آیا هیساشی میدوریا آل فور وان است؟ شاید از این سوال متعجب شوید، اما در ادامه ما دلایل محکمی برای این تئوری ارائه می دهیم. انیمه my hero academia، به عنوان یکی از محبوب ترین انیمه های این دهه، جایگاه مهمی برای خود پیدا کرده است. به طوری که خیلی ها عقیده دارند این انیمه عضوی از Big three این دهه است. انیمه مای هیرو آکادمیا، طی سالهای پخشش، توانسته منبع الهام بسیاری از فن آرت ها، کاسپلی ها، و حتی آهنگ ها باشد. و از آنجا که دنیایی گسترده و شخصیت های بسیاری دارد، دست طرفداران آن برای تئوری پردازی باز است.

آیا هیساشی میدوریا آل فور وان است؟

یکی از معروف ترین تئوری هایی که بین طرفداران این انیمه مدام بازگو می شود، ارتباط دابی با تودوروکی هاست. دابی، یکی از ویلن های اصلی مای هیرو آکادمیاست که محبوبیت بسیاری هم دارد. طبق یک تئوری مشهور، دابی در واقع همان پسر گمشده اندور، تویا تودوروکی است. حالا بیایید نگاهی به یک تئوری جسورانه تر بیندازیم: اینکه ممکن است آل فور وان، آنتاگونیست اصلی مای هیرو آکادمیا، در واقع پدر ایزوکو میدوریا، پروتاگونیست اصلی باشد. این تئوری، ممکن است در نگاه اول کمی غیر قابل قبول باشد، ولی به طرز غافلگیرکننده ای دلایل محکمی وجود دارند که می توانند این تئوری را ثابت کنند. با مجله وارونه همراه باشید تا نگاهی به این دلایل داشته باشیم.

مرتبط: نگاهی به فصل پنجم انیمه My hero academia ؛ این فصل کجا را اشتباه رفت؟ 

10/ ممکن است آل فور وان خیلی راحت از کوسه نفس آتشین برای ایجاد یک هویت جعلی استفاده کرده باشد

از همان قسمت اول، ما متوجه شدیم که اینکو میدوریا، مادر ایزوکو، او را به تنهایی بزرگ می کند. تنها چیزی که ما درباره هیساشی، پدر ایزوکو، فهمیدیم، این است که او در آمریکا مشغول به کار است. و کوسه نفس آتشین دارد. همین و بس. هیچ اطلاعات دیگری از هیساشی به ما داده نمی شود.

همانطور که می دانیم، آل فور وان به لطف کوسه اش، کوسه های چندین نفر دیگر را دزدیده و بعید نیست یکی از کوسه هایی که به دست آورده، همان کوسه نفس آتشین باشد. ممکن است او با این قدرت، خودش را به عنوان یک فرد عادی در جامعه جا زده و باعث شده باشد اینکو باور کند او واقعا یک آدم عادی است.


9/ مهاجرت کاری هیساشی میدوریا به آمریکا می تواند درست مربوط به زمان نبرد آل فور وان با آلمایت باشد

آیا هیساشی میدوریا آل فور وان است؟

مهاجرت هیساشی برای کار در آمریکا ممکن است هزاران دلیل داشته باشد. حتی با توجه به اینکه در حال حاضر نه میدوریا و نه اینکو اشاره خاصی به او نمی کنند، ممکن است او کلا این دو نفر را ترک کرده باشد. ولی یک احتمال دیگر هم هست: اگر مهاجرت هیساشی در زمان نبرد آل فور وان به آلمایت اتفاق افتاده باشد چطور؟

می دانیم که چند سال پیش، جنگ شدیدی بین آلمایت و آل فور وان رخ داد. بعد از این جنگ، آلمایت آسیب وحشتناکی دید و نصف اندام های تنفسی و داخلی بدنش از بین رفتند. اما آل فور وان هم وضع خوبی نداشت. وضع او آنقدر خراب شده بود که حتی قدرت های گوناگونش نتوانستند کاملا نجاتش دهند. و به همین دلیل، تا همین چند وقت پیش به نظر می رسید مرده؛ تا اینکه بعد از عملیات قهرمان ها برای نجات باکوگو دوباره خودش را به آلمایت نشان داد. اگر آل فور وان واقعا پدر ایزوکو باشد، می شود نتیجه گرفت آغاز غیبت او به بهانه کار، در واقع به خاطر جراحت شدیدش باشد.


