فراموشی ودلایل آن !

دلایل فراموشی در جوانان! در سال های اخیر بسیاری از مردم یک مشکل مشترک دارند، فراموشی! فراموشی اصولا با افزایش سن به وجود می آید اما در سال های اخیر در جوانان و میانسالان نیز به امری رایج تبدیل شده است. فراموش کردن امور روزمره تقریبا عادی است اما اگر باعث آسیب رساندن به حرفه و شغل شما می شود باید حتما به یک پزشک مراجعه کنید.

دلایل فراموشی در جوانان

دلایل فراموشی در جوانان

کسانی که به فراموشکاری، دچار هستند باید به خواب و تغذیه خود اهمیت دهند.امروزه فراموش کردن یکی از مشکلات روزمره است که اکثریت به آن دچار می شوند.یکی از دلایل فراموشی، بلند شدن طول عمر انسان ها نسبت به دهه های گذشته است.یکی دیگر از دلایل فراموشی داشتن استرس و فشار عصبی و افسردگی است.علاوه بر آن برخلاف باور عموم  کسانی که دچار فراموشی می شوند حتما به بیماری آلزایمر مبتلا نیستند یا حتی امکان ابتلا شدن آن ها در سنین بالا مشخص نیست.


همچنین بخوانید :بهترین روش برای مقابله با از دست دادن حافظه یا زوال شناختی


یکی دیگر از دلایل فراموشی در جوانان کمبود ویتامین B12 است

ویتامین B12 در گوشت ومحصولات لبنی به وفور یافت می شود.علاوه بر آن به ساخت سلول های خونی کمک کرده وتاثیر بسزایی در سیستم عصبی و تقویت آن دارد.کمبود ویتامین B12 سبب فراموشی ،مشکلات عصبی و احساسی ،برهم خوردن تعادل می شود.برای اینکه ویتامین B12 دربدن جذب شود باید معده و کلیه ها از سلامت کامل برخوردار باشند.

به همین دلیل کسانی که دچار فراموشی می شوند باید حتما به تغذیه خود اهمیت دهند. خواب نیز یکی دیگر از مشکلاتی است که سبب فراموشکاری می شود.کسانی که دارای مشکلات بی خوابی هستند با مقایسه با کسانی که چنین مشکلی ندارند بیشتر دچار فراموشی می شوند.پس شما نیز اگر دچار فراموشی هستید تا می توانید به خواب و سلامت خود اهمیت دهید و از استرس و فشارهای عصبی دوری کنید و در صورت عدم برطرف شدن مشکل حتما به پزشک مراجعه کنید.

در ادامه بخوانید : با ۳ روش سخت اما موثر برای حفظ سلامت مغز بعد از ۲۰ سالگی آشنا شوید