آموزش برنامه Inshot

برنامه Inshot یا اینشات یکی از پرکاربردترین برنامه ها برای ویرایش عکس و فیلم است. امروزه با گسترش رسانه تصویر محور مثل اینستاگرام یادگیری نحوه استفاده از این برنامه ها بسیار ضروری است. در ادامه آموزش برنامه اینشات inshot را برای شما آماده کرده ایم تا نحوه کار کردن با برنامه اینشات را یاد بگیرید. باید توجه داشته باشید که اینشات یک برنامه ویرایشگر کاملا رایگان نیست و برخی از قسمت های این برنامه در حالت پولی قابل استفاده است. امروز ما تمامی امکانات رایگان این برنامه را بررسی میکنیم.

آموزش برنامه اینشات inshot

در این تصویر شما صفحه آغاز برنامه اینشات را مشاهد میکنید. این برنامه دارای سه قسمت است. قسمت ویرایش عکس، قسمت ویرایش ویدیو و قسمت ترکیب عکس ها (Collage). در ادامه هر قسمت را به صورت جدا گانه بررسی میکنیم.

بررسی قسمت Collage

این قسمت در واقع شباهت زیادی به برنامه layout دارد. layout یکی از برنامه های اینستاگرام است که برای ترکیب کردن چند عکس به کار میرود.

برنامه اینشات

پس از ورود به این قسمت شما برنامه مثل تصویر بالا میشود. همانطور که در عکس مشخص است، فلش شماره 1، کنج راست را نشان میدهد در این قسمت شما میتوانید آلبوم مدنظرتان را برای انتخاب عکس انتخاب بکنید. فلش 2 نیز به عکس ها اشاره دارد. در آلبوم انتخابی من این دو عکس وجود دارد.


همچنین بخوانید: کلاب هاوس clubhouse چیست ؛ هرآنچه باید بدانید!


برنامه اینشات

پس انتخاب عکس ها، با حالت بالا مواجه میشوید. البته در این قسمت از برنامه نمیتوانید بیشتر از 9 عکس انتخاب کنید. پس از انتخاب عکس ها، هرگاه روی یه عکس ضربه بزنید وآن را انتخاب کنید. 5 گزینه برای شما نمایش داده میشود.

1 : با انتخاب این گزینه ، SWAP ، میتوانید جای عکس ها را عوض کنید. بعد از انتخاب این گزینه عکسی را که دوست دارید جایشان با هم عوض شود را روی آن ها ضربه بزنید، این گزینه در تعدا عکس بالا بسیار مفید است و از اشتباهات ناخواسته هنگام جا به جایی عکس ها جلوگیری میکند.

2 : این گزینه باعث تغییرات آینه مانند در عکس میشود. در واقع چهت عکس عوض میشود.

3 : با هر بار انتخاب این گزینه، عکس 90 درجه به صورت ساعتگرد می چرخد.

4 : با انتخاب این گزینه میتوانید عکس خودتان را برش دهید. پس از انتخاب این گزینه، در پایین صفحه باز شده جدید، میتوانید اندازه های ویژه برنامه هایی مثل اینستاگرام و فیسبوک را ببینید و در صورت نیاز انتخاب بکنید.

5 : این گزینه نیز برای حذف کردن عکس از پروژه است.

برنامه اینشات

در قسمت layout در صورتی که یک عکس انتخاب کرده باشید، حالت بالا برای شما نمایش داده خواهد شد. شما میتوانید تصویر مد نطرتان را در قالب های مختلف برش دهید و ویرایش کنید.


مطلب مرتبط پیشنهادی: بهترین برنامه‌های ویرایش عکس 2020 


برنامه اینشات

درصورتی که بیش از 1 عکس انتخاب کرده باشید؛ برنام ه اینشات حالت های گوناگون ترکیب عکس ها را برای شما نشان خواهد داد.

گزینه BORDER

بخش آخر این قسمت، گزینه BORDER است. در این قسمت سه گزینه دیگر برای شما نمایش داده میشود. وقتی تنها یک عکس را انتخاب کرده باشید، دوگزینه فعال خواهد بود. البته در صضورت انتخاب عکس های بیشتر، گزینه اول نیز فعال خواهد شد.

برنامه اینشات

1 : این گزینه، فاصله و مرز بین عکس را تنظیم میکند.

2 : با این گزینه میتوانید میزان زوم روی عکی ها را انتخاب کنید.

3 : این گزینه حالت تیزی گوشه های عکس ها را از بین می‌برد و آن ها را منحنی میکند.

در تصویر زیر میتونید تغیرات اعمال شده را ببینید.

بررسی قسمت photo

پس از ورود به این قسمت، با حالت زیر مواجه میشوید. در مرحله شما میتوانید تصاویر مد نطرتان را انتخاب بکنید. در بخش 1 شما میتوانید از میان آلبوم های گالری یکی را انتخاب بکنید. در حالت پیشفرض بر اساس تاریخ عکس، عکس ها مرتب می‌شوند.

برنامه اینشات
برنامه اینشات

در بخش 2 در صورتی که تصویرتان در گالری نباشد، مثلا تصویر در یک پوشه است و در گالری نشان داده نمیشود ، میتوانید از طریق این گزینه اقدام به بارگذاری عکس در برنامه بکنید.

برنامه اینشات

پس از انتخاب عکس، با گزینه های متعددی مواجه می شوید. در عکس بالا این گزینه ها را میبینید. قسمت عکس سمت چپ گزینه های ویرایشی با رنگ آبی مشخص شده اند. و یک قسمت هم با دایراه قرمز مشخص شده است. این قسمت مشخص شده با دایراه قرمز به عکس بک گراند سفید اضافه میکند. در عکس سمت راست، از این گزینه استفاده شده است.


همچنین بخوانید: نحوه‌ی حذف اکانت تیک تاک به صورت کامل


گزینه های برنامه اینشات :

  • CANVAS
  • FILTER
  • ADJUST
  • EFFECT
  • BACKGROUND
  • CROP
  • STICKER
  • TEXT
  • FRAME
  • RETATE

بخش CANVAS

برنامه اینشات

همانظور که در عکس مشاهده میکنید. در این قسمت از برنامه اینشات شما 4 گزینه دارید. در عکس بالا هر گزینه با یک رنگ مخصوص مشخص شده است. رنگ قرمز باعث به وجود آمدن حاشیه سفید در کنار عکس میشود. با استفاده از گزینه نارنجی شما میتوانید، میزان زوم عکس را کنترل کنید. گزینه سبز نیز به شما این امکان را میدهد که عکس را به لبه بالا یا پایین بچسبانید. در بخش بنفش نیز اندازه ها و سایز های رایج در شبکه های اجتماعی را برای شما آماده شده است.

قسمت FILTER

در این قسمت از برنامه اینشات، سازندگان این برنامه فیلتر های جذابی را برای شما آماده کرد اند تا بتوانید با استفاده از این فیلتر ها، عکس هایتان را ویرایش کنید. در حالت رایگان این برنامه شما نمیتوانید از همه فیلترها استفاده کنید. امکان استفاده از همه فیلتر ها در حالت Pro وجود دارد..

برنامه اینشات

چهار گزینه نیز در این بخش وجود دارد که با رنگ های مخصوص مشخص شده اند. قسمتی که با رنگ سبز مشخص شده، قسمت فیلتر ها است . در این قسمت شما میتوانید فیلتر مد نطرتان را برای اعمال رو عکس انتخاب کنید. بخشی که با رنگ بنفش مشخص شده است، به شما اجازه کنترل میزان اعمال فیلتر را میدهد. قسمت قرمز نیز برای سیو کردن تغیرات اعمال شده با فیلتر است. بخش زرد یا طلایی، برای دیدن عکس بدون اعمال فیلتر است. این گزینه برای این است که شما بتوانید تغیرات اعمال شده توسط فیلتر را بهتر تشخیص بدید.

کنار قسمت فیلتر، میتوانید به صورت مستقیم وارد قسمت ADJUST نیز شوید و یا میتوانید از صفحه اصلی نرم افزار در قسمت Photo وارد این بخش بشوید


همچنین بخوانید: بهترین نرم افزارهای رایگان ویرایش عکس 2020 ؛ جایگزین های رایگان فوتوشاپ


قسمت ADJUST

این بخش یکی از متنوع ترین قسمت ها است. همانطور که در عکس پایین میبینید ، با انتخاب هر گزینه حالتی مثل، حالت زیر برای شما نمایش داده میشود.

برنامه اینشات

هر گزینه ای را که انتخاب کنید، با حالتی مثل تصویر بالا رو به رو خواهید شد. قسمت نارنجی، گزینه های ویرایشی این قسمت را نشان میدهد. با استفاده از قسمت قرمز میتوانید میزان تغییرات اعمالی توسط فیلتر ها را کنترل کنید. بخش مشخصی شده با رنگ سبز نیز برای تایید و سیو کردن تغیرات است. بخش بنفش نیز برای ریست کردن تغییرات انجام شده وبازگردان عکس به حالت اولیه است. قسمت صورتی نیز برای دیدن عکس بدون تغیرات است تا متوجه تغییرات انجام شده شوید.

در لیست زیر میتوانید توضیح مختصری از ابزار های این قسمت را ببینید.

  • LIGHTNESS : این گزینه برای تنظیم میزان نور عکس است. با استفاده از این گزینه میتوانید فضای روشن یا تاریک به عکس هایتان بدهید.
  • CONTRAST : استفاده از این گزینه میتونه کمک خیلی خوبی به کیفیت عکستون بکنه. این گزینه تضاد رنگی رو کنترل میکنه و در صورت استفاده مناسب گزینه بسیار جذابی هست.
  • WARMTH : این بخش دما رنگ ها را تنظیم میکند. میتوانید با استفاده از این گزینه، دمای رنگ ها را کنترل کنید.

در ادامه این بخش گزینه های زیادی وجود دارد که گاها تفاوت بسیار جزئی باهم دارند. برای درک بهتر این موضوع بهتر است تمامی این گزینه ها را خودتان یکبار امتحان کنید تا بهتر بتوانید از این گزینه ها استفاده کنید.


همچنین بخوانید : بهترین پلتفرم‌های تماشای آنلاین فیلم و سریال در ایران


قسمت EFFECT

برنامه اینشات

در قسمت افکت ها نیز مثل سایر بخش های برنامه اینشات، افکت های متنوعی وجود دارد. شما میتوانید با انتخاب یک افکت آن را روی عکستان اجرا کنید. قسمت قرمز، افکت ها را نشان میدهد. شما یکی از این افکت را در صورت پسندیدن انتخاب می‌کنید. قسمت نارنجی میزان اعمال افکت را نشان میدهد. رنگ های سبز و بنفش نیز قبلا توضیح داده شده اند.

قسمت BACKGROUND

برنامه اینشات

در این قسمت شما با چند گزینه برای اضافه کردن یک بک گراند به عکس مد نظرتان مواجه میشود. بخش نارنجی برای اینه که اگه بعد از پایان کار از بک گراند خوشتون نیومد، بتونید اونا رو حدف کنید. گزینه سبز این امکان رو میده تا برای بک گراند یک تصویر دیگه رو بیارید. بخش مشخص شده با رنگ آبی نیز خود عکس رو با محو شدگی متفاوت ارائه میده. در قسمت بعدی که با رنگ صورتی مشخص شده، طرح های تک رنگ برای استفاده آماده است. در قسمت بنفش نیز طرح های گرادینتی بسیار زیبایی آماده شده است که میتوانید از آن ها استفاده کنید. در ادامه این بخش قسمتی به نام پترن نیز وجود دارد که در عکس بالا مشخص نیست. این قسمت نیز رنگ ها را با الگوهای جذابی آماده کرده است.

قسمت CROP

برنامه اینشات

تمامی امکانات این قسمت قبلا در قسمت CANVAS معرفی شده استو میتوانید در این قسمت عکستان را برش دهید. حتی برنامه اینشات اندازه های معروف را هم برای شما آماده کرده است.


همچنین بخوانید: بهترین اپلیکیشن ها برای آرامش اعصاب و کاهش استرس و اضطراب 


قسمت STICKER

برنامه اینشات

در این قسمت شما میتوانید استیکر های مورد علاقه تان را روی تصوریتان بگذارید. در قسمت مشخص شده با رنگ صورتی شما به استیکر های پیش فرض برنامه دسترسی دارید. در قسمت مشخص شده با رنگ زرد یا طلایی شما میتوانید یک عکس دیگه رو از گالری یا فایل هایتان وارد کنید. در قسمت سبز نیز استیکر های بیشتری برای شما نمایش داده میشود که در صورتی که اشتراک اینشات را خریده باشید و از حالت Pro استفاده کنید، میتوانید این استیکر ها را دانلود کنید، البته ممکن است برخی استیکر ها نیز رایگان باشند.

قسمت TEXT

برنامه اینشات

در این بخش شما میتوانید عکس نوشته بسازید. پس نوشتن یک کلمه یا جمله چهار گزینه برای شما نمایش داده میشود که هر گزینه با رنگ مخصوصی مشخص شده است. گزینه قرمز رنگ برای نوشتن و ویرایش است. گزینه نارنجی رنگ نیز برای ویرایش رنگ و بک گراند نوشته است. البته از این قسمت میتونید سایه و خیلی چیزهای دیگه از تنظیمات مربوط به نوشته رو انجام بدین. قسمت سبز رنگ برای تغییر فونت است. در این قسمت میتونید فونت های دیگه رو هم دانلود کنید. قسمت فیروزه رنگ نیز برای تنطیم فاصله خطوط، فاطه حروف و اندازه فونت است.

قسمت FRAME

برنامه اینشات

در این قسمت شما میتوانید عکستان را در فریم های گوناگون امتحان کنید و در صورتی که یکی را پسندیدید، آن را روی عکس اعمال کنید در قسمت پایین اینشات میتوانید اندازه فریم را نیز کنترل بکنید.

قسمت RETATE

برنامه اینشات

در این قسمت میتوانید عکس خودتان را در جهات مختلف بچرخانید. گزینه های متفاوتی برای این کار وجود دارد، که قبلا در سایر قسمت ها معرفی شده اند.


همچنین بخوانید: هر آنچه که باید درباره تماس ویدیویی گوگل میت بدانید! 


بررسی قسمت VIDEO

در ادامه باهم قسمت ویدیو این برنامه کاربردی را بررسی میکنیم. نحوه بارگذاری ویدیو در این قسمت مثل قسمت عکس است. میتونید علاه بر فیلم و ویدیو، از عکس نیز استفاده کنید.

برنامه اینشات

هنگام ورود به برنامه با این نما رو به رو خواهید شد. بسیاری از امکانات این بخش از اینشات قبلا در قسمت عکس معرفی شده اند. برای همین در ادامه فقط به بررسی کوتاه و مختصر گزینه های ویرایشی میپردازیم.

بخش CANVAS

برنامه اینشات

این قسمت شباهت بسیار زیادی به قسمت معرفی شده در بخش عکس دارد. در پایین اینشات شما اندازه های رایج در شبکه های اجتماعی مختلف را دارید. میتوانید از این گزینه وقتی استفده کنید که قصد داشته باشید تا ویدیو تان را در این رسانه ها منتشر بکنید. در قسمت بالا دو فلش وجود دارد که برای چسباندن لبه ویدیو به بالا یا پایین استفاده می‌شود. با نوار وسطی هم میتوانید میزان زوم روی ویدیو را کنترل بکنید.

