هوش مصنوعی که می تواند آثار باخ را تقلید کند! طوری که نمی توانید تفاوت را متوجه شوید! باور ندارید؟ خودتان امتحان کنید.

موسیقی در هوش مصنوعی ! موسیقی تولید شده بوسیله هوش مصنوعی در این سمپل ها اثر DeepBach است برنامه ای که بوسیله Gaetan Hadjeres و François Pachet در لابراتوآر علوم کامپیوتری کمپانی Sony درپاریس طراحی و ساخته شده است.

این انستتیو قبل تر اولین موزیک ساخته شده توسط هوش مصنوعی را به نام Al Pop Song منتشر کرد. که توسط برنامه کامپیوتری FlowMachines ساخته شده که می تواند از هنرمندان معروف نظیر بیتل تا موتزارت را تقلید کند و ترانه هایی شبیه آنها بسازد.

حالا FlowMachines بروز رسانی شده می تواند باخ را شکست دهد و این موفقیت، این توانایی را مشخص می کند که این برنامه می تواند از هر سبک موسیقی تقلید کند و نمونه مشابه آن را بسازد.

Deep Learning، روشی که FlowMachines از آن استفاده می کند همان تکنولوژی است که توسط کمپانی هایی نظیر گوگل و اپل استفاده می شود که نحوه عملکرد آن بر پایه غربال کردن بازه زیادی از داده ها با ساختار مشخص است که آنها  ابتدا  شنایی می شوند و سپس الگوها با هم synthesize یا ترکیب می شوند .

حالا زمانی که از این متود در موسیقی استفاده می شود باخ نمونه کاملا مناسبی است.

نه به خاطر پر کار بودن او بلکه بدلیل دارا بودن ساختار های مشخص و پیچیده ترک های او که قوانین و ساختارهای موسیقی باروک را دنبال می کنند.

DeepBach و نویسندگان او تمرکز خود را بر روی کرال های باخ گذاشته اند که از سرود های سنتی با وکال و ملودی تشکیل شده است.باخ 389 کرال نوشته است که متریال مناسبی برای مطالعه و یاد گیری DeepBach می باشد.

از ویژگی های این برنامه تمرکز رو انواع سبک ها و ساخت بلافاصله موسیقی با ایجاد چند ملودی،بیس لاین، ریتم و کادانس است و از نکات منفی آن این است که در لحظه فقط بر روی یک گام و یک BPM می تواند موسیقی بسازد.

اما با توجه به این محدودیت ها این برنامه همچنان محصول مهمی بشمار می رود و باید دید در آینده به چه تحولی دست پیدا خواهد کرد.

ممکن است به خواندن این مطالب نیز علاقه مند باشید