ژاپن با کرونا دست و پنجه نرم می کند!!!

 آمار مبتلایان به کرونا در ژاپن رو به رشد است! آیا تا به حال این سوال را از خود پرسیده اید؟؟؟ آمار مبتلایان در ژاپن رو به رشد است! چرا؟؟ ژاپنی که سر حد های پیشرفت را شکسته چرا در برابر کرونا شکست می خورد؟

اگر می خواهید در این مورد بیشتر بدانید با ما همراه باشید…

آمار مبتلایان به کرونا در ژاپن هم چنان رو به رشد است. با اینکه از مدت زمان شیوع کرونا در ژاپن زمان بسیار گذشته افت این بیماری مشاهده نشده است!

ژاپن از طرف سازمان بهداشت جهانی هم چنان تحت فشار است. به خصوص برای رعایت نکردن و قرنطینه نکردن کشتی دایموند پرینسس!



این کشور قادر نبوده برای افراد جامعه تست های تشخیصی فراهم کند. در واقع وزیر بهداشت گفته بود که روزانه از 8111 نفر که بدون علائم هستند برای اطمینان تست گرفته می شود. این در حالی است که در حال حاضر روزانه تنها 3800 تست گرفته می شود…

در روز چهارشنبه اعلام شد که 33 مورد مبتلا به کووید 19 موجود است و در حال حاضر ای کشور 1023 مبتلا به این ویروس را در خاک خود پذیرایی می کند! جالب این جاست که از این تعداد 706 فنر از مسافران کشت دایموند هستند!!!

کرونا در ژاپن مانند کوه یخ است

تعداد مبتلایان به این ویروس مانند کوه یخ است. همین آماری که اشاره شده هم تنها بخشی از قضیه است! بخشی که ما می بینیم. نیمه ی پنهان ماه هنوز خود را نشان داده و ژاپن برای پذیرایی از این بیماران اصلا آمادگی ندارد…

نشانه ها حاکی از آنند که به ازای هر 1 نفری که تست می شود ، ده ها نفر دارای علائم بروز می کنند .

این را هم در نظر داشته باشید که ده ها نفر در جامعه بدون علائم هستند و البته ده ها نفر هم هستند که بیمارند اما سبک… ناقلینی که بیماری سبک دارند درست به اندازه سایرین قدرت انتقال دارند…

دستور ها از سازمان بهداشت جهانی آمده و واضح هستند. اشخاصی که علائم سرما خوردگی دارند، تب بالای 37.5 درجه دارند ، خستگی مفرط و درد عضلانی دارند باید تست شوند…

افراد دارای بیماری های زمینه ای و سالمندان جامعه باید در خانه بمانند و اگر 2 روز بطور مداوم علائم را مشاهده کردند تست کنند.

دستور های وزارت بهداشت حاکی از آنند که در منزل بمانید و مانند آنفولانزا با بیماری برخورد کنید . اگر بیماری شدید شد به بیمارستان ها و مراکز درمانی مراجعه کنید. اما این ساز و کار ها در کاهش استرس مردم و انتقال بیماری تقریبا بی اثر بوده.

تست تشخیصی ناقص

در یکی از جزیره های شمالی ژاپن به نام هوکایدو وضعیت اورژانسی اعلام شده. در حال حاضر 80 نفر به این بیماری دچارند اما در واقع تعداد افراد مبتلا ده ها نفر بیشتر از این بیماری است.

استاندار این جزیره معتقد است که  آمار ها درست هستند. او می گوید در کل ژاپن 3000 نفر مبتلا وجود دارد.



مسئولان می گویند می دانند مردم می خواهند تست شوند و بدانند بیمارند یا نه. اما تست کردن همه موجب بالا رفتن آمار و در نهایت ترس مردم می شود و دولت نمی خواهد افراد مشکوک و افراد دارای بیماری سبک را در آمار وارد کند.

آنها معتقدند لوازم و ابزار پزشکی باید در اختیار کسانی قرار بگیرد که وضعیتشان اورژانسی است. اما ایا آنها نمی دانند که ناقلین بدون علائم هم می توانند خطرناک باشند؟؟؟

تهدید اصلی ترس از این بیماری است نه خود این بیماری…

کرونا ویروس از چین شروع شده  به بیش از 75 کشور دنیا سفر کرده، 3200 نفر را در دنیا کشته و بیش از 95000 نفر را بیمار کرده است…

سایه ی شوم کرونا بر میزبانی المپیک ژاپن هم افتاده است. کسی نمی داند آیا ژاپن قادر خواهد بود در این بازی ها میزبانی کند؟

البته این کشور ساز کار های ویژه ای را برای کنترل این بیماری در نظر گرفته است. برای مثال بسیاری از گرد همایی ها کنسل شده و دولت کارمندان را تشویق می کند تا در منزل و به صورت آنلاین کار ها را انجام دهند.

اما نکته این جاست که این کشور مرز هایش را به روی سایر کشور ها نبسته . این یعنی ارتباطات سیاسی و المپیک بیش از جان مردمش اهمیت می دهد. ژاپن با این بیماری بسیار  ملایم تر از سایر کشور ها برخورد می کند.

تازه در هفته ی گذشته تصمیم به بستن مدرسه ها گرفته شد و همین تصمیم هم انتقاد های زیادی در بر داشت. والدین نمی دانند در کشوری که پرستاران بچه وجود ندارند چطور بچه هایشان را تحمل کنند.

ترس هم چنان در بین مردم زیاد می شود. مردم از دستمال توالت هایی که از چین میاید هم می ترسند!!! حال و کار ژاپن و بسیاری از کشور های دیگر دنیا چه خواهد شد؟؟؟ هیچ کس نمی داند!!!