آیپد به فناوری تشخیص چهره مجهز می شود

به گزارش بلومبرگ اپل در حال طراحی مجدد آیپد است و این طراحی جدید شامل حذف دکمه هوم در آیپد ، کاهش حاشیه های نمایشگر و همچنین اضافه کردن فناوری تشخیص چهره (Face ID) برای باز کردن قفل صفحه نمایش می شود.

این آیپد ارتقاء یافته احتمالا جزو سری آیپد های پرو عرضه خواهد شد و بر خلاف سایر ویژگی هایی که از آیفون 10 به ارث برده شامل نمایشگر OLED نخواهد بود. این آیپد قرار است در اندازه 10.5 اینچی عرضه شود و زمان انتشار دقیق آن هنوز مشخص نیست.

حذف دکمه هوم در آیپد نسل جدید باعث افزایش سایز نمایشگر در همان ابعاد فیزیکی می شود. اپل قبلا اقدام به کاهش ضخامت آیپد 10.5 اینچی نسبت به مدل 9.7 اینچی کرده بود. حال باید دید حذف دکمه هوم و کاهش حاشیه نمایشگر چقدر در ضخامت و طراحی کلی آیپد های نسل بعد تاثیر خواهد گذاشت.

اضافه کردن نمایشگر OLED در نسل جدید آیپد دارای موانع زیاد مالی و فنی است از این رو این نمایشگر بصورت اختصاصی فعلا برای آیفون X فقط تولید می شود، اما فناوری تشخیص چهره (Face ID) و افزایش قدرت سخت افزار به همراه قلم بروز شده از ویژگی های نسل بعدی آیپد پرو خواهد بود.

در این گزارش صحبتی از نوار مشکی رنگ بالای نمایشگر که در آیفون X حضور دارد به میان نیامده البته با توجه به سایز نمایشگر آیپد انتظار می رود اپل در این بخش تغییراتی را اعمال کند.

با توجه به این گزارش بدیهی است، اپل دستاوردهای فنی در آیفون X خود را می خواهد به سایر محصولاتش نیز منتقل کند، و اگر واقعا خبری از نسخه جدید آیپد باشد، اپل به سرعت در حال حرکت به سمت پیشرفت نوآوری های به دست آمده در آیفون است.

 

ممکن است به خواندن این مطالب نیز علاقه مند باشید