یکی از بزرگترین بروز رسانی سخت افزار های موسیقی جهان معرفی شد !

Native Instruments نسخه جدید کنترلر محبوب Maschine و نسل دوم کیبورد Komplete Kontrol را معرفی کرد. Maschine MK3 و Komplete Kontrol MK2 نسخه جدید کنترلر های NI هستند.

مهمترین خبر برای بسیاری از علاقه مندان موسیقی الکترونیک انتشار نسل سوم و نسخه جدید کنترلر محبوب Maschine است. از سال 2009 تا به امروز این ماشین بیت سازی محبوب آپدیت نشده بود! Maschine MK3 بر خلاف مدل قبلی MK2 که فقط از لحاظ فنی و کاربردی بروز رسانی شده بود، دچار تحول اساسی شده و این نسخه به طور کل بازسازی و طراحی مجدد شده است.

مشخصترین تغییرات در نسخه جدید شامل : دو نمایشگر رنگی LED برای کات کردن سمپل ها، تدوین نوت، میکس کردن و جستجو، درست همانند مدل بزرگتر یعنی Maschine Studio است، پد ها بزرگتر شده اند، چهار کلید جهت دار برای جستجو ، نوار لمسی برای اعمال افکت ، تغییر Pitch ترک، و سر ضرب کردن نوت ها  اضافه شده است.

Maschine MK3 و Komplete Kontrol MK2

ویژگی دیگر اضافه شدن قابلیت تغییر کاربرد پدها به حالت های مختلف نظیر حالت اصلی که پد است، حالت کیبورد برای نواختن ملودی، حالت استپ برای ساخت سیکونس و حالت آکورد برای نواختن آکوردها است. که این ویژگی در طول سال های اخیر به نرم افزار ماشین اضافه شده بود اما در مدل MK2 این قابلیت وجود نداشت.

Maschine MK3 و Komplete Kontrol MK2

اما جذاب ترین ویژگی نسخه جدید کنترلر محبوب Maschine اضافه شدن کارت صدای داخلی با لاین ورودی و خروجی است. در نتیجه شما نیاز به پرداخت هزینه اضافی برای کارت صدا نخواهید داشت و به راحتی می توانید هدفون خود یا اسپیکرها را به آن متصل کنید همچنین می توانید از طریق لاین خروجی سمپل های خود را بر روی کامپیوتر یا DAW آهنگسازی خود منتقل کنید. این ویژگی در ابلتون پوش وجود ندارد در نتیجه مزیت بسیار مهمی به حساب می آید.

طبق گفته های کمپانی NI کنترلر Maschine MK3 همراه با کیبورد Komplete Kontrol منتشر خواهد شد تا تجربه آهنگساز را سرگرم کننده تر، خلاقانه تر  و راحت تر کند.

Maschine MK3 و Komplete Kontrol MK2

کیبورد Komplete Kontrol MK2 برخلاف Maschine MK3 دچار تحول اساسی نشده است فقط چند ویژگی جدید به آن اضافه شده است. که شامل 4 کلید جدید برای جستجو ، کلید کنترلری چرخشی برای pitch و modulation همچنین نوار لمسی جای خود را تغییر داده و در قسمت پایین کلید چرخشی قرار گرفته است.

Maschine MK3 و Komplete Kontrol MK2

مهمترین ویژگی در بروز رسانی این کیبورد اضافه شدن نمایشگر رنگی است که این قضیه باعث می شود MK2 برای میکسینگ کیبورد مناسبی در کارکرد با نرم افزار Maschine و یا DAW های آهنگسازی باشد. جدا از این می توان از این کیبورد برای کنترل پارامترها در نرم افزار هایی نظیر ابلتون لایو ، لاجیک پرو اکس و گاراژبند بهره برد همچنین پشتیبانی از نرم افزارهایی نظیر کیو بیس و نوئندو در بروز رسانی های بعدی اضافه خواهد شد.

Maschine MK3 و Komplete Kontrol MK2

جدا از ویژگی های ذکر شده  Komplete Kontrol MK2 تغییر دیگر نسبت به مدل قبلی خود نکرده است و دارای ویژگی های مدل قبلی نظیر کارکرد و ارتباط بسیار هماهنگ در نرم افزارهای کمپانی Native Instruments ، همچنین راهنمای نوری برای نشان دادن کلید های انتخاب شده در گام مشخص به اضافه قابلیت easy mode که گام مورد نظر را بر روی کلید های سفید منتقل می کند در نتیجه امکان نواختن خارج از گام از بین می رود.

کیبورد Komplete Kontrol MK2 در دو مدل 49 و 61 کلید عرضه می شود.

Maschine MK3 و Komplete Kontrol MK2

هر دو این کنترلر ها از 5 اکتبر روانه بازار می شود همچنین می توانید از حالا این محصولات را از طریق NI website پیش خرید کنید با وجود بروز رسانی های قابل توجه قیمت این محصولات تغییری نکرده است و همانند مدل های قبلی است که Maschine MK3 با قیمت 599 دلار و مدل 49 کلید Komplete Kontrol MK2 نیز 599 دلار و مدل 61 کلید این کیبورد با قیمت 699 دلار قابل خریداری هستند.