17 بار که آرمین آرلرت در اتک آن تایتان تا مرز مرگ رفت ولی برگشت!!!

اگه کسی از من بپرسه: «نامیرایی واقعا وجود داره؟» بهش میگم: «بله، وجود داره.» سند من برای این حرف چیه؟ آرمین آرلرت در اتک آن تایتان که همزمان هم شخصیت محبوب و هم شخصیت منفوری است. این بشر به معنای واقعی، فنا ناپذیره! در این مطلب، میخوایم نگاهی به صحنه هایی بیندازیم که نزدیک بود جناب آرمین آرلرت معظم، دار فانی رو وداع بگه ولی نگفت! البته فکر کنم خیلی بیشتر از اینها ایشون تا دم مرگ رفت ولی برگشت! اگه میخواید با مواقعی که نامیرا بودن آرمین آرلرت در اتک آن تایتان ثابت شده بیشتر آشنا بشید با وارونه همراه باشید!

مطالب پیشنهادی:

میکاسا اکرمن ؛ حقایقی ناگفته راجع به این شخصیت محبوب اتک ان تایتان

مانگای اتک ان تایتان ؛ نگاهی به تئوری های چپتر آخر ۱۳۹ 

آرمین آرلرت در اتک آن تایتان

آرمین آرلت در اتک آن تایتان

1/ با وجود اینکه با بی احتیاطی کتاب های ممنوعه رو حمل میکرد، ولی هرگز یه مامور مچش رو نگرفت!

همونطور که میدونیم، پدر و مادر آرمین هم مثل خودش، عاشق دنیای بیرون بودن و منابع اطلاعاتی راجع بهش داشتن. و موقعی که میخواستن با بالون از دیوارها فرار کنن، ماموران ژاندارمری، دستگیرشون میکنن و اونا رو اعدام میکنن.

بعد از این ماجرا، آرمین با پدربزرگش زندگی میکنه. هرچند، حتی از قبل از اعدام والدینش، اون با بی احتیاطی اون کتاب های ممنوعه رو با خودش اینور و اونور میبرده. که واقعا نشون دهنده خوش شانسی آرمینه که زمانی که داره با خوشحالی کتابا رو به ارن نشون میده، یه مامور مچش رو نمیگیره! یا حتی بعد از اعدام والدین آرمین، کسی به دنبال منشا منابع اونا نمیگرده.

آرمین آرلت در اتک آن تایتان

2/ بعد از ظهور تایتان عطیم الجثه برای اولین بار، موقع حمله تایتان ها، مستقیم سوار کشتی شد و حتی با یدونه تایتان هم برخورد نکرد!

یکی از خوش شانسی های بزرگ آرمین آرلرت در اتک آن تایتان همین است. در فاجعه ای که باعث کشته شدن چندین نفر شد، آرمین نه تنها توسط یه تایتان شکار نشد، بلکه حتی طبق گفته خودش، برخلاف ارن، اصلا خشونت تایتان ها رو به چشم ندیده بود.

بنابراین، بعد از ظهور تایتان عظیم الجثه برای اولین بار، موقع حمله تایتان ها، مستقیم سوار کشتی شد و حتی با یدونه تایتان هم برخورد نکرد!

آرمین آرلت در اتک آن تایتان

3/ از تمرینات جون سالم به در برد!

موضوعی که در انیمه زیاد راجع بهش صحبت نشده اما در چپترهای ابتدایی مانگا، می بینیم که خود آرمین به سختی تمرینات برای خودش اشاره میکنه.

خب، این تمرینات، طبق گفته ارن، باعث کشته شدن خیلی از داوطلب ها شد. که در توضیحاتی که در لا به لای داستان میدیدیم، از نظر فرمانده ها، کسایی که نتونن از این تمرینات جون سالم به در ببرن، مناسب جنگیدن با تایتان ها نیستن.

آرمین آرلت در اتک آن تایتان

4/ تایتانی که می خواست اون رو بخوره، قصد درسته بلعیدنش رو داشت!

