به نظر می رسد کنجکاوی ناسا درباره مریخ تمامی ندارد.این آژانس فضایی به مدت طولانی است که دست از این سیاره قرمز نمی کشد.ناسا ادعا دارد که کشف جدیدی در مورد مریخ بدست آورده است و طبق مطلب قبلی که برایتان بازگو کردیم (شمارش معکوس برای مدارک جدید ناسا در مورد مریخ !) قرار بود در تاریخ 7 ژوئن و طی یک کنفرانس خبری مدارک جدید خود را آشکار کند.اما این کشف جدید در مورد مریخ چیست ؟

 کشف جدید در مورد مریخ

کنفرانس مطبوعاتی که در تاریخ 7 ژوئن برگزار شد، درباره  یک نتیجه مهم و خاص بود.همانطور که ناسا اعلام کرده بود این کنفرانس خبری برای عموم آزاد بود و همه می توانستند در آن شرکت کنند .اما تا قبل از برگزاری این کنفرانس حدسیات متفاوتی در مورد این کشف وجود داشت .اما هیچ نمی توانست به طور قطعی بگوید که مدارک ناسا در مورد چیست ؟

پس از روش های جدید برای کشف در مورد مریخ توسط ناسا ،نتایج آن بسیار شگفت آور  است.Curiosity (خودرو مریخ نورد است که هم اکنون در گودال گیل نزدیکی خط استوا مریخ، در حال جستجو است) به نتایج جالبی دست یافته است.طبق آخرین کاوش های انجام شده مشخص شده که یک سنگ در مریخ که حدود 3.5 میلیادر سال سن دارد حاوی مولکول های آلی است.این  کشف جدید در مورد مریخ  واقعا مهم است اما وجود مولکول های آلی خود به تنهایی نمی تواند وجود زندگی در مریخ را اثبات کند.

به همین دلیل ناسا قصد دارد آزمایش های خود را بیشتر کرده تا منبع این مولکول ها را پیدا کند.  مولکول ها اولین شواهد بخصوصی از وجود زندگی بر روی سطح مریخ،  چه چیزی در آینده را به ما  نشان خواهند داد ؟ برای اثبات زندگی بر روی یک سیاره وجود مولکول ها جزو اولین شرط هاست.اما احتمال اینکه در آخر تحقیقات چیزی عاید این سازمان فضایی نشود نیز زیاد است .

در ادامه بخوانید :

نیل بلومکمپ عکس ها بیشتری از پروژه فیلم بیگانه کنسل شده اش را منتشر کرد

فستیوال سونار در حال تلاش برای تماس با بیگانگان با ارسال موسیقی به فضا است !!!

۱۰ تا از بهترین پوستر های فیلم های علمی تخیلی تمام دوران