آیا فیلیمو باکس ارزش خرید دارد؟

در این مطلب علاوه بر آشنایی با فیلیمو باکس و ویژگی‌های آن، به دنبال پاسخ به این سوال هستیم که آیا فیلیمو باکس ارزش خرید دارد؟

در روزهای گذشته بود که شرکت صبا ایده تصمیم می‌گیرد از اندروید باکس خود با نام فیلیمو باکس که برای پلتفرم VOD فیلیمو آن معرفی شد، رونمایی کند. این اندروید باکس از طراحی به‌روز برخوردار بوده و شامل یک کنترل پیشرفته می‌شود که افراد با آن می‌توانند به کنترل هوشمند دستگاه بپردازند.


همچنین بخوانید:

روش های مختلف افزایش فضای حافظه PS4 و نکات مهم درباره حافظه آن! 

چگونه دسته PS4 یا Xbox One را به گوشی آیفون خود متصل کنیم؟


گفتنیست که شرکت صبا ایده این اندروید باکس را با یک سال اشتراک رایگان فیلیمو به مشتریان خود ارائه می‌دهد. این دستگاه به عنوان شماره مدل FB-101 از طریق فروشگاه دیجی کالا با قیمت 990 هزار تومان به فروش می‌رسد. این دستگاه می‌تواند به پشتیبانی وضوح 4K HDR پرداخته و قادر است با وضوح بالا و کیفیت 4K برای پخش تا 60 فریم در ثانیه محتوایی پخش کند.

از مشخصات کلیدی این دستگاه باید به پردازنده چهار هسته AML S905X2 ARM Cortex-A53 با فرکانس 2 گیگاهرتزی، تراشه گرافیکی ARM Dvalin MP2، حافظه رم 2 گیگابایتی، حافظه داخلی 16 گیگابایتی EMMC DDR4، بهبود عملکرد در پخش محتوا و برخی دیگر اشاره کرد. این اندروید باکس شامل درگاه و پورت USB، کارت حافظه Micro-USB، بلوتوث 4.2، وای فای دو باند با فرکانس 2.4 گیگاهرتز، پورت HDMI 2.1 و برخی دیگر اشاره کرد.

این اندروید باکس با جدیدترین فناوری‌ها قابلیت پخش محتوا را داشته و به نوعی باید این دستگاه را برگرفته از یک اندروید باکس دیگر دانست. شرکت صبا ایده با معرفی فیلیمو باکس اولین سخت افزار خود را معرفی کرد. اگرچه گفته شده این باکس اندرویدی تولید داخل نیست اما شرکت مورد اشاره قصد دارد بزودی خط تولید این دستگاه را در کشورمان باز کرده و آن را تولید نماید.

هلدینگ صبا ایده به نوعی از اولین سخت‌افزار خود تحت عنوان «فیلیمو باکس» رونمایی کرد. این گجت اندرویدی به کاربران اجازه می‌دهد تا در تلویزیون‌های خود، تجربه‌ی استفاده از محتوای فیلیمو را با کیفیت 4K داشته باشند.

فیلیمو باکس از نسخه 8.1 اندروید تی وی پشتیبانی کرده و نکته قابل توجه آن این است که می توانید با زبان انگلیسی از دستیار هوشمند دیجیتالی گوگل به استفاده از آن بپردازید. همچنین این قابلیت وجود دارد تا از طریق فروشگاه پلی استور جدیدترین برنامه یا بازی را روی این باکس اجرا کنید.


همچنین بخوانید:

فیلم هایی که باعث خشم تماشاچیان شدند ؛ از Fight club تا Irreversible ! 

ترتیب تماشای فیلم های دنیای سینمایی مارول؛ ویدیو اختصاصی مجله وارونه


فیلیمو باکس یک دستگاه اندروید تی وی کاربردی بوده که می تواند در کنار پخش محتوا پروضوح فیلیمو، یک باکس سرگرمی برای کاربر خود محسوب شود. شرکت صبا ایده اعلام کرده این دستگاه تا شعاع 100 متری به پشتیبانی وای فای می پردازد و از طراحی نسل جدید باکس های اندرویدی برخوردار است.

پیشتر محمدجواد شکوری مقدم مدیرعامل صبا ایده پیرامون ویژگی فیلیموباکس بیان داشت که این دستگاه می تواند در افزایش ارزش فیلیمو نقش بسزایی داشته باشد. بنابراین سهم فیلیمو در میان VODها قطعا بیشتر از سایر رقبا خواهد شد. البته فیلیمو به طور جدی قصد دارد این پلتفرم را بسیار حرفه ای تر جلوه داده تا افراد یک پلتفرم کامل سرگرمی را در خانه خود داشته باشند. همچنین دارندگان این دستگاه مزایایی هم دریافت خواهند کرد.

اگر بخواهیم به طور کلی بیان داشته باشیم، فیلیمو باکس شاید یک تقلید ساده توسط فیلیمو یا همان صبا ایده از شرکت های خارجی مشابه باشد، اما عملیاتی کردن چنین ایده ای در کشور که تاکنون هیچ شرکتی آن را عملی نکرده، قطعا نتایج جالبی به دنبال خواهد داشت.

ویژگی‌های مثبتی در فیلیمو باکس تعبیه شده و باید آن را یک اندروید باکس کارآمد دانست که افراد از طریق آن به هزاران فیلم و سریال روز شبکه خانگی دسترسی پیدا می‌کنند. طراحی ظاهری این دستگاه نیز جذاب بوده و با قیمت مناسب از طریق فروشگاه دیجی کالا قابل تهیه است. در واقع، اکنون اگرچه فیلیمو باکس قیمتی ۹۹۰ هزار تومانی دارد اما این شرکت در حال ارائه سوبسید ۴۰ درصدی روی آن است.

به طور کلی فیلیمو باکس یک پوینت مثبت و برگ برنده برای فیلیمو بوده تا بتواند از رقیب خود یعنی نماوا عملکرد بهتری در حوزه شبکه خانگی نشان دهد. ما انتظار داریم با عرضه این اندروید باکس در بازار مشخص شود، آیا افراد علاقمند به خرید محصول جدید صبا ایده هستند یا خیر.

از آنجایی که این اندروید باکس در دسترس ما قرار نگرفت، نمی‌توان اظهار نظری درباره فواید یا معایب آن داشت. به طور کلی قیمت ایده آلی داشته زیرا از یک سو اشتراک یک ساله به ارزش نزدیک 500 هزار تومان را در اختیار کاربر قرار داده و در سوی دیگر باکس اندرویدی نیز خود قیمت جداگانه دارد.

ویژگی‌های قابل قبولی را در این ست تاپ باکس اندرویدی می‌توان مشاهده کرد و تجربه کاربری با فیلیمو باکس نیز قطعا ساده است. اگر به دنبال اندروید باکسی هستید که بتواند شما را با فیلم‌های روز سرگرم کند، قطعا فیلیمو باکس گزینه مناسب است اما اگر به دنبال مورد این چنین نیستید، بهتر است دور آن را خط بکشید.

در ادامه بخوانید:

وای فای دایرکت چیست؟ با آن آشنا شوید! 

نحوه‌ی افزایش سرعت وای‌فای ؛ چرا اینترنت من همیشه کند است؟