تاریخ انتشار آخرین ولوم مانگای اتک آن تایتان مشخص شد. به نظر میرسه مجموعه جنجالی تایتان مهاجم (Attack on Titan) داره به پایان خودش نزدیک میشه. همونطور که میدونید پارت اول از آخرین فصل انیمه اواخر سال گذشته منتشر شد. و پارت دوم اون به زودی در یکی از شبکه های داخلی ژاپن به نمایش درمیاد. اما یادآوری این موضوع که مانگای منبع اقتباس این سری به اتمام رسیده باعث ناراحتی فندوم انیمه میشه. هرچند این انیمه به تازگی خیلی بیشتر از قبل محبوب شده، اما تعداد زیادی از طرفداران این سری از سال 2013 این مجموعه رو دنبال میکنن. و خبر به اتمام رسیدن اون اصلا براشون خوشایند نیست.

اما حالا با انتشار تریلری از طرف انتشارات Kodansha باخبر شدیم که جلد آخر مانگای Shingeki no Kyojin به زودی به چاپ میرسه. برای اطلاع از جزئیات بیشتر با مجله وارونه همراه باشید!

مرتبط: ترتیب تماشای سری Attack on titan

آخرین ولوم مانگای اتک آن تایتان

مانگاها معمولا به دو صورت چاپ میشن: اول به صورت فصل به فصل در یک مجله کنار بقیه مانگاها و لایت ناول های اون مجله در اختیار مخاطب قرار میگیره. اولین چپتر این سری محبوب در سال 2009 و از طریق مجله Kodansha’s Bessatsu Shonen چاپ شد و در مدت کوتاهی در سراسر دنیا طرفدارن زیادی پیدا کرد. و طی 12 سال گذشته به یکی از محبوب ترین سریال ها تبدیل شد. داستان پسر جوانی به اسم ارن یئگر که به دنبال رهایی و زندگی آزادانه ست. که به همراه دوستانش میکاسا آکرمن و آرمین آرلرت برای دست پیدا کردن به آرزوهایشان و حافظت از افراد عزیزی که داشتند به گروه شناسایی-اسکَوت ملحق شدند تا دربرابر غول های عظیم الجثه ای به نام تایتان بجنگند و حقیقت دنیای پر رمز و رازشون رو کشف کنن.

دومین حالت چاپ مانگاها زمانی اتفاق میفته که اون سری به اندازه کافی مخاطب جذب کرده باشه. که اتک آن تایتان یکی از اسطوره های دهه اخیر توی این مورده. در این صورت سری مانگا به صورت مستقل در قالب کتاب چاپ میشن که شامل تعداد زیادی از فصل هاست. آخرین فصل مانگا بهار امسال از طریق مجله ماهانه کودانشا منتشر شد. و آخرین جلد مانگا هم به زودی از طریق همین انتشارات به چاپ میرسه. و طرفداران این مجموعه بلاخره میتونن از سرنوشت این تریو (سه گانه ارن، میکاسا و آرمین) جداب و خاص باخبر بشن.

مانگاکای تایتان مهاجم

به احتمال زیاد همگی با اسم هاجیمه ایسایاما آشنا هستیم. ایشون نویسنده و طراح افسانه ای فرنچایز محبوب اتک آن تایتان هستن که قطعا به عنوان خالق یکی از محبوب ترین سری ده سال گذشته قابل ستایش هستن. اما چند ماهی میشه که مورد کم لطفی طرفداران ناراضی قرار گرفتن. اگر مانگای اتک آن تایتان رو خونده باشید احتمالا درک میکنید که چرا تعداد زیادی از مخاطبان از چپتر پایانی مانگا راضی نبودن. اما به هر حال نمیتونیم منکر این موضوع باشیم که ایشون با تحریر این خاطرات به یادموندنی زیادی برامون ساختن.

ارن یئگر: غرش

کمی اسپویل

مدت ها بود که توی انیمه درباره غرش میشنیدیم. غرش بزرگی که فراخوان تایتان های عظیم الجثه است. غرش یا رامبلینگ جان هزاران نفر از ساکنین جهان بیرون از دیوارهای پارادایس رو میگیره و این تصمیم ترسناک ترین مرد جهان یعنی ارن یئگره. مردی که تا چندسال پیش از ترس تایتان ها درون دیوارهای پارادایس زندگی میکرد و بزرگترین آرزوش دیدن دنیای بیرون دیوار بود. اما هنوز هم هستن کسانی که به صلح باور دارن و میخوان جلوی خرابی های بیشتر و قتل عام های بزرگتر رو بگیرن. دوستان دوران کودکی ارن، آرمین آرلرت و میکاسا آکرمن، به همراه افرادی که از این اتفاق جون سالم بدر بردن تصمیم میگیرن با تایتان مهاجم رو به رو بشن و با اون مقابله کنن. آیا بشریت بلاخره از این چرخه ترس و وحشت رها میشه یا تایتان ها بعد از کشتن تعداد زیادی از مردم توی دنیا باقی میمونن؟

مرتبط: مقایسه استودیو ویت با ماپا در انیمه اتک آن تایتان “نیم فصل اول” 

خداحافظی با مانگای Shingeki no Kyojin

همونطور که قبل تر اشاره کردیم آخرین چپتر مانگا اوایل سال جاری (نهم آپریل) در مجله کودانشا منتشر شد. و با توجه به تریلری که به تازگی در درگاه رسمی انتشارات Kodansha و در چنل رسمی یوتیوب منتشر شده؛ سی و چهارمین و آخرین ولوم این مانگا با عنوان The End End Game به زودی و در تاریخ 9 اکتبر سال 2021 چاپ خواهد شد.