ماساژ منظم می تواند به طور قابل توجهی باعث کاهش استرس و اضطراب شود.

اما تاثیر ماساژ درمانی در استرس و اضطراب به چه صورت است؟ ماساژ به طور گسترده ای در همه فرهنگ ها مورد استفاده قرار می گیرد تا موجب احساس آرامش عمیق و کاهش اضطراب شود. مزایای کاهش اضطراب و بالا بردن خلق و خو در ماساژ احتمالا مربوط به تغییرات فعالیت EEG، کاهش سطح کورتیزول و افزایش فعالیت سیستم عصبی پاراسمپاتیک است که به طور خودکار باعث آرامش بدن و مغز در هنگام استرس می شود.

مطالعات متعدد نشان می دهد که ماساژ با فشار متوسط موثرتر از ماساژ با فشار کم برای کاهش درد مرتبط با مشکلات پزشکی مختلف از جمله فیبرومیالژیا و آرتریت روماتوئید است. همچنین ماساژ فشار متوسط، باعث افزایش توجه و افزایش پاسخ سیستم ایمنی بدن از طریق افزایش فعالیت سلول های کشنده ی طبیعی می شود.


همچنین بخوانید:چگونه سردردهای خود را در منزل درمان کنیم ؟


مطالعات تصویربرداری عملکرد مغز نشان می دهد که تغییرات رخ داده در بسیاری از زمینه های مغز در تنظیم احساسات و پاسخ استرس دخیل هستند که شامل آمیگدال و هیپوتالاموس می شود.

ماساژ به طور گسترده ای برای کاهش اضطراب استفاده می شود و رکوردی قوی در موفقیت دارد!

به رغم کمبود شواهد تحقیقاتی منتشر شده، ماساژ منظم تکنیکی است که به طور گسترده ای در بسیاری از فرهنگ ها برای درمان استرس و اضطراب مزمن استفاده می شود و باید مورد توجه جدی قرار بگیرد. ماساژ درمانی منظم می تواند اضطراب مزمن با شدت متوسط را به طور کلی کاهش دهد و به ویژه هنگامی که اضطراب مربوط به امتحان یا حل مشکلی خاص و استرس کاری می شود.

در ادامه بخوانید: