اخبار موسیقی ایران هفته اول بهمن و با چندتا خبر بمبی میخوام براتون شروع کنم…

از دستگیری خواننده لس آنجلسی “سامان” به دلیل خوندن در یکی از کافی شاپ های شمال شهر تهران بگیر تا اجرای بدون رهبر ارکستر سمفونی تهران در تالار وحدت، خبرهای مرتبط با جشنواره موسیقی فجر، منتشر شدن قطعه جدید هوشنگ کامکار و اجراهای خواننده پاپ نسل جووون سیروان خسروی.
بدون اتلاف وقت بریم سراغ بمبی ترین خبر هفته

با ما همراه باشید با اخبار موسیقی ایران هفته اول بهمن


دستگیری «سامان» خواننده لس‌آنجلسی در تهران

اخبار موسیقی ایران هفته اول بهمن

رییس پلیس اماکن تهران بزرگ از دستگیری سامان خواننده مشهور لس آنجلسی در طول اجرای کنسرت در شمال تهران خبر داد

سرهنگ نادر مرادی رئیس پلیس اماکن تهران بزرگ با اعلام خبر فوق گفت: سامان خواننده لس آنجلسی پس از ورود به تهران تحت رصد پلیس بود تا این که آگاه شدیم دیشب در سفره خانه ای در شمال تهران اقدام به اجرای کنسرت کرده است.

رییس اماکن تهران بزرگ اعلام کرد: با هماهنگی با مراجع قضایی، مأموران پلیس اماکن تهران بزرگ به محل ورود کرده و او را بهمراه مالک سفره خانه بازداشت کردند.

این هم از خودم بگم که سامان تو یه ویدیوای خودش میگفت که ۸ ساله برگشته ایران!!!


سیروان خسروی ۳ شب روی صحنه رفت

سیروان خسروی دوم، سوم و چهارم بهمن ماه ۹۸ در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران به اجرای برنامه پرداخت…

در این کنسرت این خواننده پاپ قطعاتی چون بارون پاییزی، تعجب نکن، خیلی روزا، گذشت، آره، بی قرار، خاطرات تو، سوژه هات تکراریه، عاشقتم و… را برای مخاطبان اجرا کرد.

همچنین بخشی از این کنسرت به اجرای قطعات پرطرفدار این خواننده پاپ از جمله کجایی، برگرد، دوست دارم زندگی رو و …اختصاص داشت.

این اجرا با حضور نوازنده‌هایی از جمله یاشا حکمی، مرتضی مسگر، طاها مظاهری، نریمان ناعمی، امیر دانایی، و مجید پروریان برگزار شد.


تازه‌ترین اثر هوشنگ کامکار منتشر شد

اخبار موسیقی ایران هفته اول بهمن

هوشنگ کامکار (موسیقی‌دان و آهنگساز و سرپرست گروه کامکارها به تازگی قطعه‌ای جدید تولید کرده است.
این قطعه جدید “خطابه شرقی” نام دارد. در این اثر امیرناصر رنجبر خواننده است و صبا کامکار به عنوان هم‌خوان او را همراهی کرده است.
هوشنگ کامکار فارغ‌التحصیل کارشناسی در رشته آهنگسازی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است و در کنسرواتوار “سانتاچی چیلییا” رم به تحصیل “کنترپوان” و “فوگ” پرداخته و درجه کارشناسی موسیقی را در ایالات متحده آمریکا از دانشکده سانفرانسیسکو دریافت کرده است.
هوشنگ کامکار در دهه هفتاد نیز به مدت شش سال مدیر گروه موسیقی دانشگاه هنر بوده است.

از رو نمایی پوستر جشنواره موسیقی فجر تا سالن ها و اجراها

پوستر سی‌وپنجمین جشنواره موسیقی فجر با طراحی خانه طراحی «آچهار» منتشر شد.

این جشنواره با دبیری شاهین فرهت ۲۴ تا ۳۰ بهمن برگزار می‌شود.

سالن‌های میزبان سی‌و‌پنجمین جشنواره موسیقی فجر هم اعلام شدند…

شش سالن در شهر تهران میزبان اجراهای سی‌و‌پنجمین جشنواره موسیقی فجر است.

