آماده سازی خانه برای زمستان ! با سرد شدن هوا ، آمادگی برای زمستان آغاز شده است.اما آیا آمادگی رویارویی با زمستان را دارید ؟خانه شما تا چه اندازه برای زمستان آماده است ؟ می توانید با آماده سازی خانه خود برای زمستان تا حدود زیادی در هزینه های خود صرفه جویی کنید.برای اینکه زمستان را به یک فصل دلپذیر تبدیل کنید ودر ماه های سرد  از خانه خود محافظت کنید، می توانید با دنبال کردن نکات ذکر شده  در این مطلب ، شروع کنید.

تجهیزات گرمایشی  را بررسی کنید.

مراقبت از تجهیزات گرمایشی زمانیکه خانه خود را برای زمستان آماده می کنید را نادیده نگیرید.مراقبت و تعمیر تجهیزات گرمایشی در عین ایمن بودن باعث صرفه جویی نیز می گردد.به همین دلیل هر سال قبل از شروع زمستان تجهیزات گرمایشی خود را کنترل کنید.همچنین در این فصل نمی توان از گرمای لذت بخش شومینه ها نیز چشم پوشی کرد اما قبل از استفاده از شومینه دودکش آن را بررسی کنید.
 آماده سازی خانه برای زمستان

درها و پنجره ها را کنترل کنید.

در فصل زمستان برای جلوگیری از ورود هوا سرد به منزل ،درها و پنجره ها را کنترل کنید.درها و پنجره های کهنه را تعویض کنید.همچنین می توانید از از نوار و یا چسب برای جلوگیری از ورود هوا سرد به خانه استفاده کنید.

 آماده سازی خانه برای زمستان

از گیاهان استفاده کنید.

از طبیعت الهام بگیرید.جزئیات دکوراسیون در منزل بسیار مهم هستند.با استفاده از گیاهان منزل تان را شاداب کنید.

همچنین بخوانید :استفاده از گیاهان در دکوراسیون منزل !

 آماده سازی خانه برای زمستان

پرده های خانه را تعویض کنید.

با نزدیک شدن فصل سرد می توانید با تعویض پرده ها ،حال و هوا خانه خود را تغییر دهید.پرده های مخمل ،ابریشم و.. می تواند گزینه ایده آلی باشد.هنگام انتخاب پرده به طرح آن دقت کنید زیرا یک انتخاب صحیح می تواند میزان زیبایی رنگ های دیوار ،فرش و … افزایش دهد.

 آماده سازی خانه برای زمستان

تعمیرات سقف را فراموش نکنید

یکی از بهترین روش های حفاظت از خانه در هوای سرد، عایق است.استفاده از عایق حرارتی برای حفاظت از سرما بیرونی ،می تواند تا حدود زیادی هزینه ها را کاهش دهد.از سوی دیگر اگر شما در بالاترین طبقه ساختمان زندگی می کنید حتما به تعمیرات سقف اهمیت دهید.سقف تعمیر نشده می تواند در روزهای برفی و بارانی باعث ایجاد مشکل شود.

 آماده سازی خانه برای زمستان

از شمع استفاده کنید.

برای تغییر فضای خانه خود می توانید از شمع ها ،چوب های بامبو و عود ها استفاده کنید.زیرا استفاده از آن ها می تواند باعث صمیمی تر شدن خانه شما گردد.

 آماده سازی خانه برای زمستان

تمیز کردن خانه برای زمستان

تمیز کردن خانه ، نشاط و طراوت را با خود می آورد.تمیز کردن منزل فقط مخصوص فصل بهار نیست.سعی کنید خانه خود را قبل از رسیدن زمستان تمیز کنید .زیرا این کار باعث آرامش شما می گردد.

در ادامه بخوانید :راه های آسان برای مرتب کردن کمد لباس هایتان در خانه تکانی !

 آماده سازی خانه برای زمستان

باغچه زمستانی خود را تزئین کنید.

بالکن و تراس ها منطقه ای است که شما می توانید با تزئینات سرگرم کننده آن را برای زمستان آماده کنید.می توانید از مبلمان مقاوم در برابر سرما ،سیستم های گرمایشی و اکسسوری های مناسب استفاده کنید.

همچنین بخوانید :پیشنهادهای دکوراسیون برای باغچه های پاییزی

 آماده سازی خانه برای زمستان

اکسسوری های مخصوص زمستان

می توانید با قرار دادن پتو ،بافت ها و یا پشم ها بر روی مبلمانتان فضای خانه خود را گرما ببخشید.

 آماده سازی خانه برای زمستان