اگر در حین رابطه جنسی دچار خونریزی غیر منتظره شدید ،مقاربت جنسی را در آن لحظه متوقف کنید و چند ساعت استراحت کنید. اما بعد از آن باید چه کرد؟ آیا خونریزی بعد از رابطه جنسی طبیعی است ؟

تقریباً 9٪ از خانمها پس از مقاربت جنسی در طی دوره معینی از زندگی خود از قرص ضد بارداری استفاده می کنند.این قرص می تواند در واژن سبب خونریزی شود.زمانیکه دچار خونریزی بعد از رابطه جنسی شدید ، اجازه دهید واژن شما به مدت چند روز استراحت کند و پس از آن به دکتر مراجعه کنید.شما می توانید با تمام دلایل خونریزی بعد از رابطه جنسی در این مقاله آشنا شوید .با ما همراه باشید.

همچنین بخوانید :

خونریزی در اولین رابطه جنسی

اولین باری که رابطه جنسی دارید طبیعی است که خونریزی داشته باشید.این خونریزی هنگامی اتفاق می افتد که پرده بکارت از بین می رود.پرده بکارت به عنوان یک قطعه نازک از بافت در واژن قرار دارد.خونریزی در اثر پارگی پرده بکارت ممکن است خفیف یا متوسط باشد.هیچ موردی وجود ندارد که پرده بکارت در اولین مقاربت جنسی پاره شود.این ممکن است در افراد مختلف متفاوت باشد و حتی در بعضی از افراد در هنگام زایمان از بین رود.پرده بکارت قبل از قاعدگی افراد را از عفونت محافظت می کند.و پس از قاعدگی هیچ نقش محافظتی در برابر عفونت ندارد.پرده بکارت به دلایلی مانند سقوط از دوچرخه پاره نمی شود ، بلکه تنها با مقاربت جنسی پاره می شود.

آیا خونریزی بعد از رابطه جنسی خطرناک است ؟

ممکن است دلایل زیادی برای خونریزی بعد از رابطه جنسی وجود داشته باشد .ممکن است خون ریزی در دیواره های  رحم یا مهبل اتفاق بیفتد.درک علت این خونریزی توسط خودتان غیر ممکن است.صرف نظر از شدت خونریزی ، می تواند خطرناک باشد و در اثر مشکلات واژن ایجاد شود.اگر خونریزی تا چند ساعت ادامه داشته باشد باید حتما به پزشک زنان مراجعه کنید.اما خونریزی در بیشتر خانمها در اثر تماس جنسی و خراش روی دیواره واژن ایجاد می شود.

چه زمانی باید به متخصص زنان مراجعه کنیم؟

حتی اگر خونریزی شما از بین برود و احساس درد نداشته باشید نیز باید به متخصص زنان مراجعه کنید.خونریزی در طول رابطه جنسی ممکن است همیشه ناشی از مقاربت جنسی نباشد.علت این خونریزی ممکن است بیماریهای مختلف باشد.این بیماری ها می توانند HPV ، ایدز ، کیست تخمدان ، پولیپ واژن و از همه مهمتر سرطان دهانه رحم باشند.بنابراین ، حتی اگر خونریزی بی اهمیت به نظر برسد ، باید حتما به متخصص زنان مراجعه کنید.شما می توانید با بررسی هر 6 ماه یکبار سلامت خود را حفظ کنید.پزشک شما یک سری آزمایشات به شما می دهد تا علت خونریزی را برای شما مشخص کرده و مسیر درمان را تعیین کند.

چگونه می توان جلوی خونریزی را گرفت؟

اگر غالباً در طول روز رابطه جنسی با شریک زندگی خود دارید ، ممکن است  دچار خشکی واژن شوید و این ممکن است باعث خونریزی در دیواره واژن شود.می توانید برای جلوگیری از این مشکل با پزشک مشورت کرد و از روان کننده ها استفاده کنید.