سوالی که ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول کرده است این است که اصلا آیا می توانم به همسرم اعتماد کنم؟ باید چه ویژگی هایی را داشته باشد تا بشود به او اعتماد کرد؟ در ادامه 11 مورد از نشانه های مورد اعتماد بودن همسر را برایتان شرح می دهیم، با ما همراه باشید.

1. همه احساساتش را با شما در میان می گذارد!

صادق بودن همسرتان درباره ی احساسات و افکارش به طور قوی به شما اطمینان می دهد که می توانید به او اطمینان کنید. در بسیاری از رابطه ها باز بودن در گفتوگو و بازکردن سفره ی دل و به اشتراک گذاشتن آنچه واقعا در فکر فرد می گذرد، حتی با اینکه امکان می دهد به سخره گرفته شود یا مورد قضاوت قرار گیرد، بسیار نادر است.


همچنین بخوانید: دروغگو ها را بشناسید! 6 مورد از بهترین ترفندهای تشخیص دروغ


البته باید به این نکته توجه کرد که اگر همسرتان احساساتش را خیلی بی پرده با شما به اشتراک نمی گذارد به این معنی نیست که تمایلی به انجام اینکار ندارد. صحبت کردن به برخی افراد کمک می کند احساسات شان پردازش کنند، اما افراد دیگر برای اینکار به زمان نیاز دارند. حتی اگر شریک زندگی تان به چند ساعت یا حتی چند روز برای بیان افکار و احساساتش وقت نیاز دارد، بازهم این گفتگو احساسی سطح اعتماد عمیق را در رابطه نمایان می کند.

2. اشتباهاتش را قبول می کند!

یکی از مهم ترین نشانه های مورد اعتماد بودن همسر این است. حتی قبول کرن اشتباهات کوچک هم نشان دهنده ی این هستند که او مایل است صادقانه عمل کند و زمانی که آسیب پذیر است به شما اعتماد می کند. اگر کسی نتواند مسئولیت چیزهای کوچک را قبول کند پس قطعا مسئولیت چیزهای بزرگ را هم قبول نخواهد کرد. از طرفی یک معذرت خواهی کوچک هم می تواند نشانه ای از تمایل به ایجاد اعتماد در رابطه باشد.

3.در مورد جزئیات روزش صحبت می کند!

شریک زندگی که چیزی برای پنهان کردن ندارد به راحتی و بدون هیچ شکافی در اطلاعات در مورد جزئیاتی که در طول روز برایش رخ داده صحبت می کند. اگر شریک زندگی تان بدون هیچ دودلی و تردیدی جزئیات روزمره اش را با شما به اشتراک می گذارد، این نشانه ای از مورد اعتماد بودن است.

4. به دنبال بهانه ای برای لمس کردن شماست!

نشانه های مورد اعتماد بودن همسر

رابطه جنسی تنها نشانه ی صمیمیت جسمی در رابطه نیست. گرفتن دست و بوسیدن تان هنگام صبح نشان می دهد که شما یک ارتباط عمیق دارید و اعتماد در این رابطه وجود دارد. اینکه زن و شوهر از نظر فیزیکی چقدر صمیمی هستند در سطح عمیق تری به ما می گوید که چقدر به هم اعتماد دارند.


همچنین بخوانید:دلایل عدم اعتماد طرفین به یکدیگر در زندگی مشترک !


مثلا وقتی در حال انجام کار خاصی هستید و شریک زندگی تان شما را از پشت بغل می کند نشانه ای از صمیمیت است و این فقط رفتاری جنسی نیست.

5. حساب بانکی مشترک دارید!

داشتن حساب بانکی مشترک نشانه ای از وجود اعتماد در بین زوجین است. حتی اگر هر یک از شما حساب بانکی جداگانه ای دارید ولی همسرتان نسبت به مسائل مالی اش صادق است بازهم می توانید به او اعتماد داشته باشید.

