کورگ Volca Modular و Volca Drum واقعی هستند !

پس از لو رفتن تصاویر تایید نشده از دو مخصول جدید کورگ در ماه گذشته، سرانجام دو اینسترومنت نیمه ماژولار  کورگ Volca Modular و Volca Drum بصورت رسمی معرفی شدند. این دو محصول با الهام از متد ترکیب فرکانسی Don Buchla طراحی و تولید شده اند.

Volca Modular

 

از لحاظ فنی ولکا ماژولار یک سینتی سایزر نیمه ماژولار است که می توان آن را بوسیله 50 پورت پچ شونده، پچ کرد! این سینتی سایزر برای اتصال ماژول ها به یکدیگر از سیم های نازک بردهای الکتریکی به جای کابل بهره می برد، اما همچنان قابلیت اتصال به سایر سینتی سایزهای آنالوگ بوسیله پورت CV امکانپذیر است.

کورگ برای ساخت این سینتی سایزر آنالوگ نیمه ماژولار از متد ساحل غربی/ “West Coast style”  که در دهه 60 میلادی توسط Don Buchla توسعه داده شد، الهام گرفته است، که به این معنی است که شما بوسیله آن می توانید صداهای قدرتمند و غیر معمول جالبی را تولید کنید.

این محصول همچنین دارای یک سیکونسر 16 مرحله یا استپ است که قابلیت ضبط حرکات ناب را بوسیله ویژگی motion sequencing به کاربر می دهد. کورگ Volca Modular با قیمت 200 دلار و در 3 ماه اول 2019 روانه بازار خواهد شد.

Volca Drum

 

سری ولکا کورگ همین حالا 3 درام ماشین دارد ! Volca Beats ، Volca Sample و kick drum (سینت سایزر اختصاصی براس ساخت کیک) و حالا چهارمین درام ماشین سری ولکا ، ولکا درام که یک سینتی سایزر پرکاشن دیجیتال است.

تفاوت اصلی ولکا درام با سایر درام ماشین های سری ولکا قابلیت های پیشرفته تر برای طراحی صدا است،به لطف موتور صوتی DSP شش بخشی اش! کورگ در این باره می گوید ولکا درام با فلسفه کاملا متفاوتی نسبت به مدل های پیشین طراحی شده است.

این درام ماشین به کاربر امکان ساخت صدای درام توسط دو لایه را می دهد،ساخت صدا بوسیله یکی از پنج نوع شکل موج نوسانگر (اسیلاتور) که شامل شکل موج سینوسی، دندانه اره ای و نویز HPF و … و لایه دوم ساخت صدا توسط 3 مدولاتور پیچ / PITCH . یک تشدید کننده موجبر /waveguide resonator برای اضافه کردن رزونانس به درام نیز بر روی این ماشین موجود است.

ولکا درام دارای یک سیکونسر 16 مرحله ای با قابلیت اتوماسیون پارامتر / parameter automation، یک ویژگی تقسیم برای بخش کردن استپ ها و درام رول، لهجه، قطع و رندوم کردن بیت است. همچنین این ماشین دارای قابلیتی به نام  “active step” که به کاربر امکان رد کردن یا پریدن از روی استپ در حالت اجرای لایو را می دهد.

ولکا درام نیز همانند ولکا ماژولار در سه ماه اول 2019 روانه بازار میشود و قیمتی معادل 170 دلار دارد.

همچنین بخوانید