چرا میل جنسی من زیاد است؟ 

چرا میل جنسی من زیاد است؟ با توضیح دلایل میل جنسی بالا همراه ما باشید. این طبیعی است که میل جنسی‌تان در زمان‌های خاصی بالا یا پایین شوند. میل جنسی بالا معمولاً مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند اما اگر این میل جنسی بالا کنترل نشود می‌تواند باعث انحرافات جنسی شود.

آیا سطح و میزان مشخصی برای میل جنسی نرمال وجود دارد؟

خیر، هیچ درجه‌بندی یا معیاری برای مشخص نمودن سطح نرمال میل جنسی وجود ندارد و میل جنسی نرمال هر شخص متفاوت از دیگری است و این میل جنسی به عوامل بسیاری بستگی دارد. میل جنسی هر فرد در یک دامنه مشخص در بهترین حالت قرار دارد که این دامنه برای هر فرد متغیر است و در طول زندگی نیز تغیر می‌کند.

عوامل مؤثر بر میل جنسی:

  • سن
  • وضعیت تأهل
  • خواب
  • رژیم غذایی
  • ورزش
  • وضعیت سلامت روان
  • هورمون‌ها
  • داروها
  • سلامت جسمانی

همچنین بخوانید:

نیازهای زنان در رابطه جنسی ؛ 6 مورد از بایدهای رضایت جنسی زنان

سکسومنیا ؛ رابطه جنسی یا خودارضایی در خواب ! 

سکس تراپی چه کمکی به زوج ها می‌کند؟ 


آیا آزمایش خاصی برای بررسی میزان میل جنسی وجود دارد؟

خیر، تاکنون هیچ آزمایشی برای بررسی میزان میل جنسی مورد تائید قرار نگرفته است چون همان‌طور که در بالا ذکر شد میل جنسی از عوامل زیادی تأثیر می‌پذیرد و نمی‌توان به‌صورت تک‌بعدی آن را بررسی کرد. آزمایش واقعی رضایت شما و همسرتان از رابطه‌تان است.

چه عواملی می‌تواند باعث افزایش ناگهانی میل جنسی شود؟

شاید در طول سال شما هم در برخی روزها احساس کنید که میل جنسی‌تان به‌صورت ناگهانی زیاد شده است دلیل اصلی این افزایش میل جنسی هورمون‌ها است ولی دلایل دیگری هم وجود دارد.

استرس کم

بررسی‌ها نشان داده که اگر شخصی یک دوره کم استرس را تجربه کند، معمولاً میل جنسی‌اش افزایش میابد. مثل افزایش میل جنسی در تعطیلات که افراد از استرس‌های کاری دور هستند.


همچنین بخوانید:

غذاهایی که استرس را کاهش می‌دهند و به شما آرامش می‌بخشند!

بهترین اپلیکیشن ها برای آرامش اعصاب و کاهش استرس و اضطراب


سلامت روان خیلی مؤثر است.

اتفاقات و حوادث گذشته بر سلامت روان افراد تأثیر بسزایی دارند. سلامت روان نیز بر روی میل جنسی افراد تأثیر می‌گذارد.

رابطه عاطفی خوب

ترشح هورمون‌ها طوری است که باعث می‌شود تا اگر رابطه جنسی همراه با ارضای عاطفی باشد، تمایل شما به سمت آن بیشتر شود.

ورزش مناسب

در بسیاری از افرادی که ورزش منظم می‌کنند، میل جنسی آن‌ها همیشه در یک سطح بالا و خوب قرار می‌گیرد. درواقع ورزش باعث افزایش اعتمادبه‌نفس، کاهش استرس، خواب راحت‌تر و رضایت جنسی می‌شود.

داروها را دست‌کم نگیرید

داروهای خاصی وجود دارند که باعث کاهش یا افزایش میل جنسی می‌شوند. پس لطفاً در مورد عوارض جانبی داروهایتان از پزشکتان مشورت بگیرید.


همچنین بخوانید: عوارض جنسی داروهای ضدافسردگی ؛ چطور با آنها کنار بیایم؟


در نقطه “اوج” خود هستید

نقطه اوج برای خانم‌ها تعریف‌شده است. نقطه اوج معمولاً به‌روزهای قبل یا در حین تخمک‌گذاری گفته می‌شود و میل جنسی افراد در این زمان بسیار افزایش می‌یابد.

آیا میل جنسی بالا یک مشکل است؟

میل جنسی بالا خودبه‌خود مشکل نیست ولی اگر این میل جنسی بالا باعث تداخل در کارهای شما شود؛ در این حالت یک مشکل جدی هست. علاوه بر این تداخل، میل جنسی بالا درصورتی‌که کنترل نشود؛ می‌تواند باعث انحرافات جنسی شود.

راهکارهای عمومی برای حل مشکل

به گذشته‌ها فکر کنید

این کار باعث می‌شود تا اتفاقاتی را که ممکن است در گرایش‌های جنسی شما مؤثر بوده‌اند را بیابید و بهتر است برای این کار به یک مشاور مراجعه کنید.

مراقبه را امتحان کنید

مدیتیشن یا مراقبه که می‌تواند به شما کمک کند میل جنسی‌تان را کنترل کنید، را امتحان کنید.

با شریک زندگی‌تان صحبت کنید

افزایش میل جنسی مطمئناً بر روی هر دو طرف تأثیر می‌گذارد و مشورت و همراهی طرفین می‌تواند در حل این مشکل راه گشا باشد.


همچنین بخوانید: ارگاسم ساختگی یا واقعی در زنان ؛ همسرتان کدام را تجربه می کند؟


مروری بر تغییرات میل جنسی در سنین مختلف

در ادامه سعی می‌کنیم تا تغییرات میل جنسی را در دوران مختلف زندگی بررسی کنیم. این بررسی ممکن است در مورد همه صادق نباشد ولی باعث می‌شود تا از سوال “چرا میل جنسی من زیاد است” درک بهتری داشته باشید.

دوران بلوغ

در این دوران، اغلب میل جنسی افراد، چه دختر و چه پسر، در بالاترین میزان خود قرار دارد. دلیل اصلی این موضوع ترشح نوسانی هورمون‌ها است که باعث می‌شود تا میل جنسی خیلی زیاد شود. البته به علت کمبود اطلاعات، این دوره سخت‌ترین دوره زندگی افراد ازلحاظ جنسی است.


همچنین بخوانید: چگونه باید با فرزندانمان در سن بلوغ رفتار کنیم ؟


۲۰ تا ۳۰ سالگی

میل جنسی زیاد

در این دوره اغلب افراد گرایش متوسط یا متوسط به بالایی نسبت به جنس مخالف دارند و اولویت افراد مختلف اغلب ارضای عاطفی است تا صرفاً ارضای جنسی.

۳۰ تا ۴۰ سالگی

استرس ناشی از کار و رندگی می‌تواند در این دوره باعث کاهش میل جنسی شود. بسیاری از خانم‌ها پس از زایمان به علت نوسانات هورمونی، دچار بی‌میلی جنسی می‌شوند.

۴۰ تا ۵۰ سالگی

در این دوره به علت پیر شدن هم آقایان و هم خانم‌ها میل جنسی‌شان بسیار کم می‌شود اما چندین دلیل می‌تواند این کاهش را نامحسوس‌تر کند.

  • آگاهی بیشتر از احساسات
  • کاهش استرس‌های کاری
  • بازنشستگی و سفرهای بعد از بازنشستگی

۵۰ تا ۶۰ سالگی

اختلالات نعوظ در مردان و یائسگی در زنان، میل جنسی را کاهش می‌دهد اما استفاده از محصولات بهداشتی و مراقبتی جنسی می‌تواند کیفیت رابطه طرفین را حفظ کند.

۶۰ به بالا

 مطمئناً میل جنسی شما مثل سال‌های قبل نخواهد بود ولی این به این معنی نیست که میل جنسی شما از بین رفته است. میل جنسی تا آخر عمر با شما هست ولی کاهش محسوسی خواهد داشت.


همچنین بخوانید:

نگرانی های زنان در رابطه جنسی چیست؟

فواید رابطه جنسی در صبح برای سلامت روان، جسم و رابطه تان

چرا مدام به رابطه جنسی فکر می کنم؟ حقایقی درباره ی اعتیاد به رابطه جنسی