یک تکه کاغذ بردارید، آن را تا کنید. حالا شما یک ورق مسخره را به یک ساختار سه بعدی تبدیل کرده‌اید که حتی اگر کمی مبهم باشد، به خودی خود می‌تواند بایستد. با چند تای دیگر حتی می‌توانید یک هواپیما داشته باشید که بتواند پرواز واقعی داشته باشد. یا با کمی صبر بیشتر، جرثقیل، کرگدن یا تقریباً هر جسم، شکل یا طرحی را که می‌توانید تصور کنید، خواهید داشت. از این عمل ساده تاشو ، می توانید پیچیدگی عظیمی ایجاد کنید – کاری که هنرمندان اریگامی صدها سال انجام داده اند ، تبدیل کاغذ به هنر. اما اخیراً، آن هنر نیز مفید واقع شد، زیرا اریگامی شروع به ادغام با مهندسی کرد. منظورمان از یافتن فناوری‌های جدید در هنر باستانی ، میورا اوری است که اکنون با آن آشنا می‌شوید. 


پیش از مطالعه این مطلب بخوانید:


یافتن فناوری‌های جدید در یک هنر باستانی : miura ori

اصول اوریگامی الهام بخش روش های جدیدی برای بسته بندی کیسه‌های هوا، ساختن استنت‌های قلب، پنل‌های خورشیدی تاشو طراحی شده برای فضاپیما و حتی سپرهای ضد گلوله است. و محققان تازه شروع به کار کرده‌اند. اکنون آن‌ها از اریگامی استفاده می‌کنند تا مواد جدید را طراحی کنند: موادی که از نرم به سخت تبدیل می‌شوند – و دوباره به حالت اول بر می‌گردند. 

این مواد به همراه با روباتیک و دستگاه‌ها، ممکن است کاربردهای جدید را در مهندسی، معماری، زیست شناسی، پزشکی و موارد دیگر از آن بوجود آورند.

بسیاری از تحقیقات مدرن در زمینه‌های مهندسی اریگامی به یک اخترفیزیکال به نام کوریو میورا باز می‌گردد که در سال 1970 با چین خوردگی‌های ساده اما زیبا روبرو شد. این شامل ترکیبی است که الگویی از کاشی کاری موازی را تشکیل می‌دهد و باعث می‌شود با سهولت جمع و باز شود. بعدها با نام میورا یا میورا اوری مشهور شد. او بعداً چین‌ها را به عنوان راهی برای بسته بندی غشاهای بزرگ و مسطح برای استقرار در فضا بازگرداند. در حقیقت، در سال 1995، یک ماهواره ژاپنی از این روش برای ذخیره سازی پنل‌های خورشیدی خود برای پرتاب استفاده کرد.

در سال‌های پس از آن، Miura-ori به یکی از پرتحرک‌ترین شاخه‌ها تبدیل شده است و باعث شد مهندس کرنل، Itai Cohen، آن را اتم هیدروژن اریگامی بخواند. مانند هیدروژن، این الگو ساده است اما در عین حال دارای خواص پیچیده و عجیب و غریب نیز می‌باشد. به عنوان مثال هنگامی که Miura-ori را از طرفین فشار می‌دهید، بالا و پایین نیز به سمت داخل فرو می‌رود. این ویژگی که به عنوان یک نسبت پواسون منفی شناخته می‌شود، غیر معمول است. بیشتر موارد دیگر در جهت عمود بر فشار شما به بیرون می‌ریزند. ساندویچ را خیلی محکم فشار دهید، گوشت و مواد غذایی شما به بیرون می‌ریزند.

یافتن فناوری‌های جدید در هنر باستانی چه شد؟ منظور اوریگامی است! 

امیدوارم از خواندن این مطلب لذت برده باشید. اگر نظری دارید خوشحال می‌شویم در بخش دیدگاه‌ها برای‌مان بنویسید.