چرا بعضی از افراد همیشه شانس می آورند؟ من چطور خوش شانس باشم؟ شاید فکر کنید که همیشه کمک های غیبی به داد افراد خوش شانس می رسند و شما از آن کمک های غیبی محروم هستید. اما چنین نیست، آنها عاداتی دارند که باعث می شود خوش شانس باشند و رازشان در همین است. در ادامه 6 عادت افراد خوش شانس که شما آنها را ندارید را برایتان شرح خواهیم داد، با ما همراه باشید.

1. آنها آهن ربای انسان ها هستند!

چطور خوش شانس باشم؟

هرچقدر افراد بیشتری را بشناسید، بیشتر احتمال دارد که آنها برایتان شانس بیاورند. در یک مطالعه، ریچارد ویسمن، استاد روانشناسی و نویسنده ی کتاب “عامل شانس” متوجه شد افرادی که خود را خوش شانس می دانند بیشتر از کسانی که خود را خوش شانس نمی دانند با دیگران در ارتباط هستند. 


همچنین بخوانید:۱۲ روش موثر برای کاهش استرس که به راحتی می توانید آنها را به کار ببندید


ویسمن به Health.com گفت: ” خوش شانس ها با افراد زیادی صحبت می کنند، و مردم به آنها جذب می شوند و با مردم در تماس هستند” در واقع هر چه با افراد بیشتری دوست باشید خوش شانس تر خواهید بود.

2. به غریزه حدس و گمان اعتماد دارند!

در یک مطالعه، محققان بریتانیایی دریافتند که غرایز و حدسهای ما اغلب معتبر هستند و از واکنش های فیزیکی واقعی بدن ما، از قبیل افزایش ضربان قلب و عرق کردن ناشی می شوند. در این مطالعه از شرکت کنندگان خواسته شد که سعی کنند در بازی کارتی که قبلا هرگز بازی نکرده بودند برنده شوند.

این بازی با هیچ استراتژی مشخصی طراحی نشده بود اما در عوض به تشویق شرکت کننده گان برای پیروی از حدس و گمان شان می پرداخت. در حین بازی، هر شرکت کننده یک مانیتور ضربان قلب داشت. تغییرات ضربان قلب از یادگیری سریع شرکت کنندگان برای انتخاب بهترین گزینه ناشی می شد. که به محققان نشان داد وقتی بدن مان انتخاب هایمان را هدایت می کنند چه اتفاقی خواهد افتاد.

3. آنها روال و روتین معمول را می شکنند و پذیرای غیرمنتظره ها هستند!

هدف داشته باشید که این هفته یک کتاب بخوانید، در راه رفتن به محل کار به یک پادکست گوش کنید ، یا یک سرگرمی جدید را امتحان کنید – روتین و روال معمول را کنار بگذارید و هر چیزی که چشم شما را به خطوط جدید تفکر و افراد جدید باز می کند امتحان کنید.


همچنین بخوانید:با دلایل و نشانه های افسردگی فصلی (زمستانی و تابستانی) آشنا شوید!


4. نیمه ی پر لیوان را می بینند!

چطور خوش شانس باشم؟

تفاوت دیگری که ویسمن بین افراد خوش شانس و بدشانس پیدا کرده بود در نحوه ی برخورد آنها بدشانسی ها و اتفاقات بد است. برای توضیح این موضوع او از شرکت کنندگان خودگزارشگر خود پرسید که اگر در بانک باشند و یک سارق مسلح وارد شده و یک گلوله به بازوی آنها شلیک کند، چکار خواهند کرد!

افرادی که معتقد بوند که خوش شانس نیستند بیشتر تمایل داشتند که بگویند بخاطر بدشانسی شان است که در بانک حضور داشته اند. اما افرادی که معتقد بودند خوش شانس هستند گفتند که احتمال داشت اتفاق بدتری بیوفتد و گلوله به سرشان برخورد کند. در واقع آنها همیشه نیمه ی پر لیوان را می بینند.


همچنین بخوانید:چه چیزهایی مانع موفقیت ما می شوند؟


5. به دیگران می گویند که از آنها چه می خواهند!

افراد خوش شانس منتظر نمی مانند که دیگران چیزی که می خواهند را به آنها بدهند بلکه مستقیما از آنها درخواست می کنند. در این  صورت احتمال اینکه چیزی که می خواهند را بگیرند بیشتر خواهد بود.

6. آنها به عنوان بهترین مدافع خود عمل می کنند!

میگن رودز می گوید: هیچ کس نخواهد فهمید که شما وجود دارید تا زمانی که خودتان را به آنها نشان ندهید. کلید اینکه دیگران بفهمند چرا شما با استعداد هستید، شناساندن ارزش تان به آنهاست. اطمینان حاصل کنید که مردم نه تنها آنچه را که می خواهید می فهمند، بلکه می دانند که سزاوار آن هستید.

در ادامه بخوانید: