تو این هفته ای که گذشت متاسفانه شاهد اتفاقات ناگواری در کشور بودیم. به همین دلیل خیلی از هنرمندان عرصه موسیقی از لغو برگزاری کنسرتهاشون خبر دادن که سراغ این اخبار نمیرم چونکه هرکی بخواد کنسرت بره قطعا از لغو شدن اجرای هنرمند محبوبش خبر دار میشه. بگذریم…
بدون هیچ مقدمه ای بریم سراغ خبرهای داغ موسیقی که این هفته در کشورمون منتشر شده…

با ما همراه باشید با اخبار موسیقی ایران هفته سوم دی


​کتاب موسیقایی «هفت شهر نی» منتشر شد

اخبار موسیقی ایران ; هفته سوم دی ۱۳۹۸

این کتاب به تألیف حامد امجدیان راهی بازار موسیقی کشور شد، این در حالی است که قطعات آمده در این کتاب توسط مؤلف اجرا و از طریق اپلیکیشن جامع نی نوازی در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

کتاب هفت شهر نی شامل هفت سفر عرفانی برای انسان، نُت‌های ردیف موسیقی ایران با ذکر مثال برای هر گوشه، 51 قطعه ضربی، 50 درس مقدماتی، داستان‌ها و خاطرات شیرین استادانی چون محمد موسوی و محمدرضا شجریان است و در 434 صفحه با جلد گالینگور چاپ و منتشر شده است.
 
حامد امجدیان که مؤلف این کتاب است در ابتدای کتاب و قبل از ورود به مباحث موسیقی، از هفت سفر اخلاقی – عرفانی برای انسان سخن می گوید که از آن به «اسفار هفتگانه نی نوازان» یاد کرده و عنوان می کند:

کاش هر انسان و به طور اخص اهالی موسیقی ایرانی قبل از اینکه سازی به دست گیرند، از این هفت شهر به سلامت بگذرند تا دلشان محیای پذیرش اسرار گردد.

سفرهایی با عنوان سفر از شهر خودشنیداری به حقیقت شنیداری، سفر از شهر تقلید به شهر تحقیق، ورود به شهرعشق و برپایی ضیافتِ امجد و … .

این ردیف دان و محقق فلسفه که پیشتر کتابِ «قوانین و مقررات مرتبط با بازار سرمایه» را به چاپ رسانده، از انتشار کتاب دیگرش تحت عنوان «مکتب آنتی سوسولیست» که ساختاری وسیع و بنیادین را در حوزه افکار انسانی بیان می کند، خبر داد.


گروه موسیقی «لیان» در تالار وحدت تهران به روی صحنه می رود

این گروه پرطرفدار که شهریورماه سال جاری، دو شب در تالار وحدت تهران به اجرای زنده پرداخته بود، دی ماه امسال مجدداً با هواداران خود در پایتخت دیدار خواهد کرد.

بر این اساس، گروه لیان به سرپرستی «محسن شریفیان» و خوانندگی «آکا صفوی»، 29 دی 1394 برای اولین بار در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران روی استیج خواهد رفت

مانند کنسرت قبلی این گروه در تدارک اجرایی در چند بخش برای مخاطبان موسیقی است و سعی دارد باردیگر دوستداران موسیقی جنوب و بوشهر را در دل پایتخت هیجان زده کند و در تلاش است تا بتواند پیشینه‌ غنی موسیقی جنوب را بار دیگر به تصویر بکشد.

سورپرایزهای کنسرت در روز برگزاری برنامه مشخص می شود

شریفیان علاوه بر فعالیت در گروه موسیقی “لیان” گاهی با دیگر گروه‌ها و خواننده‌ها نیز برای اجرای قطعه‌های جنوبی به‌عنوان نوازنده ساز بوشهری “نی انبان” همکاری می‌کند که از جمله این گروه‌ها و خواننده‌ها مِی‌توان به گروه موسیقی”رستاک” و امید حاجیلی اشاره کرد



با ما همراه باشید با اخبار موسیقی ایران هفته سوم دی


آلبوم همیشه با تو فریدون مشیری منتشر شد

اخبار موسیقی ایران ; هفته سوم دی ۱۳۹۸

آلبوم «همیشه با تو» با سروده های زیبای زنده یاد فریدون مشیری، صدای ماندگار او و خوانش انگلیسی سوزی ضیایی در قالب ۴۴ قطعه از جمله «همیشه با تو»، «انسان باشیم»، «روی در روی سیاهی» و…ضبط و اجرا شده است که دفترچه اشعار و نسخه انگلیسی با صدای سوزی ضیایی ضمیمه آن است.

