آیا واقعا آدم فضایی ها وجود دارند؟ پیش از اینکه بروم سراغ اصل مطلب و از دلایل اثبات وجود فرازمینی ها برایتان بگویم به روزهای دور در گذشته برمیگردم. آن روزها حضور بشقاب پرنده ها و موجودات فضایی بیگانه به تیتر جذاب روزنامه ها ختم میشد. هیچ کس هم ذهنش را درگیر این نمیکرد که روزی برسد که ما خودمان به دنبال پیدا کردن دوست در سیاهی های کهکشان های دیگر باشیم. شاید 1 یا 2 یا حتی 3 دهه قبل به غیر از فیلم های علمی تخیلی که دروازه ستارگان را به سمت مان باز میکرد، اطلاعات چندان درستی از فضا و این همسایه های فضایی در دست نداشتیم.

در ادامه بخوانید » 

فضایی ها چگونه می توانند ما را ببینند؟ 

آدم فضایی ها چه شکلی هستند؟ پیش بینی با کمک نظریه تکامل داروین 

اما اوضاع همیشه همینطور پیش نرفت و خیلی زود واقعیت سیلی محکمی به صورت تمام خیال بافی هایمان زد. نیویورک تایمز مقاله ای چاپ کرد که خبر از تحقیقات اخیر پنتاگون بر جسمی فضایی میداد. خوانندگان خوش فکر این مجله هم خیلی زود شصتشان خبردار شد که اگر پنتاگون 5 سال از وقتش را صرف بررسی چیزی کرده حتما فضایی ها چیزی فراتر از خیال پردازی و نقش آفرینی ها در سینما هستند. و این سوال مهم در ذهن انسان ها جرقه زد که آیا واقعا آدم فضایی ها وجود دارند؟ اوضاع جدی تر از این هم شد. در اکتبر 2016 جسمی از منظومه شمسی ما گذشت و جالب این جاست که این جسم بسیار شبیه به بشقاب پرنده ای فضایی بود. این طور شد که کل سال 2016 فضاشناسان صرف بررسی این جسم گذشت. فرضیه ها بسیار بودند و شواهد اندک! بالاخره هم مشخص نشد نورهای ساطع شده از جسم عجیب نور ستارگان دور بوده یا ارتشی بیلیونی از بیگانگان فضایی!


مرتبط: آیا آدم فضایی ها خطرناکند؟ 


اثبات وجود آدم فضایی ها ؛ آیا واقعا آدم فضایی ها وجود دارند؟

اتفاق جالب تر هنوز در راه بود. اندکی بعد نیروی دریایی آمریکا جسمی فضایی دید که با سرعت بسیار زیادی حرکت میکرد و اصلا هم شبیه به ساخته دست بشر نبود. مردم از اینکه پنتاگون واکنشی نشان نمی داد تعجب میکردند و البته نگران هم بودند. اما بالاخره ترامپ آمد و آب پاکی را ریخت روی دستمان. با دیدن این همه مدرک و دلیل ترامپ اعلام کرد که ارتشی جدید در راه است. ارتشی که امروز با نام نیروی ارتش فضایی می شناسیم. آیا شما هم از آن دسته کسانی هستید که به فضایی ها اعتقاد نداشتند؟ چون خیلی دوست دارم حالا نظرتان را در این مورد بدانم. با من و مجله وارونه همراه باشید تا دیگر دلایل اثبات وجود فرازمینی ها را بدانید.

اعتراف دولت به پیگیری بشقاب پرنده های فضایی

البته که مردم هم به داستان بشقاب پرنده ها علاقه زیادی نشان میدادند. اما این تنها مردم نبودند که کمپین میزدند و به دنبال نشانه ها و سیگنال ها میرفتند. دولت آمریکا هم در این موضوع نقش پر رنگی داشت. آنها با صرف هزینه 22 میلیون دلاری در تلاش برای پیگیری داستان این اجرام ناشناخته هستند. جالب این جاست که بودجه این اکتشافات و تحقیقات از سرانه وزارت دفاع کم می شود. پس موضوع آنقدرها که فکر میکنید هم ساده نیست. از جزییات برنامه این گروه تحقیقاتی با این میزان بودجه در نظر گرفته هیچ کسی خبر ندارد.