یادتونه اون تایتان غیرعادی چه شکلی توماس رو خورد؟ از ناحیه کمر، اون رو بین دندوناش گرفت و… . یا هانس؟ اصلا دوست ندارم به مرگ غم انگیز – و صد البته حرص درآرش – اشاره کنم! تایتان غیر شیفتر آرمین، برتولد رو چه شکلی خورد؟ بله، کله اون رو له کرد.


همچنین بخوانید: بهترین انیمه های طولانی که حتما باید تماشا کنید! لیستی که می شود یک عمر با آن زندگی کرد!


اصولا کسایی که به دست تایتان ها خورده میشن، به بدترین شکل ممکن له و جویده میشن. اما آرمین چطور؟ تایتانی که نزدیک بود شکارش کنه، میخواست اون رو درسته ببلعه! این یعنی اینکه آرمین در مدت زمانی محدود، در مکانی چندش آور و نفرت انگیز، یعنی شکم اون تایتان، به زندگی ادامه خواهد داد! و از اونجا که هر از گاهی تایتان ها استفراغ میکنن تا محتویات شکمشون بیشتر از این جایی اشغال نکنن و بتونن باز هم ادم بخورن، احتمال داشت که آرمین رو درسته بالا بیاره! و بله، حتی اگه اون تایتان آرمین رو میبلعید، احتمال بازگشتش وجود داشت!

البته اگه چنین اتفاقی میفتاد، لیوای به خاطر بوی نه چندان خوشایندی که آرمین گرفته بود، شخصا وارد عمل میشد و…!!!

5/ ارن اون رو از دست تایتان نجات داد!

خب، درست زمانی که یه تایتان کهنسال قصد خوردن آرمین رو داشت، ارن آرمین رو نجات داد و خودش فداکاری کرد. همین باعث شد که دست خودش قطع بشه، خورده بشه و در نهایت قدرت تایتانیش رو کشف کنه.

خب، بیایید به این فکر کنیم که ارن، مثل خود آرمین، تا قبل از اون هرگز خشونت تایتان ها رو به چشم ندیده بود. مطمئنا اونم خشکش میزد و آرمین هم خورده میشد.

6/ موقعی که بیهوش شده بود، حتی یه تایتان هم به قصد خوردنش نزدیکش نشد!

بعد از اینکه ارن توسط تایتان خورده شد، آرمین همونجا از شدت ترس خشک شده بود و تقریبا از هوش رفته بود. و این یه خوش شانسی دیگه برای آرمین بود: اینکه موقعی که در بی دفاع ترین حالت ممکن بود، تایتانی نزدیکش نشد تا بخواد اون رو بخوره.

و همونطور که یمیر گفت، احتمالا تایتان ها آرمین رو با یه سرباز مرده اشتباه گرفته بودن.

7/ اگه سرش یکم محکم تر به دیوار میخورد مطمئنا میمرد!

آرمین آرلت در اتک آن تایتان
خب… این عکس مربوط به چند لحظه بعد از اون اتفاق میشه.

بگذریم که اگه دست یمیر بود، آرمین در همون منطقه تروست رها میشد؛ چون فکر میکرد دیگه از دست رفته. هرچند، کم کم مشخص شد که اصلا هم از دست نرفته بود!

بعد از اینکه آرمین به هوش اومد، بلند شد و شروع کرد با استفاده از نجهیزات مانورش در تروست چرخید. اما یه بار برای قلاب تجهیزاتش هدف بدی رو انتخاب کرد و نتونست درست حرکت کنه، و محکم خورد به یه دیوار!


همچنین بخوانید: نقد و بررسی انیمه Code geass ؛ شاهزاده شطرنج


حالا فکرش رو بکنید که اگه سرش محکم تر به اون دیوار میخورد، احتمالا همونجا جان به جان آفرین تسلیم میکرد!

8/ اگه میکاسا و کنی ولش میکردن، احتمالا به محض دیدن یه تایتان خودکشی میکرد!

بعد از اینکه گاز میکاسا به خاطر بی احتیاطی تموم شد، آرمین گاز خودش رو به میکاسا داد تا میکاسا بتونه بره و نجات پیدا کنه. و برای خودش، یه تیغه نگه داشت تا اگه یه تایتان نزدیکش شد، خودش رو بکشه و زنده زنده خورده نشه.

که البته بعدش، میکاسا اون تیغه رو از آرمین گرفت و با کنی، عین مانگاهای شوجو(!)، به زور بردنش و بهش گفتن که ما تو رو اینجا تنها نمیذاریم و از این حرفا. و کنی هم لطف کرد و آرمین رو مثل یه پرنسس محترم با خودش اورد!

9/ موقع شلیک توپ، ارن ازش محافظت کرد!

یه جور افکار پیش فرض در ارن وجود دارن که در شرایطی، بهش دستور میدن خودش رو گاز بگیره! و یکی از مواقعی که این افکار به ذهن ارن حمله کردن، زمانی بود که فرمانده یکی از پادگان ها میخواست به خودش، آرمین و میکاسا شلیک کنه. اون موقع، ارن، به خاطر محافظت از دو دوستش، به یه جور جنازه تایتان عظیم الجثه نصفه تبدیل شد.

حالا فکرش رو بکنید که اون لحظه، ارن دست و پاش رو گم میکرد. بله، توپ شلیک میشد و این سه نفر، از جمله آرمین، کشته میشدن. و ما هم داستان رو در 10 قسمت به جای نزدیک 100 قسمت میدیدیم و پرونده اش بسته میشد!

10/ موقع برخورد با تایتان مونث زیادی خوش شانس بود!

هنوز که هنوزه برای خیلیا سواله که چرا آنی همونجا آرمین رو نکشت. به خصوص به خاطر اینکه آنی خودش اعتراف کرد اگه همونجا آرمین رو میکشت، هویتش لو نمیرفت.

یه سریا میگن به خاطر اینه که آرمین اولین کسی بود که آنی رو یه آدم مهربون خطاب کرد. ولی خب، واقعا؟ همین حرف، انقدر تاثیرگذار بوده؟


مرتبط: بررسی انیمه Attack on titan: Lost girls بخش اول ؛ آنی


و برخی شیپرهای عزیز همیشه در صحنه، مسئله ای به نام “آروآنی” رو در دنیای اتک مطرح کردن! که جالبه بدونید طبق نظرسنجی هایی در فضای مجازی، تبدیل شده به پنجمین شیپ محبوب اتک! (اصلا دوست ندارم درباره اولی صحبت کنم!!!)

و البته، برخی دیگه از تئوری پردازان، گفتن که خب آنی که ماشین آدمکشی نیست! دلیلی نداشت که بخواد آرمین رو بکشه! اوایل، فکر میکردم ممکنه به همین دلیل باشه؛ که البته بعد از اینکه یه مقدار به حرفای خود آنی دقت کردم، دیدم که این تئوری هم رده.

به هر حال، اگه خودم جای آرمین بودم، بعد از اینکه یه تایتان شنلم رو میزد کنار و بهم یه لبخند عجیب و غریب میزد، همونجا دچار سکته میشدم و جان به جان آفرین تسلیم میکردم!

11/ اگه هیستوریا به دادشون نمیرسید احتمالا آرمین فداکاری میکرد!

بعد از اینکه تایتان مونث خودش رو نشون داد، آرمین، جان و راینر با دو تا اسب و چندتا جراحت، در گوشه دنیای خطرناک بیرون دیوار مونده بودن. خب، از اونجا که سه نفر بودن و فقط دو اسب داشتن، آخر سر داشتن درباره این حرف میزدن که چه کسی باید فداکاری کنه. که آرمین شروع کرد به گفتن اینکه: من مجروحم، شما من رو بذارید و برید و… .

که بعدش هیستوریا سوار بر اسب قهوه ای ظاهر شد، به دادشون رسید و یه آهنگ هندی هم در پس زمینه پخش شد و این صحنه، به یکی از نهایتا 5 صحنه کمدی اتک تبدیل شد!

البته با اینکه ممکن بود آرمین بخواد فداکاری کنه، ولی همزمان احتمال بالایی وجود داشت که راینر بگه من اینجا میمونم و دوباره جایگاه خودش رو بین “رفقاش” بالاتر ببره. آخر سر هم به طرز معجزه آسایی نجات پیدا میکرد. هرچند، اگه این اتفاق میفتاد، اروین خیلی زود بهش شک میکرد و هویتش به عنوان دشمن لو میرفت.

