کاهش فشار خون با ورزش !کارشناسان می گویند داشتن زندگی با تحرک و تمرینات ورزشی می تواند تا حدود زیادی فشار خون بالا را کنترل کند.زیرا ورزش منظم فشار خون را کاهش می دهد و جریان خون را تسریع می کند.

کاهش فشار خون با ورزش تاثیر ورزش بر فشار خون را نادیده نگیرید.ورزش منظم برای سلامت بدن اهمیت دارد.کارشناسان می گویند که راز زندگی سالم و طولانی این است که تمرینات ورزشی منظم و پیوسته داشته باشیم.مهمترین ویژگی در قلب افرادی که به طور مرتب ورزش می کنند،بزرگ بودن بطن چپ در مقابل افرادی است که ورزش نمی کنند.با انقباض بطن چپ، خون از طریق عروق به بافتها منتقل می شود.ورزش و تاثیر آن بر فشار خون غیر قابل انکار است.


همچنین بخوانید :


عدم تحرک بدن در طولانی مدت باعث تاثیر بر قلب و اندام ها می گردد

قلب با سیستم عصبی اتونوم کار می کند.سیستم عصبی اتونوم مسئول عملکرد عضلات صاف است .همچنین یک سیستم ریتمیک است که کارکرد ارگان های داخلی را کنترل می کند.این سیستم بسته به احساسات و تغییرات کار می کند. این سیستم بر وضعیتی نظیر ناراحتی، خنده و تأکید تأثیر می گذارد.بی تحرک بودن برای مدت طولانی تأثیر سیستم عصبی  را به مدت طولانی کاهش می دهد ،و این امر نیز باعث تاثیر بر عملکرد قلب و سیستم ها می شود.

به خصوص زمانیکه که قلب تعداد انقباض را از دو به پنج بار افزایش می دهد ،عروق خونی به این عمل واکنش نشان داده و در نتیجه فشار خون به وجود می آید.به همین دلیل ورزش منظم باعث تعادل فشار خون می گردد.

قبل از رفتن به باشگاه های ورزشی تست سلامت انجام دهید

قبل از شروع تمرین، سیستم قلبی عروقی و سیستم تنفسی باید مورد توجه قرار گیرد.در واقع، این دو سیستم، زیرساخت های ورزشی و ورزش را تشکیل می دهند.به همین دلیل، هر یک از امکانات ورزشی باید به مردم در مورد دریافت گزارش های سلامتی و غربالگری سلامت هشدار دهد؛آنها حتی باید اسناد امضا شده را درخواست کنند.