این اجراها در تالارهای «وحدت»، «رودکی»، «سالن میلاد» نمایشگاه بین‌المللی تهران، فرهنگسرای «نیاوران»، «برج آزادی» و تالار «سوره» برگزار می‌شود و گروه‌های موسیقی کلاسیک، بین‌الملل، نواحی، دستگاهی، تلفیقی، بانوان، کودک و نوجوان و پاپ در جشنواره حضور دارند.

همچنین خوانندگان پاپ سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر هم مشخص شدند…

اخبار موسیقی ایران هفته اول بهمن

به نقل از روابط عمومی جشنواره، در بخش پاپ سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر، ۹ گروه با ۱۶ اجرا حضور دارند. برادران (آرش و مسیح عدل پرور)، امید حاجیلی، علی یاسینی، رضا بهرام، محسن ابراهیم زاده، امیر عباس گلاب، ماکان (رهام هادیان و امیر مقاره)، آرون افشار، سیروان خسروی و بهنام بانی در سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران اجرا می کنند.


همچنین بخوانید


با ما همراه باشید با اخبار موسیقی ایران هفته اول بهمن

انتشار آهنگ جدید اشوان به نام غرق گریه

اشوان، خواننده شناخته شده موسیقی پاپ در همکاری با آصف آریا اثر تازه ای را در قالب یک تک آهنگ بانام «غرق گریه» تقدیم مخاطبان کرده که او ضمن خوانندگی، همراه با آصف ترانه سرای اثر بوده و آهنگسازی آن را نیز مشترکا انجام داده اند.

در این اثر پارسا هادی نوازنده ویولون بوده است. همچنین علیرضا ریاضی (تنظیم کننده)، آرش پاکزاد (میکس و مسترینگ رضا موسوی (عکاس کاور)، سیاوش حسین زاده (طراح) دیگر عوامل همکار در تولید «غرق گریه» بوده اند.


بخش دوم برنامه ارکستر سمفونیک تهران بدون رهبر اجرا شد…!

اخبار موسیقی ایران هفته اول بهمنسوم بهمن ارکستر سمفونیک تهران در حالی آخرین اجرای خود را در تالار رودکی روی صحنه برد که این کنسرت جنجال‌آفرین شد و نیمه دوم آن بدون رهبر اجرا شد.

جنجال زمانی آغاز شد که منوچهر صهبایی، رهبر ارکستر و موسیقی‌دان پیش از آغاز کنسرت گفت: شهرداد روحانی، رهبر دائمی و مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران از ایران فرار کرده است.

این اظهار نظر آقای صهبایی واکنش تماشاگران و نوازندگان را برانگیخت.

ماجرا از این قرار بود که بنیاد رودکی چند روز پیش اعلام کرد که آقای روحانی به‌دلایل پزشکی نمی‌تواند به عنوان رهبر کنسرت بر صحنه حضور یابد و به درخواست او، آقای صهبایی رهبری ارکستر را به عهده خواهد گرفت.

اما وقتی آقای صهبایی برای اجرا روی صحنه رفت، ابتدا از “عملیات عمرانی پهنه رودکی” و” تاثیر منفی” آن بر مراجعان بنیاد رودکی انتقاد کرد و سپس افزود:

“آقای روحانی دو هفته پیش بدون اینکه با مسئولان بنیاد رودکی صحبتی کرده باشد، از ایران فرار کرده است! بنابراین اگر چیز دیگری همچون دلایل پزشکی و از این دست مسائل نوشته‌اند من قبول ندارم.”

رهبر دائم ارکستر سمفونیک تهران به دنبال حواشی این جنجال به انتشار پستی در صفحه شخصی فضای مجازی بسنده کرد و در آن نوشت:

«مخاطبان ارکستر سمفونیک تهران، با درود، از آن‌چه شب گذشته در تالار وحدت و در میانه‌ اجرای ارکستر سمفونیک تهران روی داد، عمیقاً متاسف شدم. امیدوارم فضای موسیقی ما، همچون گذشته در مسیر صلح و دوستی در حرکت باشد.

