آینده از دید جف بزوس

آینده از دید جف بزوس چگونه است؟ در آینده ای که جف بزوس ترسیم کرده، مردم در کلونی های فضایی متولد شده و تنها در تعطیلات از زمین دیدن خواهند کرد. چهارشنبه همین هفته در واشنگتن دی سی همایشی برگزار شد و بزوس از طرحش رونمایی کرد. این طرح که با همکاری کمپانی بلو اوریجین و بزوس انجام می شود ارتباط میان اکتشافات فضایی و نجات زمین مورد بررسی قرار گرفت.

مرتبط: 32 نکته جالب درباره زندگی دومین مرد ثروتمند جهان مدیر عامل شرکت آمازون

کلونی های فضایی جف بزوس چه شکلی هستند؟

در طول این مصاحبه مدیران کمپانی آمازون و بلو اوریجین ایده کلونی فضایی را مطرح کرده و در این مورد توضیح دادند. اگر می خواهید در مورد کلونی های فضایی بزوس بیشتر بدانید با من و مجله وارونه همراه باشید.در این طرح پیشنهادی استوانه های چرخانی هستند که در فضا معلق می مانند. هر کدام از این استوانه های چرخان فضایی به گنجایش 1 میلیون نفر خواهند داشت و جالب این جاست که آب و هوا و میدان های مغناطیسی زمین هم در این کلونی ها شبیه سازی می شوند. البته این را هم نباید جا انداخت که کلونی های جف بزوس رودخانه و جنگل و حیات وحش هم خواهند داشت.

نوزادان متولد شده در فضا

در طول قرن های پیش رویمان هزاران نوزاد در این کلونی ها متولد خواهند شد. راحت تر بگویم کلونی های جف بزوس خانه اول نوزادان خواهد بود. آنها در دنیای مصنوعی بزوس به دنیا می آیند، بزرگ شده و تنها در تعطیلاتشان به زمین خواهند رفت. بزوس طوری از تعطیلات زمینی نوزادان کلونی هایش حرف میزد گویی که قرار است آدم ها از پارک جنگلی در چند کیلومتری خانه شان دیدن کنند.

کلونی های فضایی؛ ایده ای قدیمی از بزوس

جالب است بدانید که جف بزوس اولین بار ایده کلونی های فضایی را در سخنرانی فارغ التحصیلی اش مطرح کرد. این چهارشنبه ایده کلونی های فضایی برای بار دوم مطرح شد و بزوس تمام تلاشش را کرد تا اثبات کند زندگی بر کلونی های فضایی مصنوعی خیلی خیلی بهتر از شروع دوباره زندگی در سیاره ای غریب است؛ ایده ای که طرفداران قدرتمندی از جمله ایلان ماسک دارد.  

مرتبط: ایلان ماسک معتقد است که آمازون اکنون باید تجزیه شود! 

ساخت کلونی فضایی بهتر است یا تغییر سیاره ها؟

به عقیده بزوس حتی اگر آنقدر توانمند باشیم که بتوانیم مریخ را به چیزی شبیه به زمین تبدیل کنیم، چالش های پیش رو خیلی خیلی بیشتر از زندگی در کلونی های مصنوعی خواهد بود. علاوه بر این امکانات موجود در کلونی ها خیلی خیلی راحت تر و قابل دسترس تر خواهند بود و در این صورت به جای انتقال 10 میلیون نفر از زمین به مریخ میتوان 20 میلیون نفر را از زمین به کلونی ها منتقل کرد.

تسلا، اسپیس ایکس و آمازون در جنگی نامریی!

پی ریزی زندگی زمین مانند در جایی دور از زمین، همیشه از موضوعات مورد علاقه کمپانی های عظیمی مانند تسلا، اسپیس ایکس و آمازون بوده است. ایلان ماسک مدیر کمپانی اسپیس ایکس و تسلا گفته که هدف اصلی او از ساختن راکت استعمار مریخ است. حالا هم که جف بزوس حرف از ساختن کلونی های معلق در فضا میزند. گویی این دو در جنگی نامریی برای قابل سکونت کردن فضا هستند. البته این را هم نباید فراموش کرد که ایلان ماسک در نظر دارد با سلاح های نانو مریخ را برای نسل بشر قابل سکونت کند. ناگفته نماند که ناسا پیش از این گفته بود که چنین کاری عملی نخواهد بود.

ضعف کلونی فضایی از دید ایلان ماسک

پیش از این هم در مورد ایده ماسک در مورد تجزیه آمازون شنیده بودیم اما اینبار او اعلام کرده که نقشه های بزوس عملی نخواهد شد. چرا که برای ساختن کلونی هایی که بزوس در نظر دارد به جرم زیادی از سیاره ها، ستاره ها و قمرها نیاز است.  

مطلب پیشنهادی: ثروتمندترین خانواده های جهان پس از ایلان ماسک و جف بزوس