آرمین آرلت در اتک آن تایتان

12/ بعد از تبدیل شدن برتولد روی دیوار، نزدیک بود پرت بشه پایین ولی ساشا نجاتش داد!

یکی از ناراحت کننده ترین صحنه های اتک، اونجایی بود که راینر هویت خودش و برتولد رو لو داد. اونجا با اینکه برای خیلی از ما این موضوع قابل حدس بود، ولی احتمالا 90 درصد ما داشتیم پا به پای ارن اشک میریختیم.


همچنین بخوانید: معرفی انیمه My little monster ؛ یک کمدی عاشقانه ناب


و موقعی که برتولد تبدیل شد، و با اون شکل وحشتناک شروع به سقوط کرد، احتمالا هیچ کس حواسش نبود که بخار تایتان عظیم الجثه، داره آرمین رو با خودش میییبره! اما خب من از اونجایی که خیلی به گوشه ها توجه میکنم، دیدم که حتی احتمالش بود که اونجا هم آرمین در بدترین حالت بمیره یا مجروح یشه. اما خب ساشا مثل زمان ظهور تایتان عظیم الجثه در تروست سرعت عمل داشت و نذاشت آرمین رو باد با خودش ببره!

آرمین آرلت در اتک آن تایتان

13/ اونقدری خوش شانس بود که تایتانه فقط بشینه و اون و جان رو نگاه کنه!

قسمت آخر فصل دوم، واقعا تاثیرگذار بود. و فراموش نشدنی. از خداحافظی هیستوریا و یمیر گرفته تا دیالوگ مشهور “آریگاتوووو، ارن!” همگی بار احساسی بالایی داشتن.

و احتمالا طرفدارای ارمیکا، موقعی که وسط حرفای میکاسا آرمین نشون داده میشد که داره نا امیدانه شمشیرش رو میچرخونه، میخواستن اول آرمین رو بکشن و بعد خودشون رو!

بعد از اینکه وسط نبرد خونینی که اروین سربازانش رو به درونش هدایت میکرد، جان مجروح شد، آرمین برای نجات دوستش اسبش رو رها کرد و جان رو گرفت و زیر یه درخت نشست. بعد، از شانس قشنگ جان، یه تایتان اومد جلوشون نشست و با کنجکاوی برای چند دقیقه فقط نگاهشون کرد. همییییین!! هیچ اقدام دیگه ای نکرد! و در کمال احترام، شمشیر چرخوندن آرمین هیچ ربطی به این قضیه نداشت!


● چرا همه همین الان باید ناروتو ببینن؟!


بعد، ارن بلند شد و یه مشت به تایتان متبسم Smiling titan زد و بقیه تایتان ها هم به اون تایتان حمله کردن. حالا شما فکرش رو بکنید که نه تنها اون تایتان خوردن جان و آرمین رو این همه طول داد، بلکه ارن اونقدری عصبانی بود که بلند بشه و دست خالی به یه تایتان مشت بزنه! که تمرکز تایتان ها از روی آدما به اون تایتان تغییر جهت بده!

این دیگه واقعا فراتر از شانس بود…!

14/ حتی موقعی که کاملا سوخته بود، باز هم نفس می کشید!

قسمت 17 فصل دوم، قهرمان، یکی از اشک درآرترین اپیزودهای اتک بود. از کشته شدن اون همه سرباز گرفته تا فداکاری تاثیرگذار – و البته دردناک – آرمین، همگی دست به دست هم دادن تا یه اپیزود غمناک و با شکوه رو بسازن. و اگه قسمت 17 و 18 رو دقیقا پشت سر هم ببینین، قسمت 18 حتی به ناراحتی شما شدت خواهد داد. در قسمت 18، ما دیدیم که لیوای و ارن، مجبور میشن با کسی که همیشه همراهش بودن خداحافظی کنن.

و درست زمانی که فکر میکردیم آرمین کم کم داره به دروازه بهشت نزدیک میشه، یهو دیدیم که یه نفس عمیق کشید! و حالا خودتون تا ادامه ماجرا رو مرور کنید…

 

 

از اینجا به بعد حاوی اسپویل مانگا است.