همچنین بخوانید: چرا دولت‌ها در مورد موجودات فضایی دروغ می‌گویند؟ 


اما یک سری چیزهای کلی هست که خبرش به بیرون درز کرده و البته همین مقدار کافی است تا مو به تنتان راست شود. این گروه بر 5 گزارش دیده شدن بشقاب پرنده ها کار میکند. این 5 مشاهده همگی خبر از دیدن اجرام عجیب و غریبی میدادند که حالات فیزیکی توصیف شده زمین نداشتند. راحت تر بگویم! این اجرام قادر به انجام دادن کارهایی بودند که ما هنوز قادر به انجامشان نیستیم. پس امکان ندارد زمینی باشند. مثلا سرعت مافوق صوت داشتند بدون اینکه دیوار صوتی را بشکنند یا جوری حرکت میکردند انگار که جاذبه بر رویشان هیچ تاثیری ندارد.

پیگیری محققان مهری بر اثبات وجود فضایی ها

30 سال قبل هیچ کدام از ما در مورد سیاره های بیرون منظومه شمسی چیزی می دانستیم. اما حالا بیش از 3000 سیاره کشف کرده ایم و هر ستاره ای که در آسمان سیاه شب می درخشد را می شناسیم. در مدار هر یک از این ستاره ها هم حداقل یک سیاره در حال گردش است. این روزها حتی کسانی که هیچ چیزی از دنیای فضا نمیدانند هم شنیده اند که در بین هر 5 یا 6 سیاره یکی شبیه زمین است. البته این به معنی پیدا کردن مشابهی برای زمین نیست. سیاره ها و قمرهای بسیار زیادی را کشف کرده ایم که مانند زمین ما آب و اتمسفر و ذرات مولکولی لازم برای تشکیل حیات در فضا را دارند.

مثلا قمر مشتری و زحل! اما محیط زیست آنجا آنقدر وحشی و سخت است که عملا برای موجودی مانند ما تعبیه نشده. البته شواهد نشان داده که زمین ما هم از اول اول آنقدر مهربان نبوده. در طول زمان همه چیز تغییر میکند. پس شاید با مرور زمان شاهد رشد و نمو ارگانیسم های زنده در این سیاره های زمین مانند باشیم. تلسکوپ های ما هر روز و هر شب به دنبال سیاره های جدید و نشانه های حیات میگردند. شاید به همین خاطر است که فضاشناسان میگویند اگر با این سرعت پیش برویم حتما تا سال 2029 بیگانگان فضایی را پیدا میکنیم.


مرتبط: آدم فضایی ها چه شکلی هستند؟ پیش بینی با کمک نظریه تکامل داروین


آیا واقعا آدم فضایی ها وجود دارند؟

سیاره های قابل سکونت زمین مانند کم نیستند

در قسمت قبلی هم گفتم که از 5 تا 6 سیاره جدید که کشف میکنیم یکی مانند زمین بوده و احتمالا قابل سکونت است. البته این آمار خیلی هم بی دلیل نیست. اگر می پرسید چرا و بر چه اساسی این سیاره ها قابل سکونت شمرده می شوند باید بگویم که این کره های دوست داشتنی 2 ویژگی خاص دارند. اولا جنسی سنگی و صخره ای دارند. دوما دور ستاره ای می چرخند و دقیقا در فاصله ای هستند که اتمسفرشان نه خیلی گرم است نه خیلی سرد. همین هوای معتدل باعث می شود آب مایع در این سیاره ها وجود داشته باشد. امیدوارم همه چیز کاملا مشخص شده باشد. جایی که آب هست زندگی هم ممکن می شود. در میان تمام سیاره های زمین مانندی که کشف شده این هفت سیاره به نظر فضاشناسان ویژگی های بهتری برای نمو زندگی دارند:

پراکسیما بی

پراکسیما بی نزدیک ترین سیاره مدار خارجی به ماست و در نوع خودش برای زندگی بسیار مناسب است. البته اگر تا زمانی که به آن برسیم بادهای ستاره ای نابودش نکرده باشند. بعید نیست که روزی کاوشگری به آن بفرستیم و محیطش را از نزدیک بررسی کنیم. شاید هم روزی نوادگان و نتیجه های ما به این کره سفر کردند.

