ایلان ماسک پیش از آن که یک کارآفرین بزرگ باشد، یک چهره پرحاشیه بوده که همیشه در صدر اخبار فناوری شاهد آن هستیم. پیشتر گزارش شده بود که ماسک قصد دارد در دوران کرونا کارخانه اتومبیل تسلا خود در کالیفرنیا را بازگشایی کند. موضوعی که برخلاف قوانین دولت ایالات متحده بوده و احتمال دستگیری ایلان ماسک را مطرح می کند چرا که  این شرکت اجازه ندارد در زمان اوج کرونا چنین عملی را اجرا نماید.

به تازگی ایلان ماسک پیرو اخبار قبلی بیان داشت که حاضر است در قبال این عملیات دستگیر شود و اهمیتی برای آن نخواهد داشت. در اواسط ماه مارس مقامات Alameda پیرامون کاهش شیوع ویروس کوید-19 به تمامی کارخانجات این منطقه دستور تعلیق تولید را صادر کردند و یکی از این شرکت‌ها تسلا بود. پس از این ماجرا تسلا 23 مارس تصمیم گرفت کارخانه خود را تعطیل کند.


همچنین بخوانید »

ایلان ماسک و سهل انگاری در برابر کرونا؛ آمریکایی ها کرونا را دست کم گرفته اند!!!!

ایلان ماسک از CyberTruck عجیب و غریب خود رونمایی کرد!

 

حال با گذشت چند ماه ماسک به ستوه آماده و دیگر تحملی برای تعطیل بودن کارخانجات خود بخصوص در ایالت کالیفرنیا را ندارد. او پیش از این تهدید کرده بود که اگر نگذارند کارخانه کالیفرنیا بازگشایی شود، مجبور خواهد شد تا کارخانه را به تگزاس منتقل کند. البته گفته می شود نمایندگان تسلا دادخواستی پیرامون این موضوع به مقامات ایالت ارائه دادند که به گزارش Newsom احتمالا در اوایل هفته آینده کارخانه با رعایت پروتکل بهداشتی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

تسلا توجهی به مسئولان برای تولید نمی کند

متاسفانه مسئله شیوع کرونا کارخانه های صنعتی مختلفی را درگیر خود ساخته و از آنجایی که کارخانجات مکانی پر رفت و آمد است، نیاز مبرمی به تعطیلی آنها وجود دارد تا از پخش این ویروس همه گیر جلوگیری شود. در این میان Scott Haggerty از مسئولان Almeda County  این آخر هفته در گفتگو با نیویورک تایمز بیان داشت که قرار بود با همکاری تسلا کارخانه این شرکت 18 می بازگشایی شود اما تیم ماسک تصمیم گرفتند قبل آن چنین پرونده‌ای را تشکیل دهند.


همچنین بخوانید » صحبت کردن و تنفس نیز ممکن است باعث انتقال کرونا شود!!!


به گزارش وب سایت Theverg، روز دوشنبه تسلا به تمامی کارکنان خود اعلام آمادگی کرد تا برای آغاز تولید وسایل نقلیه به کارخانه آمده و شروع به کار کنند. البته این شرکت هیچ فشاری به کارکنان وارد نکرده و از آنها خواسته اگر مایل هستند می‌توانند به صورت دور کاری فعالیت خود را انجام دهند.

سایر خودروسازان چون فورد و جنرال موتورز از اواخر می امسال شروع به تولید خواهند کرد. البته انجام این فرآیند با پروتکل بهداشتی صورت می‌گیرد و همچون قبل فاقد قوانین بهداشتی نخواهد بود. Scott Haggerty افزود که منتظر است تسلا برنامه دقیق خود را برای بازگشایی سایت تولید ارائه دهد تا مشخص شود برنامه این شرکت برای بازگشایی سایت‌های تولید چیست. این مسئول بیان داشته که به تازگی متوجه شدند سایت تولید Fremont این شرکت فعالیتی فراتر از انتظار داشته و بسیار پیش رفته است.

حال باید منتظر ماند تا چه بر ایلان ماسک خواهد آمد. آیا این کارآفرین مطرح با دردسرهایی برای موارد ذکر شده رو به رو خواهد شد یا اینکه می تواند حرف خود را به کرسی بنشاند. پیش بینی می شود بزودی با آغاز تولید محدود توسط بیشتر شرکت ها، تسلا هم بتواند چنین مجوزی داشته باشد تا با حداقل خسارت جانی فرآیند تولید آغاز شود.