برای اصلاح شرایط انجام دهند، اگر فقط دست از سرزنش دیگران یا “شانس بد ” بردارند. 

در ادامه بخوانید:

بهترین اپلیکیشن ها برای مدیریت مالی

10 راز زبان بدن برای موفقیت که حتما باید آنها را رعایت کنید!