8/ ممکن است کوسه نداشتن دکو طبیعی نباشد

آیا هیساشی میدوریا آل فور وان است؟

نداشتن کوسه در دنیای مای هیرو آکادمیا، مشکل نادری است. پرداختن به این مشکل، می تواند باعث یک شروع تاثیرگذار برای داستان باشد. ولی همزمان این حدس فکر بینندگان را درگیر می کند که اصلا منشا کوسه ها چیست و از کجا معلوم که نداشتن کوسه، ربطی به دلایلی نداشته باشد که تا الان در انیمه مطرح شده اند. از طرف دیگر، ما یک ویلن هم داریم که می تواند کوسه ها را بدزد و این ماجرا را حتی از قبلا هم پیچیده تر می کند!

ما متوجه شدیم که آل فور وان دنبال یک جانشین است و به همین دلیل شیگاراکی را زیر پر و بالش گرفته. اگر او واقعا پدر ایزوکو باشد، می شود احتمال داد دکو در واقع نقشه دوم او بوده. شاید دکو واقعا یک کوسه داشته، ولی قبل از اینکه کامل شکل بگیرد و خودش را نشان دهد، آل فور وان آن را دزدیده باشد. آل فور وان می دانسته بقیه چه رفتاری با کسی که کوسه ندارد نشان می دهند. و می خواسته با خرد شدن دکو در دوران کودکی، پتانسیل ویلنی او را افزایش بدهد. جالب است بدانید که در طرح های اولیه مای هیرو آکادمیا، دکو بسیار شکسته تر و غمگین تر از چیزی که حالا هست به نظر می رسد. پس احتمال این تئوری بالاست.

حتی اگر موضوع “افزایش پتانسیل شرارت دکو” را در نظر نگیریم، باز هم ممکن است آل فور وان کوسه دکو را به خاطر قدرت بیشتر دزدیده باشد. (نکته دیگر اینجاست که ما تقریبا هیچ چیز درباره انگیزه آل فور وان نمی دانیم. پس ممکن است دزدیدن کوسه دکو برای او دلیل دیگری داشته باشد.)


7/ این احتمال وجود دارد که کوسه نداشتن دکو، مربوط به نسل اولی بودن آل فور وان باشد

در قسمت اول، دیدیم که دکو یک مفصل اضافه در پایش دارد که نشان می دهد او مثل بقیه هم سن و سالانش، کاملا تکامل نیافته است. و به همین دلیل است که کوسه ندارد. پس نمی شود گفت کوسه او دزدیده شده. ولی از طرف دیگر، کوسه ها ارتباط زیادی با ژنتیک دارند. همین نکته باعث می شود احتمال اینکه آل فور وان پدر ایزوکو باشد، قوی تر شود. از آنجا که آل فور وان یک نسل اولی بوده، و با وجود داشتن والدینی بدون کوسه، قدرت های فراطبیعی پیدا کرده، بعید نیست همین ژن را به دکو نیز انتقال داده باشد. به هر حال، اگر بگوییم یکی از والدین دکو نسل اولی بوده و به همین دلیل او کوسه ندارد، خیلی منطقی تر از این است که بگوییم او از والدینی متولد شده که هر دو دارای کوسه، و هر دو تکامل یافته هستند.


6/ دکتر سوباسا همان کیودای گاراکی است!

آیا هیساشی میدوریا آل فور وان است؟

در آغاز انیمه مدرسه قهرمانی من، دکو توسط دکتر سوباسا به عنوان یک کودک بی کوسه تشخیص داده شد. اگر شیوه بی رحمانه ای که او رویاهای دکو را له کرد را در نظر نگیریم، دکتر سوباسا تقریبا هرگز نقش مهمی در سری My hero academia ایفا نکرد. البته، اگر از پر رنگ شدن مداوم دکتر آل فور وان، یعنی کیودای گاراکی، پشم پوشی کنیم!

