چیپست سری 9 سامسونگ اگزینوس 9810

سامسونگ سال جدید را با معرفی آخرین پردازنده اسمارت فون خود آغاز کرده، چیپست اگزینوس جدید سامسونگ اگزینوس 9810 نام دارد و کپانی با این چیپست برخی از  ویژگی هایی که ما از نسل بعدی گلکسی S می توانیم انتظار داشته باشیم را نشان داده است. در میان ادعاهای معمول کمپانی، عملکرد پیشرفته و استفاده از شبکه های عصبی و یادگیری عمیق برای تشخیص چهره، پیچیده تر و شناسایی اجسام در تصاویر، نظرات را به خود جلب می کند.

سامسونگ مشخص نکرده که آیا AI به طور مستقیم در طراحی تراشه ساخته شده است یا اینکه فقط برای انجام عملکرد AI بهینه شده است. سامسونگ مزیت های عمده چیپست اگزینوس را در فیلترهای واقعی ردیابی چهره و همچنین امنیت قوی تر در هنگام باز کردن گوشی بوسیله فقط یک چهره معرفی می کند. عملکردی شبیه انیموجی و فیس آیدی در آیفون X.

انتظار می رود چیپست اگزینوس 9810 به همراه گلکسی S9 معرفی شود و در قلب این گوشی فعالیت کند و شبیه سایر گوشی های اندرویدی از ترکیب 8 هسته ساخته شده باشد. همراه 4 هسته اصلی برای پردازش، با سرعتی معادل 2.9GHz و 4 هسته دیگر برای بهره وری بیشتر و افزایش عمر باتری، زمانی که قدرت پردازش کمتری مورد نیاز است. که به نظر می آید سامسونگ از ترکیب Cortex-A75 و Cortex-A55 که اواسط سال گذشته توسط کمپانی ARM معرفی شدند بهره برده است. که هر دو  مدل در بخش یادگیری ماشینی و ویژگی واقعیت افزوده و مجازی تقویت شده اند.

Exynos 9810 با استفاده از فرایند فناوری تولید 10nm نسل دوم سامسونگ تولید شده است و کمپانی وعده داده که این چیپست بسیار کارآمد باشد. سامسونگ عملکرد تک هسته ای را دو برابر کرده و 40 درصد بهبود در سناریوهای چند هسته ای وجود دارد. تراشه همچنین یک واحد پردازش امنیتی جداگانه برای دسترسی به اطلاعات حساس شخصی و بیومتریک (مانند اسکن چهره، عنبیه و اثر انگشت) خواهد داشت.

مودم داخل این تراشه جدید یکی از نخستین گوشی های پشتیبانی کننده تراکم فرکانسی شش حامل است، به این معنی که حداکثر سرعت 1.2 گیگابیت در ثانیه LTE می باشد که این میزان در سال گذشته برابر با 1 گیگابایت در ثانیه بود.سامسونگ همچنین  “عکسبرداری بدون فوکوس در زمان واقعی، تا 120 فریم در ثانیه، ضبط ویدئو با Ultra HD (یعنی 4K) با تثبیت کننده گی بهتر در هنگام ضبط تصاویر و ویدئوها” را وعده داده است.

یکی از حرکت های پیچیده و عجیب سامسونگ، استفاده از تراشه های کوالکام در برخی کشورها است، که در مورد Galaxy S9 احتمالا به این معنی است که شرکت بر روی Snapdragon 845 همراه با آخرین Exynos خود تکیه می کند. همانطور که پردازنده هر شرکت پیچیده تر و با برنامه های خاص  متناسب می شود، این مسئله در نهایت منجر به تکه تکه شدن ویژگی ها و قابلیت های موجود در گوشی های سامسونگ می شود. اما باید تا معرفی گلکسی S9 منتظر بمانیم، در حال حاضر، ما می دانیم که Exynos 9810 دارای لیست گسترده ای از موارد جدید است و سامسونگ در حال تولید انبوه آن است.

 

در ادامه بخوانید :