آیا ماریجوانا همان گل یا علف است؟

آیا ماریجوانا همان گل یا علف است؟ ماریجوانا گل یا علف به یک ماده اشاره دارند که در واقع گل خشک شده و برگ گیاه شاهدانه یا کانابیس است. افراد برای راحت صحبت کردن در مورد مواد مصرفی شان اسم های مختلفی روی آنها می گذارند. اصطلاحات ماریجوانا و کانابیس فارسی نیستند و ایرانی ها معمولا برای ماریجوانا از کلماتی مانند گل یا علف استفاده می کنند. 


همچنین بخوانید: حقایق علمی ناگفته درباره ماری جوانا (گُل) پر مصرف ترین ماده روانگردان جهان!!!


اما آیا حشیش همان ماریجوانا است؟

از گیاه شاهدانه مشتقات دیگری مانند حشیش (سیگاری، بنگ) نیز گرفته می شود و حشیش همان ماریجوانا یا گل نیست. ماریجوانا در واقع همان گل و برگ خشک شده شاهدانه است. اما حشیش  از فشرده شدن کیف یا از صمغی که از سطح این گیاه گرفته می شود تهیه می شود. حشیش در واقع روغنی است که از صمغ شاهدانه گرفته می شود. حشیش THC خالص است، به همین دلیل تنها اثر سایکواکتیو یا روانگردان می گذارد.

روش‌های گوناگونی برای مصرف حشیش وجود دارد. کشیدن حشیش با استفاده از چپق، قرار دادن بر روی قاشق داغ، به روش چلم و شایع‌تر از همه به صورت سیگاری در ترکیب با تنباکو یا گراس است. در کشور افغانستان نوعی مخلوط نوشیدنی از مواد مختلف و روغن شاهدانه ماده می‌سازند و مصرف می‌کنند که تاثیرات متفاوت از مصرف تدخینی است و از مدت اثر بیشتری برخوردار است.

در ادامه بخوانید:

کشیدن ساقه‌ی ماری جوانا مضر است؟ 

آیا ماری جوانا توهم زا، آرام بخش یا محرک است؟ کدامیک حقیقت دارد؟ 

ماری جوانای پزشکی و روغن CBD چیست؟ تمام آنچه نیاز است بدانید! 

مهم ترین تاثیرات ماری جوانا بر بدن و مغز که حتما باید از آنها مطلع باشید! “قسمت اول”