دکتر کیودای گاراکی، یکی از شخصیت های مهم انیمه مای هیرو آکادمیا محسوب می شود. او در خلق چندین نومو، و چندین آزمایش بی رحمانه به ویژه روی شیگاراکی نقش پر رنگی داشته است. و رفته رفته، حضور بیشتری در انیمه پیدا می کند. هنوز به صورت رسمی تائید نشده که کیودای گاراکی، همان دکتر سوباسا است؛ ولی، بیخیال!! شباهت ظاهری این دو نفر آنقدر زیاد است که نمی شود گفت این شباهت صرفا یک تصادف است. – مگر اینکه کوهی هوریکوشی، مانگاکای این سری، چنین تصوری نسبت به پزشک ها داشته باشد! – زخم روی پیشانی، فرم چهره، عینک، و بسیاری از جزئیات ظاهر آنها مثل هم است.

اگر بگوییم دکتر سوباسا همان کیودای گاراکی است، پس تئوری دزدیده شدن کوسه دکو توسط آل فور وان قوی تر می شود. با کمک گاراکی، احتمالا برای آل فور وان سخت نبوده تا واقعیت را از بقیه پنهان کند!


5/ تبدیل شدن یکی از بچه های قلدر به نومو، یک مدرک دیگر است!

آیا هیساشی میدوریا آل فور وان است؟

ما چیزهای زیادی درباره دکتر سوباسا نمی دانیم. ولی یک نکته جالب راجع به او در طول سری مشخص شده: او یک نوه دارد. کودکی با کوسه “بال”. اگر یادتان باشد، چنین کسی در “گروه قلدرهای کوچولو” به رهبری کاتسوکی باکوگو حضور داشت و چندین دفعه دکو را اذیت کرده بود. این ماجرا به خودی خود چیز بزرگی نیست؛ البته فقط تا زمانی که می فهمیم نوموی بالدار که در فصل دوم بعد از نبرد با استین جلوی دکو ظاهر شد، همین پسر کوچولو است.

بنابراین، احتمالا به همین خاطر بود که این نومو، اول به دکو حمله ور شد. اگر این تئوری درست باشد – که به احتمال بسیار زیاد هست – پس هیچ شکی نمی ماند که دکتر سوباسا همان کیودای گاراکی است. و آل فور وان یک ربطی به میدوریاها دارد. از آنجا که کاتسوکی باکوگو در حال حاضر زنده، و صحیح و سالم است، بعید است که آل فور وان آن پسر بالدار را به خاطر اذیت کردن ایزوکو به نومو تبدیل کرده باشد. قطعا دلایل دیگری وجود دارند. به نظر می رسد آل فور وان می خواهد کلکسیونی از قدرتمندترین کوسه ها جمع آوری کند؛ و به همین دلیل است که لیگ تبهکاران صرفا به خاطر بردن باکوگو به کمپ U.A. حمله کرده بودند!


4/ ممکن است بعضی تئوری ها درباره ارتباط اینکو میدوریا با نانا شیمورا درست باشند

آیا هیساشی میدوریا آل فور وان است؟

نانا شیمورا، یکی از وارثان سابق وان فور آل، همواره به عنوان یکی از مهم ترین افراد زندگی آلمایت شناخته می شود. حتی با وجود اینکه سال های سال از مرگ او گذشته، ولی آلمایت همچنان به خاطر او سعی می کند قوی بماند و به راهش ادامه دهد. بدترین شوک ممکن، زمانی به آلمایت وارد شد که فهمید تومورا شیگاراکی، که حالا از اهداف آل فور وان پیروی می کند، در واقع نوه نانا شیموراست.

برخی از طرفداران سری Boku no hero academia یک تئوری درباره ارتباط اینکو میدوریا، مادر دکو، با نانا شیمورا مطرح کرده اند. این دو نفر، تا حدودی از لحاظ ظاهری به هم شبیه هستند. و بعید نیست فامیل هم بوده باشند. اگر نانا و اینکو واقعا ارتباطی با هم داشته باشند، ممکن است هیساشی میدوریا – که فعلا او را آل فور وان در نظر می گیریم – به خاطر همین ارتباط به اینکو نزدیک شده باشد. با توجه به بلاهایی که آل فور وان سر شیگاراکی آورده، اصلا دور از انتظار نیست که او برای رسیدن به اهدافش، و خلاصی از شر آلمایت، دست به چنین کاری بزند!


