آتش سوزی استرالیا ! دقایقی قبل از شروع سال جدید میلادی 2020 ساکنان شرق استرالیا در سواحل ویکتوریا در دام آتش افتادند.تنها را ه فرار آن ها حرکت به سمت دریا بوده است.گروهی از مردم به قایق به سمت دریا فرار کرده اند اما متاسفانه چندین نفر نیز در این آتش سوزی جان خود را از دست داده و یا مفقود شده اند.

 

شعله های آتش در ساعاتی غیر قابل انتظار فراتر رفته است و به بسیاری از شهرها این ایالت رسیده و حتی برخی شهرها را با خاک یکسان کرده است.در این آتش سوزی حدود چند هزار هکتار جنگل و حدود نیم میلیارد گونه حیوانی جان خود را از دست داده اند که می توان از آن فاجعه ای برای محیط زیست و حیوانات یاد کرد.

 آتش سوزی استرالیا

طبق گفته مقامات محلی آتش در نزدیکی شهر ملبورن قرار دارد و اگر به این شهر برسد می تواند فاجعه ای برزگی تبدیل شود.

چرا آتش سوزی پایان نمی یابد ؟

شاید این شوالی باشد که ذهن تمام دوست داران محیط زیست را در گیر کرده باشد.در پاسخ می توانیم بگوییم که در سال 2019 استرالیا خشک ترین و گرم ترین سال خود را گذراند.این خشکی و عدم بارندگی باعث تغییر جو آب و هوایی در این منطقه شد به طوری که آتش از بیابان ها شروع و به جنگل ها رسید. در ادامه دما ، خشکی و باد سه عاملی بودند که شدت و گستردگی آتش سوزی را افزایش دادند.اما باید چه کرد ؟چر ا مقامات دولتی استرالیا هیچ اقدامی برای کنترل آتش سوزی انجام نمی دهند ؟امیدواریم هر چه زودتر این آتش سوزی پایان یابد تا انسان ها ، حیوانات و محیط زیست کم تر آسیب ببیند.