آسیب رساندن به ناخن ها ! ناخن ها تاثیر بسیاری در زیبایی دست ها دارند.بسیاری از ما برای زیبا تر و مرتب دیده تر شدن ناخن هایمان ، سراغ مانیکور و پدیکور می رویم.اما غافل از این که برخی عادت رومزه به طور ناخواسته باعث آسیب رساندن به ناخن هایمان می شود.اما این عادات کدامند ؟


ماندن لاک به مدت طولانی بر روی ناخن ها

آسیب رساندن به ناخن ها

ماندن لاک به مدت طولانی باعث آسیب رساندن به ناخن ها می شود از این رو قطعا سالم تر است که آن ها را سریعا پاک کنید.”خطر طولانی ماندن  لاک  این است که رنگدانه موجود در لاک ناخن می تواند در چند لایه بالایی ناخن نفوذ کند و به آن آسیب برساند.”جوی رولند ، متخصص پوست کلینیک کلیولند می گوید : مخصوصا نگه داشتن لاک به مدت طولانی بر روی ناخن های پا می تواند آسیب زیادی به بافت ناخن ها برساند.از زدن لاک مکرر بر روی دست و پاهایتان خودداری کنید و بگذارید که آن ها به مدت یک الی دو هفته نفس بکشند.


عدم شستشو صحیح دست ها

آسیب رساندن به ناخن ها

اگرچه ما می دانیم که روزانه چندین بار دست های خود را شستشو می دهید ، آیا از تکنیکی استفاده می کنید که اطمینان پیدا کنید که ناخن هایتان نیز تمیز می شود ؟ عدم شستشوی صحیح ناخن ها هنگام شستن دست می تواند به تجمع باکتری ها در زیر ناخن کمک کند.دستها را حداقل یک بار در روز با یک برس ناخن تمیز بشویید.


همچنین بخوانید :


استفاده از ناخن ها به عنوان ابزار

باز کردن نوشابه

هرگز از ناخن های خود برای باز کردن قوطی نوشابه یا کنسروهای آماده استفاده نکنید (به جای آن از یک قاشق استفاده کنید) .زیرا این کار باعث آسیب رساندن به بافت ناخن ها می شود.


شستن ظروف بدون دستکش

آسیب دیدن ناخن ها

ناخن ها در آب متورم می شوند ، که منجر به خرد شدن ناخن ها و ضعیف شدن ناخن ها می گردد.علاوه بر این ، مواد شوینده ظرف می توانند پوست و ناخن ها را خشک کنند.هیچ موقع بدون دستکش ظرف نشویید.


تمیز کردن منزل بدون دستکش

تمیز کردن منزل

برای تمیز کردن خانه و سرویس های بهداشتی از دستکش استفاده کنید اما بهتر است برای هر کدام از آن ها دستکش جداگانه تهیه کنید.قرار گرفتن در معرض محصولات تمیز کننده می تواند ناخن های ما را خشک کند.نکته: پاک کننده های مبتنی بر الکل بدترین مجرمان هستند.


محافظت نکردن از ناخن ها در فصول سرد

 هنگامی که هوا خشک است و درجه حرارت کاهش می یابد ، ناخن های خود را با یک دستکش  محافظت کنید.و همچنین از مرطوب کننده ها در فصول سرد سال غافل نشوید.


رژیم غذایی سالم

ناخن های شما منعکس کننده غذاهایی است که می خورید.بنابراین اگر عادت به انتخاب چیزهای بد دارید ، انتظار ناخن های بی نقص را نداشته باشید.غذاهای سرشار از آهن (تخم مرغ ، اسفناج ، گوشت قرمز و غیره) می توانند ناخن ها را تقویت کنند.برای تقویت بیشتر ، هر روز صبح دو قاشق غذاخوری روغن دانه کتان را به صبحانه خود اضافه کنید.