سیستم تراپیست یک

ستاره کوتوله ای که در وسط این مینی سیستم وجود دارد هفت سیاره در مدارش دارد. در این میان 3 سیاره در منطقه طلایی به دور ستاره شان می چرخند. یعنی بهترین دما را دارند. البته ناگفته نماند که بقیه سیاره ها هم کم و بیش قابلیت سکونت دارند. چرا که این سیاه ها بسیار به هم نزدیکند. آنقدر که اگر زندگی در یکی شان نمو پیدا کند دیگری هم احتمالا شرایطش را خیلی زود پیدا خواهد کرد.

ال اچ اس 1140 بی

این یکی از آن دسته سیاره هایی نیست که بتوان استعمارش کرد. چون جرمش هفت برابر زمین و 40 برابر بزرگتر از آن است. پس با یک سوپر زمین رو به رو هستیم. جرم بالایش نشان دهنده این است که اتمسفر غلیظ تری هم دارد و اتمسفر غلیظ تر یعنی هوای گرم تر. ناگفته نماند که هوای گرم امکان رشد و نمو ارگانیسم ها را خیلی خوب فراهم میکند.

راس 128 بی

یکی از بهترین شانس های ما برای پیدا کردن زندگی در سیاره های دیگر همین یکی است. این سیاره به دور ستاره ای قرمز و کوتوله میگردد. پس امکان اینکه بادهای خودشیدی نابودش کنند خیلی کم است. ناگفته نماند که از یکی از نزدیک ترین ستاره های اطرافش هم سیگنال های مرموزی دریافت کرده ایم. سیگنال هایی که احتمالا توسط موجوداتی باهوش فرستاده شده اند. هنوز هم به وجود بیگانگان فضایی باور ندارید؟

مریخ

مریخ آب دارد و ما این موضوع را از سال 2015 میدانیم. البته که این روزها مریخ بیابانی بیش نیست. اما هنوز هم شانس هایی برای وجود بیگانگان فضایی در گوشه و کنار این کره سرخ وجود دارد.

سیاره های اقیانوسی (یوروپا، انسلادوس و تایتان)

خیلی از قمرهای مشتری و زحل نشانه هایی از وجود آب در زیر سطحشان دارند. وقتی آب هست چرا ارگانیسم های زنده نباشند. چه کسی میداند؟ شاید همسایه های فضایی مان در یکی از این قمرها زندگی میکنند.

جی جِی 1214 بی

این سیاره که با نام مستعار «دنیای آبی» شناخته می شود نشانه هایی از وجود ابر دارد. اگر ابر واقعا در این سیاره وجود داشته باشد پس حتما اتمسفر هم هست و وجود اتمسفر یعنی در امان ماندن از طوفان های خورشیدی و شروع زندگی.

اومواموا؛ شهاب سنگ یا سفینه فضایی؟

اومواموا اولین مهمان ناشناس منظومه شمسی ما بود. راستش را بخواهید اومواموا در زبان مردمان هاوایی یعنی اولین پیامبر! اکتبر آن سال که اومواموا را کشف کردیم طوفانی از نظرها و فرضیه سازی ها به پا شده بود. این جسم دراز و باریک بسیار شبیه به سفینه های فضایی بوده و به همین خاطر نظر کارشناسان کنجکاو را به سمت خودش جلب کرده. البته موسسات معتبری مثل ستی رویش تمرکز کرده و حسابی بررسی اش کرده اند و متاسفانه هیچ سیگنالی هم پیدا نشد. شاید این مسافر غریب تنها قسمتی از یک تمدن میان ستاره ای فرو پاشیده بوده یا شاید هم بیگناگان مسافرش میلی به برقراری ارتباط نداشته اند. اومواموا و داستان غریبش بدون رمز گشایی از منظومه ما رخت بر بست و آخر هم معلوم نشد حسابمان با خودمان چند چند است.