3/ ارتباطی که دکو با وارثان قبلی وان فور آل برقرار کرده مرموز است

آیا هیساشی میدوریا آل فور وان است؟

آلمایت، به عنوان کسی شناخته می شود که توانسته از پتانسیل حقیقی وان فور آل رونمایی کند. او از سنین جوانی، به عنوان یک فرد بدون کوسه، وان فور آل را به ارث برده و آن را برای مدت های طولانی پرورش داده است. با این وجود، برخلاف چیزی که ممکن است در ابتدا تصور کنیم، این آلمایت نبوده که توانسته از پتانسیل واقعی وان فور آل استفاده کند؛ بلکه دکو بوده.

دکو، به اندازه توشینوری یاگی جوان (آلمایت) با استعداد به نظر نمی رسد. خیلی ها عقیده دارند که او فقط در زمان درست، در جای درست حضور داشته و توانسته دقیقا لحظه ای که وان فور آل در اوج خود بوده، آن را به ارث ببرد. با این وجود، ممکن است یک دلیل محکم پشت ارتباط عمیقی که دکو با وان فور آل برقرار کرده باشد. دوباره، این دلیل هم مربوط به ژنتیک است. اگر آل فور وان واقعا پدر دکو بوده باشد، پس یعنی دکو صاحب دی ان ای دو صاحب اصلی وان فور آل و آل فور وان است. و از آنجا که منشا وان فور آل، در واقع همان آل فور وان است، و دکو هم – احتمالا – فرزند آل فور وان است، پس به همین خاطر است که می تواند نسبت به وارثان قبلی، ارتباط عمیق تری با وان فور آل برقرار کند. و صاحب اصلی این کوسه را ببیند و با او حرف بزند. زیرا دکو از امتیازی برخوردار است که یک وارث عادی از آن برخوردار نیست.


2/ صورت آل فور وان هیچ وقت به صورت کامل نشان داده نمی شود

آیا هیساشی میدوریا آل فور وان است؟

در حال حاضر، آل فور وان به خاطر جراحت وحشتناکش، چهره ای مثل انسان های عادی ندارد. و به همین دلیل، ما نمی توانیم با دیدن او حدس بزنیم قبل از جراحتش دقیقا چه شکلی بوده. از طرف دیگر، در فلش بک هایی که مربوط به دوران جوانی اوست نیز ما نمی توانیم چهره او را واضح ببینیم و همیشه صورت او در یک هاله قرمز رنگ پوشیده شده است. ماجرا وقتی جالب تر می شود که متوجه می شویم در خانه ایزوکو و مادرش حتی یک عکس از پدر خانواده دیده نمی شود! و هیساشی میدوریا، هرگز، حتی در یک فلش بک کوتاه حضور ندارد بنابراین ما هیچ ایده ای نداریم که او دقیقا چه شکلی است. ممکن است دکو، شباهت خاصی به آل فور وان داشته باشد. و به همین دلیل است که چهره آل فور وان و هیساشی میدوریا هرگز درست به ما نشان داده نمی شود.


1/ کوهی هوریکوشی یکی از بزرگترین طرفداران جنگ ستارگان است!

آیا هیساشی میدوریا آل فور وان است؟

همه می دانند که کوهی هوریکوشی، خالق سری My hero academia یکی از طرفداران پر و پا قرص سری استار وارز است. او حتی فن آرت برای این سری خلق کرده و چندین بار اشتیاقش نسبت به ماندالوریان را ثابت کرده است. اگر به شباهت های بین داستان مای هیرو آکادمیا و جنگ ستارگان دقت کنیم، می بینیم که تئوری “آل فور وان پدر میدوریاست” قوی تر و محتمل تر ظاهر می شود.

با توجه به ماسکی که آل فور وان می پوشد، او خیلی هم بی شباهت به دارث ویدر نیست. از طرف دیگر، اشتیاق دکو برای قهرمان شدن، یادآور لوک اسکای واکر با آن حس عدالت خواهی اش است. آلمایت هم خیلی راحت می تواند به عنوان اوبی-وان ایفای نقش کند و گران تورینو هم حکم یودا را دارد. همه اینها، می توانند سفر ایزوکو میدوریا را به یک نقطه مشخص هدایت کنند: او بلاخره با ویلن شیطانی داستان روبرو می شود و می فهمد که این شرور، پدر خودش است. درست مثل لوک.

نظر شما درباره این تئوری چیست؟ به نظرتان واقعا آیا هیساشی میدوریا آل فور وان است؟ فراموش نکنید حتما نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

در ادامه بخوانید: تغییر آرک مای ویلن آکادمیا در فصل پنجم انیمه Boku no hero academia