اشتباهات رایج در مورد تکامل ؛ دانش ما در مورد این تئوری تا چه میزان درست است؟؟؟

شما هم مثل بقیه چشم و گوش بسته تئوری تکامل را رد میکنید؟؟ اشتباهات رایج در مورد تکامل را میدانید؟  دانش شما در این باره تا چه میزان است؟

با ما همراه باشید تا اشتباهات رایج در مورد تکامل را بدانید ! مطمئنا نظرتان تغییر خواهد کرد! شاید شما هم تکامل یافتید!

با اینکه تئوری تکامل نقش بسیار مهمی در توضیح و تفسیر دانش بشری دارد،  مورد بی توجهی قرار گرفته. در حقیقت دانشمندان در مورد بسیاری از قسمت های این تئوری دچار سو تفاهم شده اند.



مقبولیت تئوری تکامل در دنیا!؟

یکی از بازیگران بزرگ و مطرح استرالیایی در یک برنامه تلویزیونی که مربوط به تکامل بود از بینندگان پرسید: « اگر واقعا انسان ها نمونه های تکامل یافته ی میمون ها هستند، پس چرا میمون های امروزی تکامل پیدا نمی کنند!!!» واقعا چرا؟؟؟

در آن سوی دنیا، در بریتانیای کبیر ، معلم ابتدایی مدرسه ای معتقد است که تئوری تکامل چیزی فراسوی علم و منطق است.

این در حالی است که این تئوری از سال ششم و در حالی که بچه ها 10-11 ساله هستند به آنها آموزش داده می شود. این تئوری تا سال های دبیرستان هم ادامه پیدا می کند.

البته باید این را هم بگویم که تئوری تکامل سال هاست در بریتانیا مورد قبول قرار گرفته و در کتاب ها تدریس می شود. اما در نطر سنجی که اخیرا گرفته شده بود مشخص شد که در حدود 20 % از مردم بریتانیا در مورد تئوری تکامل مطمئن نیستند و یا حتی اعتقادی به این تئوری ندارند.

متقابلا بسیاری نظریه نسبیت را باور ندارند. در واقع انسان های امروزی معتقدند نظر دادن در مورد تکامل این دنیا و موجوداتش کار فیزیک دانان است نه محققان.

اشتباهات رایج در مورد تکامل

البته که تا به حال پاسخ متقاعد کننده ای از طرف هیچ یک از این گروه ها داده نشده است ؛ اما من در این گزارش به اشتباهات رایج در مورد تکامل از نقطه نظر هر دوی این گروه ها اشاره میکنم.

1: تکامل یک تئوری است؟؟؟

بله، درست است که که ما با نام « تئوری تکامل» می خوانیمش اما در حقیقت تکاملی در کار نیست. تئوری ثابت است.

درست مانند تئوری افتادن سیب از روی درخت. سیب از درخت به سمت پایین می افتد چون نیروی جاذبه سیب را به سمت پایین می کشد. هیچ شکی در این مورد نیست.

وقتی از تکامل به عنوان تئوری یاد می کنیم هم همین است. آیا واقعا شکی در این مورد نداریم که تئوری خطابش می کنیم؟؟؟

مردم در گفتمان روزمره شان از تئوری به عنوان نظریه ای که هنوز اثبات نشده یاد میکنند اما در دنیای محققان تئوری معنای متفاوتی دارد. تئوری به دیدگاه آنان یعنی توضیحی کامل در مورد پدیده ای که بر قوانین استوار است.

در واقع  تئوری ها فرضیه های ثابت شده و تست شده هستند .آیا واقعا تئوری تکامل اینگونه است؟؟؟



2: انسان نمونه ی تکامل یافته ی میمون است!!!

نه ، به هیچ وجه. جد جد جد جد ما هرگز یک میمون نبوده است.

تئوری تکامل و یا هر چیز دیگز که خطابش می کنید میگوید ما و میمون ها ریشه های مشترکی داریم. درست مانند شامپانزه ها. این یعنی ما از گونه ی نامعلوم و یکسانی به شاخه های میمون، انسان و شامپانزه تقسیم شدیم.

میمون ها از نزدیک ترین فامیل هایمان هستند ؛ نه جد ما.

ترسناک است اما 90% از ژن های ما و شامپانزه ها یکسان است. جد ما که در حدود 7 میلیون سال قبل در زمین بوده چیزی بین انسان و میمون و شامپانزه بوده و بسیار به استفاده ابزاری از طبیعت علاقه داشته !!! درست مانند ما!!!!

3: انتخاب طبیعی هدفمند است؟؟؟!!!

اشتباهات رایج در مورد تکامل

ارگانیسم های بسیاری هستند که با محیط اطرافشان سازش ندارند. برای مثال کوسه ها مانند سایر ماهی های استخوانی نرمی وسبکی لازم برای شنا ی راحت در آب را ندارند.

این یعنی با انتخاب طبیعی هدفمند تا به حال باید نسل کوسه ها منقرض می شد. چنین فکری اصلا درست نیست . انتخاب طبیعی رندوم عمل میکند. نمونه های برتر از هر گونه ای به صورت هدفمند از توری رد نمی شوند تا زنده بمانند!!!!

این مثال هم بسیار جالب است!!! در نظر بگیرید که انسان ها قابلیت فتو سنتز داشتند. به راحتی در آفتاب می ایستادیم و گرسنگی مان بر طرف می شد.

اما متاسفانه در عین عالی و کامل بودن این اتفاق برای ما و هیچ یک از جانوران روی زمین نیافتاده! پس انتخاب طبیعی هدفمند عمل نمی کند!!

4: تئوری تکامل نمیتواند کارکرد ارگانیسم های پیچیده را توضیح دهد!!!

یکی از نکات قابل توجه در تئوری تکامل پیدایش و تَکامل چشم است. چشم فقط به حالت کام لقابلیت بینایی دارد.

آیا این بدان معناست که موجودات تکامل نیافته ی قبل از ما چشم داشتند اما چون کامل نبود نمی دیدند؟؟؟ خنده دار است! داروین گفته که تا قبل از تکامل عمل دیدن توسط قسمت های متفاوتی از بدن انجام می شد و بینایی کامل نبود.

پس از چندین سال و بر اثر انتخاب طبیعی دیدن به چشم واگذار شد و حالا به این صورت ما می توانیم ببینیم! باز هم خنده دار است!

البته این موضوع در علم ثابت شده. جاندارانی مانند حلزون نور را میبینند .آنهم با قسمت های متفاوتی از بدنشان! بدنشان می تواند نور را از تاریکی تشخیص دهد ! اما دیدن واضح در این جانداران وجود ندارد.

5: دین و تئوری تکامل در یک راستا نیستند!

خوب است بدانیم که تئوری تکامل اصلا در مورد اصل شکل گیری موجودات آنهم از روز اول نیست!

این تئوری در مورد نحوه ی تکامل و تغییر موجودات در طول زمان است. بر عکس آنچه اکثر مردم فکر میکنند دین و تئوری تکامل تناقضات بسیار کمی با هم دارند.

پاپ فرانسیس چند وقت پیش اعلام کرد که دین و تئوری تکامل با هم در تناقض نیستند.

مالکوم بروان از کلیسای انگلستان هم در بیانیه ای اعلام کرده که انتخاب طبیعی و تغییر جانداران در طول زمان با دین مغایرتی دارد. او در ادامه گفته: « دین خوب باید با دانش خوب هم سو باشد».