تفاوت ارگاسم ساختگی یا واقعی در زنان چیست؟ چرا زنها تظاهر به ارگاسم می کنند؟ تبعات این تظاهر چیست؟ چگونه می توان این مشکل را حل کرد؟ برای پاسخ به سوال هایتان با ما همراه شوید.

در بهترین حالت، زوج ها به نوعی مشاوره قبل از ازدواج را دریافت می کنند. به نظرم این یک ابزار فوق العاده برای کمک به زوجین است که هنگامی که در تب و تاب عاشقی هستند بتوانند در مورد موضوعات مختلف که مهم هستند صحبت کنند. مشاوره قبل از ازدواج به زوجین این فرصت را می دهد تا نقاط قوت، محدودیت ها و زمینه های رشد را شناسایی کنند.



با مشاهده موضوعات قابل توجه از طریق لنزهای مختلف، زوجین می توانند در مورد موضوعاتی مانند بچه دار شدن، پول و رابطه جنسی گفتگو کنند، که ثابت شده است که هرکدام از اینها می توانند باعث بروز مشکلاتی در آینده شوند. با انجام مشاوره قبل از ازدواج، زوجین شروع به ایجاد مهارت برای سازش و ارتباط موثر در هر حوزه می کنند.

اما متاسفانه بسیاری از زوجین این کار را انجام نمی دهند و سالیان سال می گذرد و آنها حتی مشکلات جنسی شان را مطرح هم نمی کنند و آرزوی بهتر شدن وضع رابطه جنسی شان را دارند. بسیاری از زنان امیدوار هستند که همسرشان این موضوع را درک کند که رابطه ی جنسی چیزی فراتر از نیازهای خود است و باید به نیازهای پارتنر هم توجه کرد. 

وقتی نیازهایشان برطرف نشد، کم کم عقب نشینی می کنند و به نوعی اصلا بیخیال می شوند و این می تواند باعث آسیب به عزت نفس خانم ها شود. 

اما موضوع وقتی پیچیده می شود که مردها تصور می کنند همسرشان اوج لذت جنسی را در رابطه جنسی تجربه می کند، و بخاطر این از همسرشان درباره ی رضایت جنسی سوال نمی کنند. در مطالعه‌ای در سال 2018 ، 43٪ از مردان نتوانستند تشخیص دهند که چقدر همسرانشان ارگاسم واقعی را تجربه کردند.

این مطالعه نشان می دهد که رضایت جنسی یک شوهر رابطه ای مثبت با درک او از رسیدن همسرش به ارگاسم دارد، یعنی مردان در صورت داشتن رضایت جنسی به اشتباه فکر می کنند همسرشان هم به ارگاسم رسیده است.

ارگاسم ساختگی یا واقعی در زنان

کمتر مردی پیدا می شود که نداند رضایت جنسی خانم ها به برقراری ارتباط متقابل در طول رابطه ی جنسی بستگی دارد. اما چرا مردها همچنان به این موضوع توجه نمی کنند؟ چرا خانم ها از نیازها و نارضایتی جنسی شان با همسرشان صحبت نمی کنند؟ 

دلیل اجراهای لایق اسکار زنان از ارگاسم های ساختگی چیست؟ براساس تحقیقات اخیر، حدود 59٪ از زنان گزارش کرده اند که فیک ارگاسم را تجربه کرده اند. به دلایل مختلف زنان تظاهر به ارگاسم می کنند مثل: عدم تمایل به صدمه زدن به احساسات شریک زندگی، کمبود عزت نفس و …

اکثر خانم ها برای حفظ رابطه شان دست به اینکار می زنند و بخاطر اینکه همسرشان را خیلی دوست دارند از نیاز خود می گذرند تا او را خوشحال کنند و همسرشان هم بی خبر از همه چیز فکر می کند که پادشاه رابطه ی جنسی شده است. بعد از مدتی که زن از این تظاهر خسته می شود، دیگر صحبت صادقانه در مورد این موضوع خیلی سخت تر خواهد شد، زیرا باید به نقش بازی کردن هایش اعتراف کند و قلعه ی ساختگی همسرش را خراب کند!



خانم ها بعد از اینکه از برطرف شدن نیازهایشان نا امید شدند به جای صحبت کردن در این مورد، عقب نشینی می کنند، آنها می دانند که همسرشان به دنبال نشانه هایی از لذت در آنها هستند تا رابطه جنسی را خاتمه دهند، پس برای هرچه زودتر تمام شدن رابطه ای که در آن لذتی نمی برند تظاهر به ارگاسم می کنند. و اینکار بیش از پیش باعث آسیب به رابطه و عزت نفس خودشان خواهد شد. 

اما مشکل اصلی تظاهر به ارگاسم خانم ها چیست؟ آنها با اینکار باعث می شوند همسرشان باور کند که همه چیز خوب است و می توانند همسرشان را به اوج لذت جنسی برسانند و هیچ مشکلی وجود ندارد. آنها فراوانی ارگاسم همسران خود را بیش از حد تخمین می زنند. 

شاید مشکل تظاهر زنان به ارگاسم به نظر کوچک برسد اما همین یعنی نارضایتی شدید زن و بی خبری مرد از همه چیز و در آخر به طلاق و جدایی منجر خواهد شد.

برای حل این مشکل چه باید کرد؟

ارتباطات عمیق گوهر هر رابطه ای هستند. فضایی ایجاد کنید که در آن هیچ قضاوتی وجود نداشته باشد تا بتوانید در آن فضا بدون هیچ شرم و تردیدی مسائل را مطرح کنید. بدون قضاوت کردن فضایی را ایجاد می کنیم که به اندازه کافی ایمن باشد تا سوالات دشوار را مطرح کند و پاسخ های دشوار را ارائه دهد.

ما راه زیادی برای شکستن تابوی سکس داریم، اما برای شروع هرگز دیر نیست. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که با شریک زندگی خود با صراحت و صادقانه صحبت می کنید، به شما تبریک می گویم. دنیا به شما بیشتر احتیاج دارد. برای هر کس دیگری که هنوز پنهانی درگیر نارضایتی است، اولین قدم برای شروع، صحبت کردن است.