اینستاگرام به تازگی طی خبری اعلام کرد که بخش استوری اینستاگرام بیش از ۱۵۰ میلیون کاربر فعال روزانه دارد.

به هر حال، وقتی یک سرویس پر طرفدار می شود، زمان بهره برداری از آن هم فرا می رسد. اینستاگرام قصد دارد با ویژگی های جدیدی که در اختیار کاربران قرار می دهد، استوری ها را هم وارد کسب و کار تبلیغاتی اش کند.

این ویژگی که از آگوست سال ۲۰۱۵ فعال شد به سرعت رشد کرد و کاربران زیادی به آن جذب شدند که دستاورد بزرگی برای اینستاگرام به حساب می‌آید.

این ویژگی که به تقلید از اپلیکیشن اسنپ‌چت به اینستاگرام آمده توانسته در میان کاربران این شبکه اجتماعی تا حد زیادی محبوبیت پیدا کند. تا جایی که اینستاگرام اعلام کرده که از زمان رونمایی این قابلیت بیش از 150 میلیون کاربر از این ویژگی بهره گرفته و داستان‌های خود را به سبک اینستاگرام به اشتراک گذاشته‌اند. درحالی‌که تنها 5 ماه از اضافه شدن این بخش به اینستاگرام گذشته است.

پس از اضافه شدن استوری به‌نوعی می‌توان گفت اینستاگرام در آپدیت‌های بعدی خود ویژگی خاص به استوری اضافه نکرد و به نظر می‌رسید که دیگر قصد ایجاد تغییری جدید در این بخش را ندارد بااین‌حال اخبار تازه این شبکه اجتماعی پرطرفدار از قابلیت جدیدی در بخش داستان‌ها حکایت دارد که بیشتر به کار کسب‌وکارها و معرفی محصولاتشان می‌آید.

Story ads دیگر قابلیت جدیدی است که طی هفته های آتی قابل استفاده می شود اما در مرحله نخست این ابزار فقط در اختیار شرکای تجاری اینستاگرام نظیر نایکی، نت فلیکس، جنرال موتورز و… قرار می گیرد.

بخش تبلیغات شامل تصاویر و ویدیوهایی است که به ترتیب 5 و 15 ثانیه نمایش داده می شوند. خبر خوب این که اگر مایل به تماشای آن ها نیستید، می توانید آن ها را رد کرده و به سراغ استوری اشخاصی که دنبال می کنید بروید.

مشخص نیست که دقیقا چه زمانی این تبلیغات قرار است اضافه شوند و آیا تبلیغات می تواند ضربه ای به روند رو به رشد این پلتفرم وارد کند یا خیر. بهتر است یکی-دو ماهی منتظر بمانیم.