موسیقی این اثر را فرشاد مشیری خواجه نصیری ساخته است. خواجه نصیری متولد ۱۳۷۱ نوه شاعر فقید ایرانی فریدون مشیری است که در رشته معماری و مطالعات صدا تحصیل کرده و آثار صوتی او شامل موسیقی الکترونیک، اگوستیک، صدا و هنر رسانه نوین است.

سوزی ضیایی، مؤسس ایران ادیو بوک و گوینده سه زبانه ی فارسی، فرانسوی و انگلیسی است که در فرانسه استاد دانشگاه زبان انگلیسی می باشد. او نسخه لاتین اشعار را دکلمه کرده است.

شایان ذکر است که آلبوم شعر و موسیقی «همیشه با تو» با سروده های فریدون مشیری توسط مؤسسه فرهنگی و هنری نت هشتم منتشر شده و در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

علاقمندان می توانند این اثر را بصورت آنلاین از رسانه های مجاز و یا نسخه فیزیکی و اورجینال را از مراکز معتبر فروش در بازار موسیقی تهیه نمایند.


ارکستر مجلسی شرق و ریکوردر پارس در تالار رودکی بروی صحنه می رود

این اجرا قرار است به رهبری مهرداد تیموری، طی دو تاریخ ۲۸ و ۲۹ دیِ جاری در تالار رودکی تهران بروی صحنه برود.

در این اجرا قطعاتی از آثار «ویوالدى»، «چایکوفسکی»، «الکا»، «پیتزولا» و «باربر» تقدیم مخاطبان خواهد شد که نازنین احمدزاده به عنوان سولیست ابوا و رایین نورانی به عنوان سولیست ویولون در مجموعه هنرنمایی خواهند کرد.

این ارکستر درسال ١٣٩٢ تاسیس شد و اولین حضورش در جشنواره موسیقی فجر ، با اجرای سوییت ایرانیِ علیرضا مشایخی بود.

پس از آن در سال ١٣٩٣ در جشنواره موسیقی فجر و جشنواره موسیقی کلاسیک تا معاصر حضور پیدا کرد؛ ارکستر مجلسی شرق و ارکستر ریکوردر پارس در دی ماه ٩۴ نیز در تالار رودکى نواخت و با استقبال خوب مخاطبان رو به رو شد.


تالار وحدت میزبان رویداد شنیداری «میان کنش» به رهبری نادر مشایخی می‌شود

اخبار موسیقی ایران ; هفته سوم دی ۱۳۹۸

به گزارش سایت خانه موسیقی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، کنسرت «میان کنش» به رهبری و مدیریت هنری نادر مشایخی و سرپرستی محمد عباسی 22دی ماه ساعت 21:30 در تالار وحدت اجرا می‌شود.

در این کنسرت قطعاتی چون، استخوان ایشانگو 3 به آهنگسازی نادر مشایخی و کاویان، غریو، باغ آشنایی، فالگیر، اشارات نظر، سحری به آهنگسازی کوشا میرزایی اجرا می‌شود.

در این برنامه «کوشا میرزایی» به عنوان تک‌نوازِ سه‌تار و «ارغوان منتظری» به عنوان سولیستِ فلوت حضور دارند. «دانیال جوراب‌چی» نیز به عنوانِ کنسرت‌مایستر این کنسرت است.

سرپرستی ارکستر را در این برنامه «محمد عباسی» برعهده دارد. همچنین هماهنگی و انتخاب نوازندگان برعهده‌ی رضا شرفی و ارغوان منتظری است.

قرار است بخشی از عواید این اجرا به بنیاد نیکوکاری «کمک» برای کودکان ناشنوای نیازمند به عمل جراحی اختصاص پیدا کند.