اجسام امواموا مانند کم نیستند

فراسازه های غیر قابل توصیف مانند امواموا زیادند. مثلا در پاییز سال 2015 ارتعاشاتی در نور یکی از ستاره هایی که خیلی پیشتر از اینها کشف کرده بودیم دیده شد. این ستاره 1280 سال نوری از زمین ما فاصله دارد. به دلیل همین فاصله و البته به دلیل قرار گرفتن این ستاره در مدار خارجی خیلی نمی توان درمورد تغییر بازتاب نورش توضیحی داد. اما فرضیه ها اینگونه پیش بینی می کنند که احتمالا یک جسم بزرگ در مداری دور این ستاره جای گرفته و سایه اش باعث این تغییر در بازتاب می شود. شاید هم تمدنی غریب در دور این ستاره آشنا شکل گرفته باشد.

چرا تا به حال از فضایی ها خبری نشده؟

تئوری های منطقی زیادی در این مورد اینکه چرا تا به حال فضایی ها را پیدا نکرده ایم وجود دارد و در این بخش به چند مورد اشاره میکنم.

همه فضایی ها مرده اند

متاسفم که از دپرس کننده ترین خبر شروع میکنم اما ممکن است همه فضایی ها مرده باشند. هستی 13.78 بیلیون سال سن دارد! عجیب نیست که در این زمان طولانی تمدن ها به وجود آمده و از بین رفته باشند.

فضایی ها به خواب عمیقی فرو رفته اند.

شاید این همسایه های فضایی مان نمرده باشند و تنها زمان خواب زمستانی شان رسیده است. شاید این موجودات فضایی بسیار پیشرفته باشند ما در حال حاضر توانایی استفاده از توانایی هایشان را ندارند چون دمای کهکشان بسیار بالاست. خبر خوبی برای دوستداران فضایی ها در راه است. کهکشان در حال خنک شدن است. پس بعید نیست که بیگانگان خفته بیدار شوند و سراغمان را بگیرند.

فضایی ها پنهان شده اند

اگر انسان باهوشی مثل استیفن هاوکینگ فکر میکند فضایی ها دشمن مان می شوند، حتما فضایی ها همین گونه در موردمان فکر میکنند و به همین دلیل از ارتباط با ما صرف نظر کرده اند. اگر این همسایه های فضایی تکنولوژی بالایی داشته باشند به راحتی می توانند سپر دفاعی بسازند و شاید به همین دلیل است که می گوییم فضایی ها از ما پنهان شده اند.

فضایی ها در حال نمو هستند

شاید فضایی ها در تمام سیاره های که کشف کردیم وجود دارند اما هنوز آنقدر پیشرفت نکرده اند که قادر به برقراری ارتباط با ما باشند. جالب است بدانید که 3.5 بیلیون سال طول کشید تا موجودات تک سلولی به انسان ها تغییر پیدا کردند. شاید هم سرعت این تکامل در سیاره های دیگر بیشتر از این طول بکشد. باید صبور بود و دید چه پیش خواهد آمد!

انسان ها به اندازه کافی نگشته اند

راستش را بخواهید کمتر از نیم قرن است که با ابزار درست و درمان به دنبال دوست در دل سیاهی های فضا میگردیم. اگر بخواهیم با دید جهان بینی به این زمان نگاه کنیم، نیم قرن کمتر از زمان پلک زدن است. شاید یک هزاره طول بکشد تا بالاخره این فضایی ها را پیدا کنیم.

فضایی ها همین حالا بین ما هستند.

این همان فرضیه ای است که موجب می شود مغزتان سوت بکشد. شاید همین حالا این همسایه های فضایی بینمان هستند و ما متوجه حضورشان نمی شویم. شاید این فضایی ها در حال حاضر مشغول مطالعه رفتارهای ما هستند و به همین دلیل خودشان را مخفی میکنند. شاید هم گروه های خاصی حقیقت را می دانند و پنهانش می کنند.

نظر شما چیست؟ به نظر شما آیا واقعا آدم فضایی ها وجود دارند؟

در ادامه بخوانید: مدیر عامل شرکت همکار ناسا اعلام کرد: موجودات فضایی در بین ما زندگی می کنند!