شاید برای شما نیز پیش آمده  زمانیکه دچار آکنه و جوش می شوید ،اطرافیان به شما پیشنهاد می کنند که از خمیر دندان استفاده کنید.اما آیا خمیر دندان باعث از بین رفتن آکنه و جوش می شود ؟

آیا دوست دارید سریعا از دست آکنه و جوش های بد موقع رها شوید ؟ اگر شما روش های مختلف برای از بین بردن آکنه و جوش صورت را امتحان کرده اید و این پرسش برای شما به وجود آمده است که آیا خمیر دندان باعث از بین رفتن آکنه و جوش می شود ؟ ما در این مطلب پاسخ این پرسش را برای شما جمع آوری کرده ایم.

 خمیر دندان باعث از بین رفتن آکنه و جوش می شود ؟

آیا خمیر دندان باعث از بین رفتن آکنه و جوش می شود

خمیر دندان یک ماده شیمیایی است که هم برای پوست مفید و هم مضر است.مواد موجود در آن مانند پر اکسید هیدروژن ،جوش شیرین ،و الکل هم باعث استریل شدن پوست می شود و هم باعث بسته شدن منافذ پوست .مواد موجود در خمیر دندان باعث خشک شدن پوست می شود .متانول موجود در خمیر دندان باعث التهاب و تحریک پوست و در نتیجه تحریک بیشتر آکنه و جوش می گردد.مصرف مداوم خمیر دندان برای درمان آکنه و جوش باعث ایجاد مشکلات پوستی می گردد.اگر شما قصد استفاده از خمیر دندان برای از بین بردن آکنه و جوش را دارید بهتر است فقط در مواقع اضطرار از آن استفاده کنید.اما ما در ادامه پیشنهادهای بهتری برای رهایی از آکنه و جوش را برای شما جمع آوری کرده ایم.

در ادامه بخوانید :

چگونه با راههای طبیعی و آسان در منزل از دست آکنه و جوش رها شویم ؟

راهکارهای طبیعی برای از بین بردن جوش های ناحیه کمر و گردن

ماسک های طبیعی برای پوست های خسته از آرایش !

با ۸ فواید شستن آرایش صورت قبل از خواب آشنا شوید !

سیاهی زیر بغل و راهکارهایی برای از بین بردن آن

ماسک های خانگی برای کوچک کردن منافذ پوست و داشتن پوستی صاف !

ورزش کنید.

شاید فکر کنید که ارتباطی میان ورزش کردن و آکنه و جوش وجود ندارد اما این تصور غلطی است.یکی از مهم ترین دلایل کبد چرب عدم تحرک است .و کبد چرب نیز باعث ایجاد آکنه و جوش می گردد.به جای استفاده از خمیر دندان و مواد دیگر برای از بین بردن آکنه و جوش ،ورزش کنید و تحرک داشته باشید.در این صورت هم سلامت خواهید بود و هم از شر مشکلات پوستی رها می شوید.

همچنین بخوانید :چگونه از پوست هنگام ورزش مراقبت کنیم ؟

روبالشی هایتان را مرتب تعویض کنید .

تعویض کردن روبالشی ها و شستشوی آن ها از ایجاد آکنه و جوش جلوگیری می کند.گردو غبار و باکتری های موجود بر روی بالش های باعث بسته شدن منافذ پوست می گردد.

خواب زیبایی

خواب زیبایی ،تعبیر درستی است.در حالی که شما خواب هستید، بدن شما رشد می کند تا بافت و سلامت کلی را بهبود بخشد.خواب کم باعث ایجاد مشکلات پوستی و خستگی پوست می گردد.داشتن 7 تا 8 ساعت خواب مفید در شب را به شما پیشنهاد می کنیم.