آیا گذاشتن لپ تاپ بر روی پاها مضر است ? ناباروری مردان روز به روز در حال افزایش است.تحقیقات اخیر و مقالات منتشر شده نشان می دهد که گذاشتن لپ تاپ بر روی پاها و نشستن بر روی صندلی های دارای سیستم گرم کننده به ناباروری مردان ضرر می رساند.

آیا گذاشتن لپ تاپ بر روی پاها مضر است

آیا گذاشتن لپ تاپ بر روی پاها مضر است ؟

مدیر پزشکی مرکز Eurofertil IVF ، دکتر هاکان ازرنک اظهار داشت که تقریبا نیمی از زوج هایی که امروز نمی توانند فرزند داشته باشند ناشی از مردان هستند و این میزان روز به روز در حال افزایش است.

اما چرا گذاشتن لپ تاپ بر روی پاها در مردان باعث ناباروری می شود ؟

تولید اسپرم در مردان 1 درجه زیر دمای طبیعی بدن رخ می دهد.زمانیکه لپ تاپ را روی پاها می گذارید ، حرارت آن باعث افزایش دما در ناحیه جنسی ، کاهش تعداد اسپرم ، تحرک و کیفیت آن می شود.مقالات اخیر منتشر شده در خارج از کشور و در مجلات علمی منتشر شده نشان می دهد که لپ تاپ با استفاده از اینترنت بی سیم و صندلی های اتومبیل دارای سیستم گرم کننده قاتلان اسپرم در مردان هستند.


همچنین بخوانید :


مردان باید از قرار دادن لپ تاپ در نزدیکی محل جنسی و همچنین استفاده از صندلی ها دارای سیستم گرم کننده خودداری کنند.براساس نتیجه یک مطالعه تجربی که در ژورنال “باروری و استریت” منتشر شده است ، یکی از مجلات برتر در طب تولید مثل  ،می گوید : گذاشتن لپ تاپ بر روی پاها در هر 11 دقیقه باعث گرم شدن دمای بدن تا 1 درجه می شود.حالا شما تصور کنید که این موضوع تا چند ساعت ادامه داشته باشد ؟ دمای بدن تا چند درجه بالا خواهد رفت ؟

دکتر ازرنک  نتایج تحقیق در مورد گذاشتن لپ تاپ های متصل به اینترنت بی سیم بر روی پاها را به شرح زیر ارزیابی می کند:

“این مطالعه اولین مطالعه برای بررسی تأثیر استفاده از لپ تاپ اینترنت بی سیم بر روی اسپرم مرد ان است.در نتیجه تحقیق مشخص شد که اسپرمهای قرار گرفته در معرض اشعه ناشی از لپ تاپ باعث کاهش حرکت رو به جلو اسپرم ها و میزان کاهش حرکت اسپرم ها می شود.همچنین ، در اسپرمهایی که به لپ تاپ متصل به Wi-Fi نزدیک بودند ، آسیب بالای DNA مشاهده شده است.