بزودی قادر به بازی کردن بازی های نوستالژیک آتاری خواهید بود !

آتاری نام مینی کنسول جدید خود را از آتاری باکس به Atari VCS تغییر داد. بنا به گزارش VentureBeat این کنسول شبیه کنسول های NES کلاسیک و SNES کلاسیک نینتندو است. طراحی این کنسول از المان های طراحی ویدیو کامپیوتر  Atari 2600 بهره می برد. نکته جالب راجع به کنسول جدید آتاری Atari VCS این است که، این دستگاه نه تنها عناوین کلاسی آتاری را می تواند اجرا کند، بلکه به لطف پردازنده سفارشی AMD با گرافیک Radeon و OS (سیستم عامل) مبتنی بر لینوکس می تواند  بازی های مدرن PC را نیز اجرا کند.


همچنین بخوانید : پیانو کاردبرد نینتندو برای سوئیچ یکی از جالب ترین دیوایس های سال ۲۰۱۸


پیش فروش این دستگاه در ماه دسامبر 2017 شروع شد اما بعد از مدتی آتاری آن را متوقف کرد، زیرا شرکت نیاز به زمان بیشتری برای ایجاد پلت فرم و اکوسیستمی داشت که جامعه آتاری شایسته آن است. هنوز زمان عرضه و فروش کنسول جدید آتاری Atari VCS مشخص نیست اما آتاری اعلام کرده در ماه آوریل پیش فروش رسمی این محصول آغاز خواهد شد.

البته گفته می شود که تاریخ پیش سفارش می تواند به هر زمان دیگری در سال 2018 منتقل شود و تاریخ فروش رسمی نیز می تواند هر زمانی در آینده نزدیک باشد. همچنین قیمت این کنسول هنوز مشخص نیست، اما  در سال گذشته آتاری اعلام کرد که مینی کنسولش احتمالا بین 250 تا 300 دلار هزینه خواهد داشت.

 

در ادامه بخوانید