از نوازندگان محترم ارکستر سمفونیک تهران برای حمایت از مخاطبان برنامه و نیز جایگاه رهبر ارکستر سمفونیک تهران کمال تشکر را دارم.»

او در پایان این متن را با عنوان «مدیر هنری و رهبر ارکستر سمفونیک تهران» امضا کرده است که نشان‌ از آن دارد که او هم‌چنان در این سمت باقی است.

منوچهر صهبایی که برای اجرای کنسرت، جایگزین روحانی شده بود، قبل از آغاز برنامه رو به حاضران در سالن گفت:

«من به جای تمام مسوولان به خاطر بلایی که سر پیاده‌رو و خیابان استاد شهریار آمده و شرایط شما را برای ورود به این سالن سخت کرده عذرخواهی می‌کنم.

وی در ادامه اظهارات تندی را نسبت به شهرداد روحانی بر زبان راند و گفت: برخلاف آنچه خوانده‌اید و شنیدید شهرداد روحانی بعد از وقایع اخیر از ایران فرار کرده و هرآنچه درباره بیماری او خوانده‌اید دروغ محض است که این جملات با اعتراضاتی از میان جمعیت روبه‌رو شد و صهبایی در پاسخ به این اعتراضات گفت:

او یک مطرب است و بهتر است برود جایی که به مطربی خود برسد.»

نوازندگان ارکستر سمفونیک که از این اظهارات به شدت ناراحت و عصبی بودند در اقدامی اعتراضی تصمیم گرفتند که در قسمت دوم روی صحنه حاضر نشوند و بعد از دقایقی انتظار که بیش از حد معمول به درازا کشید.

محمدرضا کریمی به نمایندگی سایر نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران در سخنانی خطاب به حاضران در سالن نسبت به سخنان منوچهر صهبایی درباره شهرداد روحانی گفت:

حرف‌هایی که آقای صهبایی درباره شهرداد روحانی گفتند به هیچ عنوان مورد قبول ما نوازندگان ارکستر سمفونیک نیست و ما در حمایت از شهرداد روحانی و انتقاد به آقای صهبایی حاضر به حضور در صحنه نیستیم.

بعد از این سخنان صدای اعتراضات از گوشه و کنار سالن بلند شده و تالار وحدت شاهد صحنه‌هایی از اعتراضات کلامی تند بود که به جرات می‌توان گفت در تاریخ این نهاد فرهنگی بی‌سابقه بوده است.

شنیده‌ها حاکی از آن است که بعد از رایزنی‌های مسوولان با نوازندگان، اعضای ارکستر سمفونیک حاضر شدند با شرط حضور نداشتن منوچهر صهبایی بر روی صحنه قطعاتی را اجرا کنند که همین‌گونه نیز شد.

ارکستر سمفونیک تهران برای نخستین بار بدون رهبر به روی صحنه رفت و قطعاتی از موسیقی کلاسیک را برای مخاطبان خود اجرا کرد. اجرایی که در چنین شرایطی هیچ جایی برای نقد و بررسی ندارد.

سرانجام برخی مسئولان تالار رودکی با پا درمیانی تلاش کردند، وضعیت را آرام کنند و نوازندگان بدون رهبر قطعاتی را اجرا کردند.


محمد اصفهانی برای تیتراژ فیلم سینمایی مرد نقره ای میخواند

محمد اصفهانی، خواننده سرشناس موسیقی کشورمان در همکاری تازه اش با بابک زرین و محمد حسین لطیفی کارگردان فیلم سینمائی مرد نقره ای، تیتراژ این فیلم را می خواند

این اولین همکاری زرین، خالق موسیقی های زیبای سریال هایی چون «معمای شاه»، «عاشقانه» و …با دکتر اصفهانی نیست و مخاطبان بی شک آثاری چون «سقف» را در حافظه شنیداری خود از آنها به یادگار دارند.

قطعه تیتراژ فیلم سینمایی «مرد نقره ای» به آهنگسازی بابک زرین بر ترانه ای از علی ایلیا به اجرا درآمده و به زودی در دسترس مخاطبان قرار خواهد گرفت. همچنین قطعه تصویری این اثر با نوازندگی پیانوی زرین و آواز اصفهانی نیز در دست انتشار است.