سوالی که ممکن است در ذهن شما هم باشد: آیا باید به همسرم بگم که بهش خیانت کردم؟؟

اگر خدای نکرده خیانت کرده اید حتما از خود پرسیده اید: آیا باید به همسرم بگم که بهش خیانت کردم؟؟ اگر این گونه سوال ها در سرتان می چرخد و می خواهید نظر کارشناس ها در این مورد را بدانید با ما همراه باشید.

به راستی آیا باید به همسرم بگم که بهش خیانت کردم؟؟

همین الان بگویم که من طرافدار دروغ گویی و مخفیانه نگاه داشتن قضایا در یک رابطه نیستم. پس اگر به دنبال این جواب هستید که خیانت باید مخفی بماند آنهم به این دلیل که به احساسات طرف مقابلتان آسیب می زند اصلا این گزارش را نخوانید.

این را هم بدانید که چسبی که یک اربتباط سالم و خوب را در ازدواج نگه می دارد سکس یا پول یا حتی بچه نیست ؛ بلکه اعتماد است.

وقتی اعتماد در یک رابطه از بین می رود خود رابطه هم از دست رفته است! حالا چه رازی در میان باشد چه نباشد!



همانطور که قبلا هم گفتم و شما هم مطمئنا می دانید؛ خیانت یعنی شکستن اعتماد و راز نگه داشتنش آنهم به صورت خودآگاه. دلیلش هم آنست که طرف مقابلتان با دانستن این موضوع رابطه را تمام می کند!

لطفا توجه داشته باشید که این تعریف به هیچ گونه ی خاصی از ارتباط اشاره نمیکند. برای مثال خیانت هم می تواند فیزیکی باشد هم مجازی.

این تعریف بر احساسات فرد خیانت دیده تمرکز دارد: شکستن اعتماد. دروغ گفتن و مخفی نگه داشتن و خیانت همگی شکستن اعتماد را به دنبال دارند و فرد خیانت دیده را از این نظر خالی می کنند.

چرا خیانت را راز نگه می دارید؟

معمولا کسی که خیانت می کند اینگونه برای خود توجیح می کند که : چیزی که طرفم نمی داند او را اذیت هم نمی کند. اکثر خیانت کاران اینگونه فکر می کنند و تفکر غلطشان را اینگونه توجیح می کنند.

اما اینگونه نیست!

فرد خیانت دیده با اینکه نمی فهمد طرفش جایی با کس دیگری است؛ درد و دوری اش را حس میکند. همیشه دوری احساسی و البته فیزیکی در میان زوجی که خیانت دیده اند وجود دارد.

متاسفانه این طرف خیانت دیده است که از خود می پرسد چه کار اشتباهی انجام داده که موجب ناراحتی و سردی و خشم طرف مقابلش شده!!!! این سوال ها در اثر فاصله ای که در اثر خیانت در بین زوجین می افتد پرسیده خواهد شد!

درست کردن یا بی خیال شدن؟

اگر مخفی کردن خیانت برای شما کار می کند ؛ خوب پس ادامه دهید. این وطیفه ی من است که به شما بگویم با چه چیزهایی نمی توانید زندگی کنید.

بی خیال شدن مشکلات و صحبت نکردن در مورد آنها راهی پیش روی شما نخواهد گذاشت. حتی اگر طرف مقابلتان دوست داشته باشد دروغ بشنود و به زندگی ادامه دهد ؛ فاصله ی فیزیکی و حسی میانتان را به راحتی حس میکند.

راز نگه داشتن خیانت موجب می شود در آینده باز هم خیانت کنید و این برای خودتان هم خوب نیست!

اما اگر رابطه تان را دوست دراید و می خواهید تمیز نگهش دارید همه چیز متفاوت می شود.



در این مرحله از خود می پرسید واجب است برای نگه داشتن زندگی ام ، زندگی ام را ریسک کنم؟ حق دارید. ریسک هم هست. طرفتان با شنیدن خیانت ممکن است همه چیز را تمام کند و برود.

معمولا طرف خیانت دیده عصبانی می شود و احتمالا درخواست طلاق می کند. اما اگر از ته دل اعتراف کنید و در بیان پشیمانی تان صادق باشید حتما رابطه تان را نجات خواهید داد.

نکات کلیدی

نکته ی کلیدی در رابطه نگه داشتن راز نیست بلکه از نو ساختن اعتماد است. البته که اعتماد به صورت اتوماتیک و با متوقف کردن خیانت دوباره ساخته نخواهد شد.

اعتماد را از نو ساختن بسیار زمان بر خواهد بود و البته گاهی هم دردناک!!! همیشه در هر جای رابطه حقیقت را بگویید!!!

راست گفتن خیلی هم سخت است. آزارتان خواهد داد! طرف مقابلتان هم آزار خواهد داد! اما برای ساختن اعتماد نیاز است!

قبل از گفتن حقیقت به طرفتان این چند نکته را در نطر داشته باشید!

1: به کمک یک حرفه ای نیاز خواهید داشت

در مورد خیانت هایی که زمان بسیار طولانی به طول انجامیده اند از یک متخصص که قبلا در این زمینه فعالیت داشته است کمک بخواهید!

حتی اگر طرفتان بخواهد همه چیز را در همان لحطه بداند مقاومت کنید و پیش از مشورت با یک متخصص خود را لو ندهید! به او اطمینان دهید که برای تمام سوال هایش پاسخی خواهد داشت اما بعدا…

سپس از یک متخصص نوبت بگیرید . مطمئن شوید که متصص از قبل با موضوع مورد بحث شما آشناست. هدف شما بازسازی رابطه و هدف او دانستن حقیقت است. پس نیازی به ناراحتی و دعوا نیست . هر دو در این باره شریکید.

2: دلایل قابل استناد برای بازگو نکردن حقیقت

  • اینکه شما و طرفتان نخواهید رابطه تان را حفظ کنید.
  • طرفتان ترجیح دهد در مورد چیزی نداند
  • طرفتان از صحبت با مشاور بدش بیاید
  • طرفتان از لحاظ احساسی و فیزیکی اینقدر قوی نیست که چنین چیزی را تجربه کند
  • طرفتان می خواهد از این اطلاعات در دادگاه بر علیه شما استفاده کند.

3:گفتن حقیقت واقعا کمک میکند؟

باز هم می گویم اگر می خواهید رابطه تان را از نو بسازید باید همه چیز را ، آنهم با کمک یک متخصص با طرفتان در ارتباط بگذارید. مهم ترین چیز در یک رابطه اعتماد است. این المان نه فقط با خیانت بلکه با پنهان کاری و راز نگه داشتن و مخفی کاری هم آسیب می بیند.

قرار نیست با گفتن حقیقت همه چیز اتوماتیک وار به حالت اولیه خود برگردد. چنین چیزی ممکن نیست. هیچ چیز مانند قبل از خیانت نخواهد شد.

کسانی که خیانت می بینند می توانند ببخشند اما فراموش نمی کنند. اگر می خواهید رابطه تان درست مانند گذشته عالی باشید باید بدانید که رابطه تان چندان هم عالی نبوده. اگر عالی بود که اصلا خیانت نمی کردید.

گفتن حقیقت شما و رابطه تان را به چالش خواهد کشید. یاد خواهید گرفت به جای مخفی کردن احساسات آنها رابیان کنید. این برای خودتان هم خوب است!!!!