مصرف بیش از حد قند و شیرینی جات  منجر به وابستگی به این مواد می گردد.نگران نباشید، البته راه هایی برای خلاص شدن از اعتیاد به قند وجود دارد که برای سلامت ما بسیار مضر است.چگونه کنترل مصرف قند و شیرینی جات را به حداقل برسانیم ؟ راه های خلاص شدن از اعتیاد به شکر چیست ؟ اگر دوست دارید جواب تمام این پرسش ها را بدانید پس با ما همراه باشید. 

کنترل مصرف قند و شیرینی جات

برای برخی از ما قند اعتیاد آورتر از قهوه، الکل و دیگر عادت های بد است.هر چه بیشتر قند مصرف کنید ،دلتان بیشتر قند می خواهد.بنابراین کاهش مصرف قند برای سلامتی شما مهم است.در واقع بدن شما نیاز به قند دریافت شده از مواد قندی را ندارد.زیرا بدن شما قند مورد نیاز خود را از میوه و دیگر مواد غذایی در یافت می کند.به همین دلیل می توانید به راحتی مصرف قند را به حداقل برسانید.

کنترل مصرف قند و شیرینی جات

هفته اول :خود را آموزش دهید و جایگزین مناسب قند پیدا کنید.

سعی کنید هفته اول خود را به آموزش اختصاص دهید.اگر قصد خرید مواد غذایی بسته بندی شده دارید به جدول تغذیه ای آن دقت کنید و مقدار قند موجود در آن را بررسی کنید.شکر ممکن است تحت نامی نوشته شود که قبل از آن هرگز نشنیده اید.نام های دیگر شکر را بیاموزید.به دنبال دستور العمل های سالم و خوشمزه باشید که در آن ها قند جای ندارد.سعی کنید عسل را جایگزین قند کنید.فقط سعی کنید خودتان را به 1-2 قاشق غذا خوری در روز محدود کنید.در این مرحله سعی کنید از میوه غافل نشوید .

هفته دوم :جایگزین هایی را که به جای شکر مصرف می کنید را کاهش دهید.

در هفته دوم سعی کنید جایگزین های قند ،مانند عسل را کاهش دهید.شما هنگام کاهش میزان شکر دریافتی با کاهش انرژی روبرو می شوید ،از این رو سعی کنید در طول هفته تا می توانید آب مصرف کنید و همچنین استراحت کنید.برای دست یابی به انرژی در رژیم غذایی خود پروتئین بیشتری مصرف کنید.

هفته سوم :قند را به طور کلی از زندگی خود حذف کنید.

تا هفته سوم، عوارض جانبی ناشی از عدم مصرف قند  به شدت کاهش می یابد.مصرف عسل زا نیز متوقف کنید و میوه را بین 1-3 وعده در روز مصرف کنید.اگر احساس می کنید که انرژی شما کم است، به پیاده روی سریع بروید، به کلاس تناسب اندام بروید و یا مقدار زیادی آب مصرف کنید.شما می توانید از قندهای طبیعی هنگامیکه می خواهید مصرف کنید ولی اجازه ندهید که آن ها در رژیم غذایی شما ثابت باشند.

در ادامه بخوانید :

مصرف بیش از اندازه قند و تاثیرات منفی آن بر روی بدن شما !!!

یک فایده جدید شکر برای بدن کشف شد !

دانشمندان با گرفتن رشوه برای سال ها تاثیرات منفی شکر را گردن چربی و کلسترول انداختند !