چرا هر کاری می کنم لاغر نمی شوم ؟ آیا با کاهش وزن مشکل دارید و نمی توانید ازشر  وزن اضافه خود خلاص شوید؟ آیا شما نیز انواع رژیم های غذایی را امتحان کرده ولی به نتیجه دلخواه نرسیده اید ؟ اگر شما نیز چنین مشلاتی دارید ، قطعا اشتباهاتی را مرتکب شده اید که از آن بی خبر اید. اما کدام اشتباهات باعث می شوند که لاغر نشوید ؟

چرا هر کاری می کنم لاغر نمی شوم

چرا هر کاری می کنم لاغر نمی شوم ؟

محدود کردن برخی از غذاها

معمولاً وقتی افراد تصمیم به کاهش وزن می گیرند ، اولین کاری که انجام می دهند ، نخوردن غذا است.با این حال ، بسیاری از مطالعات نشان داده اند که تنها راه کاهش وزن ، تهیه رژیم غذایی است که در آن انواع گروه های غذایی وجود داشته باشد.شما نباید رژیم خود را محدود کنید.برعکس باید غذاهای سالم را به مقدار زیاد در رژیم غذایی تان قرار دهید.


شاید برایتان جذاب باشد :


مشورت نکردن با متخصص مانع از کاهش وزن می شود

اشتباه دیگری که ممکن است مرتکب شوید این است که با یک متخصص مشورت نکرده و نظر او را نگیرید.اگر این کار انجام ندهید از سوخت و ساز بدن و نیازهای ویژه آن بی اطلاع خواهید ماند.مراجعه به یک متخصص قابل اعتماد می تواند برای شما مفید باشد.زیرا می تواند به شما در تهیه برنامه عملی با توجه به وزن فعلی و شرایط روانی شما کمک کند.این شما را راهنمایی می کند تا به تدریج به اهداف واقعی خود و وزن ایده آل تان برسید.آنچه مهم است اهداف وسوسه انگیز نیستند که در مجلات نوشته و ترسیم می شوند بلکه اهدافی است که متعلق به شماست.

عدم انجام تمرینات ورزشی

تحقیقات پزشکی بر لزوم ورزش برای کاهش وزن تأکید می کند.دلیل این امر ساده است: بدن ما باید کالری بیشتری را نسبت به آن چه دریافت می کند ، بسوزاند.برای رسیدن به این هدف ، به یاد داشته باشید که فعالیت ورزشی، متابولیسم را تنظیم می کند و به ما کمک می کند تا از شر چربی های اضافی خلاص شویم.علاوه بر این ، فعالیت های بسیاری وجود دارد که می توانید آن ها را انجام دهید.نکته مهم این است که فعالیت خود را با اشتیاق انجام دهید.

مصرف زیاد الکل و سیگار باعث عدم کاهش وزن شما می شود

مطالعات مختلف نشان می دهد که نوشیدنی های الکلی می توانند از کاهش وزن شما جلوگیری کنند.اول از همه باید بگوییم که نوشیدنی های الکلی هیچ فایده ای غیر از رساندن کالری به بدن شما ندارد و فقط باعث اضافه وزن تان می گردد.شکر موجود در الکل به چربی تبدیل می شود.از این بدتر ، مصرف بیش از حد نوشیدنی های الکلی نیز بر عملکرد بدن تأثیر می گذارد.در نتیجه ، ممکن است منجر به اختلالات مغز و سیستم عصبی و اختلال در بافت ماهیچه شود.سیگار کشیدن همچنین می تواند مانع از کاهش وزن شما شود.