چربی سوزی در حالت نشسته آن هم بدون انجام تمرین خاصی حتما به نظرتان غیر ممکن به نظر می رسد. اما دانشمندان به تازگی کشف کرده اند که تماشای برنامه و اجرای مورد علاقه تان، حتی زمانی که نشسته اید باعث ایجاد طیفی از هیجانات و تپش قلب و چربی سوزی شود.

تحقیقات نشان می دهند که پاسخ قلبی عروقی (بالا رفتن تپش قلب و فشار خون) که ما در جریان تماشای یک برنامه و یا اجرا تجربه می کنیم، برای بدن ما مفید است. یافته های یک مطالعه از محققان دانشگاه کالج لندن، دانشگاه لنکستر و Encore Tickets نشان می دهد که تماشای نمایش موزیکال باعث ایجاد پاسخی در قلب می شود که با یک تمرین نیم ساعته برابر است.

برای این مطالعه، محققان ضربان قلب، فعالیت مغزی و سیگنال های فیزیولوژیکی 12 دختر که در حالت نشسته به تماشای نمایش موزیکال مورد علاقه ی شان می پرداختند را بررسی کردند. در 28 دقیقه ای که حال تماشای این نمایش بودند، ماکسیموم ضربان قلب شان بین 50 تا 70 درصد بود. این مقدار برای ورزش های هوازی مهیج و استقامتی ایده آل است! 


همچنین بخوانید:

۱۵ پیشنهاد ورزشی که در حقیقت باعث آسیب دیدن شما می گردد !

بهترین حرکات ورزشی برای فرم گیری ران و باسن !


این بدان معنی است که اگر چه شرکت کنندگان نشسته و نمایش تماشا می کنند، بدن آنها اساسا 28 دقیقه فعالیت هوازی انجام می دهد. در مورد راهی برای سوختن کالری بدون واقعا هیچ تلاشی صحبت می کنیم!!!

ضربان قلب شرکت کنندگان درست قبل از وقفه ی بین نمایش و نتیجه گیری پایان آن، در بالاترین حد خود بود. محققان معتقدند افزایش و کاهش میزان ضربان قلب نشانگر «بالا و پایین شدن موج احساسات عمیق و انرژی مشاهده شده روی صحنه است».

جوزف دلوین، Ph.D.، سرپرست روانشناسی تجربی در دانشگاه کالج لندن، به نقل از Encore Tickets گفت: این نقش آفرینی و حضور در اجرای زنده بر روی فعالیت های قلبی و عروقی اثر می گذارد. با پایان پرده ی اول ضربان قلب شرکت کنندگان دو برابر بیشتر از قبل از شروع نمایش بود، در حالی که این میزان در پرده ی دوم سه برابر شد. این تغییرات در ضربان قلب قابل مقایسه با تغییر ضربان قلب در بازیکان حرفه ای تنیس (در زمان اوج مسابقه) است.

کارشناسان همچنین کشف کرده اند که تماشای یک اجرا در اتاقی که شلوغ و پر از ببیننده است، باعث افزایش ضربان قلب خواهد شد. دکتر دلوین خاطرنشان می کند که حضور در یک اجرای زنده، شدت عاطفی تجربه شده را افزایش می دهد.

در ادامه بخوانید: