با تنظیم تمپو بصورت دستی خداحافظی کنید

اپل آپدیت جدید Logic Pro X ، نرم افزار آهنگسازی (DAW) پر طرفدار خود را منتشر کرد. نسخه 10.4 شامل ویژگی کلیدی است که اپل آن را تمپو هوشمند یا smart tempo نامیده که این ویژگی امکان تشخیص تمپو بصورت خودکار در تمام پروژه را دارد. این بروز رسانی همچنین شامل پلاگین های جدید، کتابخانه صوتی و لوپ ها مختلف موسیقی است.

این ویژگی جدید (smart tempo) به احتمال زیاد مورد توجه بیشتر آهنگسازان قرار خواهد گرفت. زیرا بوسیله آن شما می توانید به صورت طبیعی رکورد کنید و لاجیک پرو تمپو را بصورت اتوماتیک بر روی تمام ترک مپ می کند.

زمانی که نرم افزار بصورت خودکار تمام bpm ها را بر روی ترک ضبط شده مپ کرد، هر صدای دیگری نظیر لوپ های درام یا بیس به ترک اضافه کنید بصورت اتوماتیک با bpm سینک می شوند. حالا اگر شما فایل صوتی اصلی را که bpm با آن سینک شده حرکت دهید، تغییرات تمپو نیز با آن حرکت خواهد کرد.

این ویژگی یک قابلیت کلیدی بسیار مهم است.زیرا تغییرات دستی تمپو در یک ترک زمان زیادی را از شما می گیرد. همچنین کوانتایز (quantizing) کردن کل بخش های رکورد شده می تواند باعث شود قسمت هایی از ترک احساس ارگانیک بودن خود را از دست بدهد. جدا از اینکه این ویژگی می تواند برای آهنگسازان یک قابلیت کاربردی باشد، همچنین می تواند برای دی جی هایی که از لاجیک پرو ایکس برای ضبط میکس های خود استفاده می کنند یک ویژگی حیاتی به شمار بیاید.

جدا از این ویژگی، پلاگین های جدیدی در آپدیت جدید Logic Pro X اضافه شده اند. که جالب ترین آنها پلاگین ChromaVerb است.یک reverb الگوریتمی جدید که 14 مدل منحصر به فرد (فضاهای مانند تئاتر و یا سالن)از افکت ریورب را در اختیار شما قرار می دهد. و بوسیله ویژوال چند لایه نحوه تاثیر ریورب بر روی فایل صوتی را به شما نشان می دهد. نقطه ها با پخش موزیک به حرکت در می آیند و تاری پس زمینه شدت ریورب و سایر پارامترها را به نمایش می گذارد. این نحوه نمایش افکت بسیار جالب و کاربردی است و شما می توانید به راحتی از شدت و تاثیر افکت بر روی فایل صوتی آگاه شوید.

آپدیت جدید Logic Pro X
پلاگین ChromaVerb

نسخه 10.4 شامل پلاگین های اصلاح شده بسیاری است. سه EQ جدید الهام گرفته شده از سخت افزار های API، Neve و Pultec محصولات دهه 1950 تا 1970 کهدر واقع  Vintage Graphic EQ, Vintage Tube EQ, و Vintage Console EQ هستند. پلاگین بعدی Phat FX  مولتی افکت 9 ماژول است که دارای پد X/Y قابل تغییر  است و می توانند افکت هایی نظیر،  warmth ،crunch به اضافه دیستورشن را به ترک های شما اضافه کند. Step FX نیز یک پلاگین سیکونسر 8 ماژول است که به شما امکان ساخت ریتم های جذاب و پیچیده را می دهد.

به همراه Phat FX و Step FX، یک نوار در پایین هر یک از ماژول های پلاگین نمایش داده می شود و به شما امکان می دهد که تغییرات را بر روی ترک اعمال کنید و نحوه پردازش صدا را تغییر دهید.

در آخر، این بروز رسانی شامل لوپ ها، ساند لایبرری و پری ست های جدید است نظیر دو درامز ، دو پلاگین شامل صداهای سازهای زهی استودیویی و هورن، 800 لوپ جدید و یک کتابخانه صوتی سینماتیک برای سینت Alchemy به همراه 150 پری ست.

آپدیت جدید Logic Pro X برای دارندگان این نرم افزار آهنگسازی رایگان است در غیر اینصورت باید 199 دلار برای آن هزینه کنید. از اینجا می توانید فایل بروز رسانی را دریافت کنید.

در ادامه بخوانید :