کاهش طول عمر و دلایل آن ! آیا می دانستید برخی مواد غذایی که در زندگی روزمره مصرف می کنیم ،باعث کاهش عمرمان می شود و سلامت ما را تهدید می کند ؟ ما در این مقاله لیستی از مواد غذایی را که باعث کاهش عمر شما می گردد را برایتان جمع آوری کرده ایم که با یکدیگر با آن ها آشنا می شویم :

کاهش طول عمر و دلایل آن

1-نوشیدنی های شیرین اسیدی

کاهش عمر

اگر شما تصور می کنید که تنها ضرر نوشیدنی های گازدار اسیدی میزان کالری بالا آن هاست ،سخت در اشتباهید .این نوشیدنی ها حاوی مواد افزودنی هستند که بر هورمون های شما تاثیر می گذارند.به شما توصیه می کنیم به جایی نوشیدن این نوشیدنی ها ، از آب میوه های طبیعی در منزل استفاده کنید.

2-گوشت فرآوری شده 

کاهش طول عمر

تمام انواع گوشت فرآوری شده پر از نیترات، سدیم و مواد شیمیایی هستند.این مواد باعث می شوند که این نوع گوشت ها برای مدت طولانی سالم بمانند.این مواد با تاریخ انقضا طولانی برای سلامت شما بسیار مضر هستند.زیرا آنها می توانند مشکلات یادگیری، مشکلات رفتاری، دیابت، بیماری قلبی و سرطان را در کودکان ایجاد کنند.

3-چیپس ها 

کاهش عمر

این محصولات که در دما و روغن زیاد پخته می شوند ،حاوی ماده ای به نام آکریل آمید هستند.علاوه بر داشتن چربی فراوان ، باعث سرطان سینه، پروستات و سرطان روده بزرگ می شوند.همچنین حاوی مقدار زیادی مواد نگهدارنده است.


همچنین بخوانید :


4-نوشیدنی های الکلی

کاهش عمر

کارشناسان معتقدند که نوشیدن ،نوشیدنی های الکلی دارای مضرات زیادی برای سلامتی  و باعث کاهش طول عمر می گردد.مصرف بیش از حد می تواند باعث کمبود آب بدن، افزایش وزن، مشکلات پوستی، افسردگی و آسیب کبدی شود.

5-فست فود

کاهش طول عمر

اکثر ما به دلیل نداشتن وقت اغلب از غذاهای آماده بیرون از منزل استفاده می کنیم.اما این نکته را فراموش نکنید که صرفه جویی در وقت باعث آسیب رساندن به سلامت شما نشود.این غذاها شامل چربی های ترانس، بسیاری از نمک، نگهدارنده ها، رنگ ها و سایر مواد شیمیایی هستند.مصرف غذاهای فست فود می تواند باعث بیماری های قلبی عروقی، اختلالات خلقی، اختلالات متابولیک و سرطان شود.

6-آرد سفید

کاهش طول عمر ودلایل آن

همه ما از آسیب های آرد سفید اطلاع داریم ،اما فکر می کنیم که تکرار آن ارزش دارد.در آرد سفید مواد مغذی وجود ندارد.و تنها باعث افزایش ناگهانی قند خون در بدن می گردد.