خبر خوب: آب کردن چربی شکم و تخت کردن آن امکان پذیر است. خبر بد: آب کردن شکم بسیار وقت گیر است و نیاز به فداکاری یعنی رژیم غذایی مناسب و ورزش منظم دارد.

در این مطلب ما در مورد بخش رژیم غذایی صحبت نمی کنیم و می خواهیم 10 روش برای آب کردن چربی شکم که فقط 10 دقیقه طول خواهند کشید را به شما معرفی کنیم. از آنجا که شما نمی توانید فقط روی یک عضله کار کرده و بقیه را رها کنید، تمرین های ما به تمرینات چربی سوزی و عضله سازی تقسیم شده اند. بنابراین شما می توانید گروه های عضلانی مختلف و مناسبی را درگیر و چربی ها را نابود کنید.



تمرین اول

عضله سازی: پلانک چرخشی. حرکت پلاک را به طوری که شکم رو به پایین است و سپس به پلو ها، هر کدام به مدت 60 ثانیه انجام دهید و بینشان 15 ثانیه استراحت کنید.

چربی سوزی: سکوی پرش. کل شکم خود را در حالی که قدرت انفجاری ایجاد می کنید با انجام یک دقیقه پرش اسکات روی سکوی بلند، درگیر کنید و به دنبال آن 30 ثانیه استراحت کنید، اینکار را 3 بار تکرار کنید.

تمرین دوم

عضله سازی: حرکت پل باعث استحکام عضلات شکمی به خصوص عضلات پایین شکم می شود. 5 بار پل بزنید، هر کدام را به مدت 30 ثانیه نگه دارید و بین شان 15 ثانیه استراحت کنید.

چربی سوزی: صاف بایستید، یک شنا بروید، دوباره بلند شوید و درجا بپرید. می دانم به نظر خیلی سخت می آید، واقعا هم سخت است اما کاری نیست که نتوانید انجام دهید. دو دقیقه این کار را انجام دهید، یک دقیقه استراحت و به دنبال آن دو دقیقه دیگر این تمرین را انجام دهید. اینکار ضمن ایجاد تعادل و قدرت در عضلات شکم تان، ضربان قلب تان را بالا می برد.

تمرین سوم

عضله سازی: نگه داشتن حالت V. از حالت نشسته روی زمین، پست خود را به عقب خم کنید و پاهایتان را کاملا صاف بالا بیاورید طوری که بدنتان حالت V به خود بگیرد. 60 ثانیه نگه دارید ، 30 ثانیه استراحت کنید. 3 بار تکرار کنید.

چربی سوزی: حرکت پله. کافیست یک استپ یا یک بلندی کوچک داشته باشید و با یک پا از آن بالا و پایین بروید. در حالیکه عضلات شکم، باسن و چهارسر ران را درگیر کرده اید، بر روی حفظ تعادل و بالا رفتن ضربان قلب تان کار می کنید. در 6 دور یا ست 10 بار از پله بالا و پایین بروید، یادتان نرود پای تان را عوض کنید! 20 ثانیه بین حرکات استراحت کنید.

تمرین چهارم

عضله سازی:روی یک نیمکت دراز بکشید. پاهایتان را کاملا صاف بالا بیاورید و سپس پایین ببرید. در 5 دور 10 بار این حرکت را تکرار کنید.

زانوبلند: 5 بار به مدت 30 ثانیه زانو بلند بزنید و هربار 30 ثانیه بین ست ها استراحت کنید.

تمرین پنجم

عضله سازی: درازنشست حرکت حوصله سر بری است و همه ی گروه های اصلی عضله را درگیر نمی کند. اما هنوز هم نقش مهمی در عضله سازی شکم شما ایفا می کند. برای 60 ثانیه سعی کنید 30 درازنشست بروید. 15 ثانیه استراجت کنید و 3 بار این 60 ثانیه را تکرار کنید.

دوچرخه: روی زمین دراز بکشید و پاهایتان را بالا بیاورید و حرکت دوچرخه را انجام دهید. اینکار عضلات عرضی عمیق را تقویت می کند و شما را از آسیب دیدگی باز می دارد.