15/ وقتی پرید توی دهان یه تایتان – مادر کنی – کنی نجاتش داد!

آرمین یه عشق خودکشی واقعیه! آدمی که از همون فصل اول، موقع حرف زدن با کنی و آنی، کاملا نشون داد که دنبال راهی برای مردنه!  باید بگم که استعدادش داره حیف میشه. ای کاش دازای – سگ های ولگرد بانگو – پیداش میکرد و استعدادش رو پرورش میداد!

یکی از مواقعی که آرمین به معنای واقعی کلمه ثابت کرد که چقدر مردن رو دوست داره، زمانی بود که گریه کنان به خاطر اینکه فکر میکرد به درد نمیخوره پرید تا این بار به گودال خاطره ها دست پیدا کنه! و خب تایتان مادر کنی هم کاملا آماده یه تایتان شیفتر بود! 

با این حال، کنی، یکبار دیگه آرمین رو نجات داد و اجازه نداد که خورده بشه. 

16/ با وجود اینکه سه تا تیر خورده بود ولی همچنان زنده موند!

پیک، ارن رو به شلیک گلوله تهدید کرد. چرا؟ چون حتی اگه تایتان شیفتر باشی، اگه تیر بخوره به مغزت، جان به جان آفرین تسلیم میکنی. 

اما، ما اینجا آرمین آرلرت رو داریم! کسی که سه تیر در نواحی حساس بهش خورده و همچنان نفس میکشه! با اینکه تیر به مغرش نخورد، ولی باید قبول کنیم که فقط یه میلیمتر مونده بود! از اون دز انگار هر کاری بر میومد! و دوباره، کنی آرمین رو با کشتن دز نجات داد.

(به این فرمول دقت کردین؟ آرمین جان رو نجات میده، خودش هم توسط کنی نجات پیدا میکنه!)

17/ با وجود اینکه بلعیده شده بود، ولی نجات یافت!

چپتر 136 و 137 اینجوری بودن که انگار دیگه “ارن، ارن” میکاسا به اندازه “آرمین، آرمین” آنی اهمیتی نداره! البته لااقل از نظر آنی!


همچنین بخوانید: 10 دلیل برای تماشای انیمه Baccano ! داستان مافیا، جاودانگی و شکلات!


درست زمانی که حتی خود آرمین هم داشت میگفت: “آخیییش، بازنشسته شدم.” ما فهمیدیم از اونجا که آرمین داره خودش رو سرزنش میکنه، یعنی زنده ست! بله، و با اینکه توسط یه چیز چندش آور بلعیده شده بود، اما از اونجا که عزرائیل با آرمین قهر کرده بود، اونجا هم سراغش نرفت. و موقعی که آرمین در حال سقوط کردن بود، آنی نجاتش داد. (اونجا خیلی شبیه یکی از صحنه های پایانی انیمیشن موانا بود!)

*پایان اسپویل*

در کل، باید بگم اگه خوش شانسی در اتک به معنای نجات پیدا کردنه، اصولا آرمین آرلرت در اتک آن تایتان خوش شانس ترین شخصیت محسوب میشه! جالبه بدونید آرمین تنها تایتان شیفتریه که تا حالا ندیدیم قطع عضو بشه!

و به عنوان یه نکته مهم که حتما باید گفته بشه، آرمین آرلرت در اتک آن تایتان واقعا شخصیت دوست داشتنی ای هستش و این همه زنده موندن اون، بی هدف نبوده؛ چون برخلاف چیزی که هیترهای این شخصیت فکر میکنن، خیلی نقش مهمی در داستان داشته. و اینکه دوستان، این مطلب صرفا جنبه فان و شوخی داشت؛ و اگه برخلاف هدف من، در متن بی احترامی مشاهده کردین، صمیمانه عذرخواهی میکنم.

در ادامه بخوانید: 

انیمه های شبیه اتک ان تایتان “بخش دوم”

نقد و بررسی انیمه اسرافیل پایانی “Seraph of the end”

5 دلیل برای تماشای انیمه هایکیو Haikyuu!! داستان زمین خوردن و دوباره ایستادن