قسمت MUSIC

برنامه اینشات

در این قسمت شما میتوانید 3 نوع موزیک روی ویدیو تان بگذارید. گزینه اول، گزینه RECORD هست در این گزینه شما صدای خودتان را ضبط میکنید و روی ویدیو بارگذاری میکنید. گزینه بعدی، گزینه EFFECTS هست. در این گزینه صدای های آماده در اختیار شما قرار میگیرد. گزینه سوم نیز گزینه TRACKS هست. در این گزینه نیز میتوانید از موزیک هایتان یکی را انتخاب بکنید. از این گزینه برای ساخت موزیک ویدیو خیلی استفاده میشود.

قسمت STECKER

برنامه اینشات

در این قسمت شما میتوانید از استیکر ها و تصایر خودتان برای درج در ویدیو استفاده بکنید. علاوه بر این میتوانید از طریق برنامه نیز استیکر ها و تصاویر بیشتری نیز دانلود بکنید.

قسمت TEXT

برنامه اینشات

در این قسمت ما با یک تفاوت نسبت به حالت ویرایش عکس طرف هستیم. این تفاوت قسمت متحرک سازی نوشته و متن هست. همانطور که در عکس بالا مشخص هست شما میتونید از انیمیشن های بسیار جذابی برای این کا استفاده کنید. تنظیم رنگ و فونت نوشته نیز از همین قسمت قابل انجام هست.

برنامه اینشات

پس از تایید نوشته با استفاده از تیک کنار صفحه، وارد این قسمت خواهید شد. در اینجا شما میتوانید از متن جدید یا استیکر جدید استفاده کنید. رنگ این گزینه ها سبز و زرد هستند. یا میتوانید همین نوشته انتخاب شده را ویرایش کنید. با استفاده از دو فلش سفید میتوانید زمان نمایش این نوشته در ویدیو را تنظیم بکنید. میتوانید از همین قسمت این متن را کپی کنید یا آن را حذف بکنید.


همچنین بخوانیدد: راه اندازی دستیار صوتی گوگل و ترفندهای کمتر شناخته شده آن !


قسمت FILTER

برنامه اینشات

در این قسمت شما از فیلترها و افکت های جذابی برای ویدیو خودتان استفاده بکنید. برخی از افکت های این برنامه نیازمند استفاده از حالت پرو هستند. در قسمت ADJUST نیز شما میتوانید کنتراست و سایر ویژگی های ویدیو تان را تغییر بدهید.

قسمت PIP

برنامه اینشات

در این قسمت میتوانید با استفاده از یک پنجره کوچک تر در کنار ویدیو اصلی، یک ویدیو دیگر هم پلی کنید.

سایر قسمت ها

برنامه اینشات

بقیه گزینه ای ویرایشی اینشات نکته و توضیح خاصی نداره. در ادامه یه مرور اجمالی و سریع داریم. پس همراهمون باشید.

در برنامه اینشات شما میتونید قسمتی از ویدیو را انتخاب کنید. برای این کار باید از گزینه SPLIT استفاده بکنید. برای حذف هر قسمت از ویدیو پس از انتخاب بازه زمانی مدنطرتان، میتوانید از گزینه DELET استفاده بکنید. برای گذاشتن بک گراند نیز از این گزینه میتوانید استفاده کنید. ساختار این قسمت شباهت زیادی به قسمت بک گراند عکس داره. در قسمت SPEED نیزمیتونید سرعت ویدیو رو تنظیم بکنید و قسمت CROP نیز برای ایجاد فریم مناسب به دردتون میخوره.

امیدواریم که از آموزش برنامه اینشات inshot لذت برده باشید، می توانید سوال های خود را با ما به اشتراک بگذارید.