6. برای جلب اعتمادتان تلاش می کند!

نشانه های مورد اعتماد بودن همسر

تلاش های شریک زندگی تان را برای ایجاد اعتماد در رابطه تان بپذیرید. برای مثال اگر شما نسبت به همکار جذاب او احساس بدی دارید و او هم این را فهمیده و با این حال سعی در آشنا کردن شما با او دارد، به تلاش او احترام بگذارید. او می خواهد به شما نشان دهد که چیزی برای پنهان کردن ندارد.

7. او همه چیز را برای صحبت با شما رها می کند!

اینکه شش دنگ حواسش را به شما می دهد و کارهای دیگر را برای گوش دادن به شما رها می کند نشان می دهد که حرفهایتان برایش مهم است. اگر او سعی می کند هنگام بحث رو به رویتان بایستد و در چشم هایتان نگاه کند، می توان گفت که می توانید به حرفهایش اعتماد کنید.


همچنین بخوانید:9 مورد از رایج ترین رفتارهایی که رابطه ها را از بین می برند!


اما زبان بدن بسته مثل دست به سینه ایستادن یا قرار دادن دست روی لبها نشان دهنده ی عدم علاقمندی و صداقت در گفتوگو است.

8. به شما اجازه ی صحبت کردن می دهد!

ساکت نشستن شریک زندگی تان و مهلت صحبت دادن به شما نشانه ی این است که به احساسات تان احترام می گذارد. بسیاری از مواقع ما می خواهیم برای کسی که ناراحت است حرف بزنیم و یا توصیه هایی برای موقعیتی که شرح داده ارائه کنیم که اینکار بسیار غلط است، زیرا کسی که ناراحت است فقط می خواهد شنیده شود.

اگر شما کسی هستید که سکوت کرده و به حرفهای شخص مقابل گوش می کند، نگذارید سکوت باعث ناراحتی تان شود و قبل از اینکه توصیه ای کنید از او بپرسید که کاری از دست تان بر می آید یا خیر.

9. سوالات او مثل بازجویی نیستند!

گاهی اوقات افراد به همسرشان شک می کنند، زیرا خودشان چیزی را پنهان کرده اند یا خیانتی را مرتکب شده اند و شریک شان را هم قادر به انجام آن می بینند. در واقع به نوعی فرافکنی می کنند. پس اگر سوالات پی در پی او درباره اینکه کجا رفتید و چه کرده اید به شما حس مورد بازجویی قرار گرفتن را می دهد، اعتمادی در رابطه ی شما نیست.


همچنین بخوانید:چطور مایندفولنس یا ذهن آگاهی باعث افزایش صمیمیت در روابط می شود؟


اما اگر سوالات او فقط از روی کنجکاوی و علاقه ی او به فهمیدن جزئیات روزی که گذراندید باشد و او هم به مراتب جزئیات روزش را توضیح می دهد، می تون گفت شما رابطه ای توام با اعتماد دارید.

10. از اینکه به تلفن همراهش دست زدید عصبانی نمی شود!

نشانه های مورد اعتماد بودن همسر

شما نباید بدون اجازه تلفن همراه همسرتان را بردارید و در آن سرک بکشید، اما اگر مثلا هنگام رانندگی گوشی اش را به شما می دهد تا شما جواب پیام هایش را بدهید، می توانید به او اعتماد کنید که چیزی برای پنهان کردن ندارد.

11. مکالمه هایتان احساسی طبیعی ایجاد می کند!

دروغگوهای حرفه ای می دانند که اگر به چشم هایتان نگاه نکنند شما به حرفهایشان شک خواهید کرد، بنابراین سعی بسیاری برای نگاه کردن به چشمهایتان خواهند کرد و بسیار دراماتیک رفتار خواهند کرد. کسی که حقیقت را می گوید و ترسی از فاش شدن چیزی ندارد بسیار عادی و نرمال رفتار خواهد کرد.