اشتباهات بعد از جدایی

این سوال بسیاری است که بعد از بهم زدن چیکار کنیم؟ بهتر است با با اشتباهات بعد از جدایی آشنا شوید تا ندانسته حال خود را بدتر نکنید. بعد از اتمام رابطه و جدایی، لحظات سختی برای هر دو طرف پیش می آید. اشخاص ممکن است که عصبانی شوند یا بخواهند مدتی تنها باشند. همه اینها طبیعی هستند ولی سعی کنید همیشه افکارتان را مثبت نگه دارید.

جدایی باعث آسیب‌های روحی و روانی در هر دو طرف می شود. احساسات هر شخص می‌تواند حساس شود؛ این حساسیت می‌تواند در میزان و مقادیر مختلفی رخ دهد.

کارهای بسیار زیادی وجود دارد که باید انجام دهید؛ مثلاً با دوستانتان معاشرت کنید؛ سفر بروید و کارهایی از این قبیل بکنید. اما ما در این مطلب اشتباهات بعد از جدایی و کارهایی را که نباید انجام دهید را به شما گوشزد می کنیم.


همچنین بخوانید: تاثیر استرس بر رابطه عاطفی تان جدی تر از چیزی است که تصور می کنید!


اشتباهات بعد از جدایی

1-بیهوده برای شروع دوباره رابطه تان تلاش نکنید.

در ابتدا، جدایی‌تان را قبول کنید و تلاش بیهوده برای شروع دوباره رابطه تان انجام ندهید. اگر سعی کنید این کار را انجام دهید، شما در گذشته درگیر خواهید بود؛ در حالی که، گذشته دیگر گذشته است. از زندگی لذت ببرید. تغییر کنید. از تغییر کردن نترسید ورزش تازه ای را شروع کنید. کسب و کار کوچکی را آغاز کنید؛ اما در گذشته گیر نکنید. اگر ذهنتان درگیر گذشته باشد؛ فقط خودتان را آزار خواهید داد و رنج خواهد کشید.


همچنین بخوانید: چگونه جلوی هجوم افکار منفی را بگیریم؟


2-در ابتدای جدایی به هیچ وجه تماس نگیرید و پیام ندهید.

حداقل تا زمانی که احساسات تان به یک ثباتی نسبی نرسیده است؛ از طرف مقابل تان دوری کنید. این دوری باید هم به صورت فیزیکی و هم مجازی باشد. چون اگر ارتباط‌‌ تان حفظ شود؛ شما در میان حال و گذشته تان دست و پا خواهید زد. شاید سوال زیر برایتان پیش بیاید.

همسر سابق من همکار یا فامیلم است، چه کار کنم؟

خوب من هم که نگفتم برای همیشه از همسر سابق دور باشید. در ابتدای جدایی دادن این نکته بسیار حائز اهمیت است؛ اما بعد از مدتی که به شرایط جدید عادت کردید؛ می توانید مثل یک همکار یا فامیل با همسر سابق‌تان در ارتباط باشید؛ اما در اوایل جدایی از همسر و شریک زندگی‌ سابق‌‌تان دوری کنید.

3-دنبال انتقام نباشید.

اینکه شما در ابتدا از همسر سابقتان عصبانی باشید و به انتقام فکر کنید، طبیعی است؛ اما به هیچ وجه دنبال این کار ندارید. شاید این حس، به این خاطر باشد که شما همسر سابقتان را مقصر و عامل جدایی می دانید. اگر این حس به سراغتان آمد، نفس عمیقی بکشید و دو سوال زیر را از خودتان بپرسید.

آیا در آینده همچنان از این کار لذت خواهم برد؟

آیا انتقام می تواند درد و رنج هایم را التیام بخشد؟

اگر به دور از احساسات منفی و منطقی فکر کنید و سپس جواب سوال بالا را بدهید؛ حتماً از انجام این کار منصرف خواهید شد.


همچنین بخوانید: 7 تغییر در بدن که بعد از جدایی و بهم زدن رابطه ی عشقی مان رخ می دهند!


4-زود ازدواج نکنید.

بعد از جدایی کمی به خودتان فرصت دهید و زود وارد رابطه دیگری نشوید. شما ممکن است تحت تاثیر احساساتتان که دچار آسیب شده‌اند، دست به چنین کاری بزنید و بدون فکر وارد یک رابطه دیگر شوید.

کمی برای خودتان وقت بگذارید. به خودتان برسید. اگر عجولانه عمل کنید ممکن است دوباره نیز رابطه جدیدتان به جدایی ختم شود.

5-به سمت نوشیدنی های الکلی نروید.

وقتی که افراد از هم جدا میشوند، این احتمال وجود دارد که احساس شکست آنها عمیق باشد و حتی گاهی افراد حس می‌کنند که به آنها توهین شده است یا با احساسات شان بازی شده است. در این زمان که فرد از لحاظ روحی افسرده و غمگین است؛ احتمال دارد که به سمت مصرف نوشیدنی‌های الکلی برود. به هیچ وجه این کار را نکنید. مصرف نوشیدنی‌های الکلی باعث بهتر شدن حال شما نمی‌شود، فقط شما را وارد یک منجلاب می‌کند و اجازه بهتر شدن به شما نمیدهد.


همچنین بخوانید: 5 دلیل اصلی طلاق و جدایی که حتما باید از آنها مطلع باشید!


6-فیلم هندی‌اش نکنید.

جدا شدن جذاب و خوب نیست، اما پایان دنیا هم نیست. اجازه ندهید احساسات بد و منفی شما را تحت کنترل خودشان در بیاورند. در این موضوع اکثراً جملاتی مثل «هرگز ازدواج نخواهم کرد» «همه شأن مثل هم هستند» شنیده می‌شود.

منطق‌تان را از دست ندهید. فکر کردن می‌تواند شما را قانع کند که دست از این افکار منفی بردارید و به زندگی برگردید.

اگر می خواهید بیشتر با نبایدهای بعد از بهم زدن آشنا شوید، مطلب زیر را بخوانید:

15 کاری که نباید بعد از جدایی و بهم زدن انجام دهید!