زحل به عنوان پادشاه قمرهای منظومه شمسی از مشتری پیشی گرفت! کشف 20 قمر جدید در اطراف زحل باعث شد که تعداد قمرهای این سیاره به 82 عدد، برسد. یعنی سه قمر بیشتر از مشتری. و خبرهای هیجان انگیزتری وجود دارد: شما می‌توانید در انتخاب اسامی این اشیا کمک کنید!
تمام 20 قمر کوچک هستند و حدود 3 مایل (5 کیلومتر) از آن فاصله دارند. هفده‌تا از آن‌ها مدارهای متقاطع دارند، به این معنی که در اطراف زحل در جهت مخالف چرخش سیاره حرکت می‌کنند. این هفده ماه به سه سال زمینی نیاز دارند تا یک دور به اطراف زحل بچرخند. 


پیش از مطالعه این مطلب بخوانید:


گروه بندی قمرها

یکی از سه قمر “پیشرونده” تازه کشف شده دارای دوره مدار بیش از سه سال زمین است، در حالی که دو مورد دیگر هر دو سال یا یک سال، یک دور را کامل می‌کنند. به نظر می‌رسد 17 قمر دیگر به “گروه Norse” قمرهای زحل تعلق دارند، چرا که همان پارامترهای اصلی مداری را با هم دارند.

محققان گفتند، دو شی بیرونی با “گروه Inuit” مطابقت دارند و بیرونی‌ترین ماه پیشرو در بین یافته‌های جدید ممکن است متعلق به “گروه Gallic” باشد، اما محققان در حال حاضر مطمعن نیستند.

اسکات شپرد در بیانیه 7 اکتبر، از موسسه Carnegie در علوم در واشنگتن دی سی گفت: 

“این نوع گروه بندی قمرهای بیرونی در حوالی مشتری نیز مشاهده می‌شود که نشانگر برخورد شدید قمرهای زحل با اشیا خارجی مانند سیارک‌ها یا دنباله‌دارها است.”

شپرد رهبری تیم اکتشاف را بر عهده داشت. او و همکارانش – دیوید جوییتت از دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس و جان کلینا از دانشگاه هاوایی – قمرهای زحل را با استفاده از تلسکوپ سوبارو در هاوایی پیدا کردند.

شپرد افزود:

“با استفاده از برخی از بزرگ‌ترین تلسکوپ‌های جهان، ما در حال تکمیل موجودی قمرهای کوچک در اطراف سیارات غول پیکر هستیم. آن‌ها نقش مهمی در کمک به ما در تشخیص چگونگی شکل گیری و تکامل سیارات منظومه شمسی دارند. ” 

شما یک نام انتخاب کنید!

شپرد سال گذشته ده‌ها قمر مشتری را کشف کرد و موسسه Carnegie در یک مسابقه که به صورت عمومی برگزار شد اجازه داد تا پنج نفر آن‌ها را نامگذاری کنند. اگر آن رقابت را از دست دادید، نگران نباشید: اکنون شانس دیگری دارید. 

شپرد گفت:

“من از میزان مشارکت عمومی در مسابقه نامگذاری ماه‌های مشتری بسیار هیجان زده شدم. به همین خاطر تصمیم گرفتیم مسابقه دیگری برای کشف 20 قمر جدید در اطراف زحل انجام دهیم. این بار، قمرها باید تحت عنوان غول‌های اسطوره شناسی Norse ،Gallic یا Inuit قرار بگیرند.”

 

اگر علاقمند هستید، پیشنهادات خود را در توییتر SaturnLunacy@ از حالا تا 6 دسامبر ارسال کنید. و هشتگ NameSaturnsMunes# را درج کنید. 

امیدوارم از خواندن این مطلب لذت برده باشید. اگر نظری دارید خوشحال می‌شویم در بخش دیدگاه‌ها برای‌مان بنویسید.