دکوراسیون منزل هوشمندانه ومقرون به صرفه !

همه ما می خواهیم برای زیباتر شدن منزلمان یک دکوراسیون بی نقص داشته باشیم.اما گاهی علاوه بر انجام هزینه های گزاف، با چند اشتباه کوچک از نتیجه کار ناراضی می شویم .اشتباهات رایج در دکوراسیون منزل چیست؟ رعایت نکردن نکات زیر سبب به وجود آمدن اشتباهات و در نتیجه دکوراسیونی اشتباه خواهد شد.

1-ابتدا برنامه ریزی کنید.

اشتباهات رایج در دکوراسیون منزل

اگر می خواهید خانه شما فوق العاده به نظر برسد قبل از هر چیز برنامه ریزی و تحقیق کنید.قبل از رفتن به خرید تمام اندازه ها منزل را در اختیار داشته باشید.زیرا گاهی با دیدن یک کاناپه عاشق آن می شوید ولی زمانی که آن را می خرید به دلیل اینکه مناسب خانه شما نیست ،سر خورده می شوید.همیشه سعی کنید متناسب با خانه خود خرید کنید.

2-سبک خود را مشخص کنید.

اشتباهات رایج در دکوراسیون منزل

اگر می خواهید خانه شما مطابق با سلیقه شما چیده شود. قبل از هر چیزی سبک خود را مشخص کنید.در دکوراسیون داخلی سبک های مختلفی مانند (مدرن ،سنتی ،روستیک ،مینیمال و…) وجود دارد و شما می توانید با اندکی تحقیق سبک خود را به راحتی انتخاب کنید.

3-اندازه فرش بسیار اهمیت دارد.

اشتباهات رایج در دکوراسیون منزل

اندازه فرش نامتناسب با اندازه خانه ما باعث به وجود آمدن دکوراسیونی بی معنی خواهد شد.فرش شما مخصوصا در اتاق خواب ها باید از طرفین حدود 30-40 سانتی متر فاصله داشته باشد.همچنین در اتاق پذیرایی فاصله  فرش تا مبلمان نباید زیاد باشد.یعنی فرش باید نزدیک پایه مبل باشد.

4-کوسن های زیادی روی مبلمان قرار ندهید.

اشتباهات رایج در دکوراسیون منزل

کوسن ها نقش بسزایی در دکوراسیون منزل دارند.کوسن ها بسیار راحت هستند و باعث رنگ بخشیدن به دکوراسیون منزل می شود.اما گاهی بر اثر استفاده زیاد بر روی مبلمان دیگر جایی برای نشستن باقی نمی ماند.تعادل را رعایت کنید تا خانه شما زیباتر دیده شود.

5-اهمیت نور در منزل

اشتباهات رایج در دکوراسیون منزل

اگر علاقه دارید قسمت هایی از خانه بیش تر به چشم آیند می توانید در آن قسمت از منزل از نورهای متمرکز استفاده کنید.اگر می خواهید متفاوت باشید می توانید به جای استفاده از لوستر از آباژور های زمینی استفاده کنید.

 

ممکن است به خواندن این مطالب نیز علاقه مند باشید