چرا همیشه در رابطه جذب افراد بد می شویم ؟ آیا شما جزو افرادی هستید که همیشه شریک زندگی نامناسبی مانند خود شیفته ها، دروغ گوها و… را انتخاب می کنید و به آن ها علاقه مند می شوید. اما آیا می دانید دلیل آن چیست؟ چگونه می توانید مدیریت کنید که تحت تأثیر این نوع افراد نباشید و با آن ها رابطه ایجاد نکنید؟

چرا همیشه در رابطه جذب افراد بد می شویم

گرفتار شدن در چرخه روابط بد دلهره آور است. این می تواند همه چیزهایی را که می دانید و در مورد خودتان باور دارید تضعیف کند.در بسیاری از افراد علائم اضطراب ، افسردگی و پاسخ به تروما در نتیجه حملات روحی و روانی مداوم که مشخصه یک رابطه بد است بروز می کنند.خبر خوب این است که راهی برای شکستن چرخه انتخاب های ناصحیح وجود دارد و آن کاملاً تحت کنترل شماست!با توجه مناسب و تمرکز بر روی خود ، می توانید روابط پایدارتر ، دوست داشتنی و متقابل پیدا کنید.


همچنین بخوانید:

10 اشتباه که مردان در یک رابطه عاشقانه انجام می دهند 

5 دلیل اصلی طلاق و جدایی در زندگی مشترک چیست ؟

10 نشانه در رابطه که نشان می دهد ، شریک تان به شما خیانت می کند !


رابطه ناصحیح چیست؟

یک رابطه مثبت ما را پرورش می دهد و نیازهای ما را برآورده می کند. رابطه بد به معنای شرایط سمی است که نیازهای ما در آن  برآورده نمی شود و دچار احساس حقارت و عذاب می کنیم.رابطه صحیح و سالم رابطه ای است که شما در آن احساس آرامش داشته باشید و عصبی و افسرده نشوید.

فرد سعی می کند خود را در روابطی تغییر دهد که احساس استرس و اضطراب می کند و این مسئله باعث ایجاد مشکلاتی مانند خیانت به اعتقادات اساسی شما یا انتزاع خود از سیستم های پشتیبانی درونیتان می شود.

چرا همیشه در رابطه جذب افراد بد می شویم ؟

چرا همیشه در رابطه جذب افراد بد می شویم

رفتاری که وقتی اولین بار در مورد روابط می آموزید مشاهده می کنید ، به احتمال زیاد به شکلی که شما در بزرگسالان به روابط عاشقانه نزدیک می شوید و نگاه می کنید ، تکرار می شود.الگوهای منفی (و تروما مربوط) اغلب ناشی از اوایل کودکی است و غالباً بیانگر رابطه شما با والدین یا بین آنها است.

اگر یکی از والدین احساسات خود را نشان ندهد ، به احتمال زیاد به شریکی علاقه مندید که از لحاظ عاطفی مانند والدین شماست یعنی احساسات خود را نشان نمی دهد! اگر والدین شما در رابطه بسیار عاطفی است به طور ناخود آگاه شما نیز دنبال چنین فردی در رابطه هستید .می توانیم بگوییم که کودکی شما نقش مهم و اساسی در انتخاب های شما در آینده دارد.

چگونه از انتخاب بد جلوگیری کنیم؟

چرا همیشه در رابطه جذب افراد بد می شویم

خودتان را بشناسید!

بسیار مفید است که به اعتقادات اساسی شما درباره خود و اینکه چگونه این اعتقادات روی انتخابهای شما تأثیر می گذارد ، آگاه باشید.

حدودتان را تعیین کنید!

وقتی سعی می کنید خودتان را بشناسید و عقاید اساسی  خود را  تعریف کنید، راحت تر می توانید حدود خودتان را مشخص کنید.ضمن بیان محدودیت های خود، به دیگران اجازه می دهید تا از استاندارد رفتاری که مورد نیاز شماست، آگاه شوند.

روابط دیگر خود را از جمله رابطه با خودتان را غنی کنید

تقویت روابط موجود نه تنها یک شبکه پشتیبانی قوی را فراهم می کند بلکه مکانی امن را برای تلاش برای تعیین محدودیت های شما فراهم می کند. اغلب، انتخاب های ما در روابط با تمایل به یافتن چیزی که فکر می کنیم گم شده ایم ، تعیین می شود.با پیدا کردن عشق و دلسوزی برای خود و ایجاد اخلاص عمیق تر با کسانی که ما را در زندگی بهتر می شناسند. به جای پاسخگویی به یک نیاز، می توانیم به تعاملات عاشقانه مثبت که برای پرورش ما وجود دارد حرکت کنیم.

واقع نگر باشیم

آیا شما در یک سرزمین خیالی عاشقانه زندگی می کنید؟ و همه چیز در این سرزمین صورتی است؟ خوب است که انسان تصورهای زیبا و عاشقانه داشته باشد اما بهتر است کمی واقع نگر نیز باشد نا کم تر دچار شکست در احساسات شود.