آلبوم DAMN برنده پولیتزر 2018 

آلبوم Damn کندریک لامار برنده جایزه پولیتزر 2018 شد. جایزه پولیتزر جایزه‌ای در روزنامه‌نگاری، ادبیات و موسیقی است که بخش‌های گوناگون دارد. این جایزه معتبرترین جایزه روزنامه‌نگاری در آمریکا است که هر ساله (از سال ۱۹۱۷) با نظارت دانشگاه کلمبیا به روزنامه‌نگاران (و نیز به نویسندگان و شاعران و موسیقی‌دانان) داده می‌شود. این جایزه به‌نام بنیان‌گذار آن جوزف پولیتزر، روزنامه‌نگار مجاری‌تبار آمریکایی، در سده نوزدهم نام‌گذاری شده‌است.

خبر برنده شدن کندریک لامار در وب سایت جایزه پولتیزر منتشر شد. آنها در ستایش آلبوم متنی را نیز منتشر کردند : آلبوم DAMN، مجموعه ای حرفه ای است که با اصالت بومی و پویایی ریتمیک که دارد. بر روی تصویر پیچیده جامعه آفریقایی/آمریکایی تاثیر می گذارد.

آلبوم Damen سال گذشته در همین روزها منتشر شد و تا به امروز این آلبوم موفق به کسب جوایز بسیاری شده است. برای مثال این آلبوم به عنوان بهترین آلبوم رپ در جوایز گرمی انتخاب شد، همچنین این آلبوم در لیست بهترین آلبوم های موسیقی ۲۰۱۷ به انتخاب مجله وارونه حضور داشت. برنده شدن آلبوم لامار در جوایز پولیتزر یک اتفاق بسیار ارزشمند برای او و جامعه ی رپ است چراکه این آلبوم اولین آلبوم غیر کلاسیکال و غیر جاز است که موفق به دریافت این جایزه شده است.

آلبوم Damn برنده جایزه پولیتزر 2018 را از اسپاتیفای گوش کنید.

 

در ادامه بخوانید