دانسته ها و ندانسته هایمان در مورد انرژی سیاه

اطلاعات انسان در مورد انرژی سیاه در چه حد است؟؟؟ دانش بشری مرز های علم را می شکند و به اطلاعات انسان در مورد انرژی سیاه اضافه می کند!!!

با ما در این گزارش که در مورد اطلاعات انسان در مورد انرژی سیاه است همراه باشید !!!

انرزی سیاه ؛ حاضر در همه جا

انرژی سیاه یکی از عجیب ترین مواد در این هستی است! این ماده با وجود عجیب و غریب بودن در تمام دنیا وجود دارد !

چیزهایی مانند انسان ، خورشید ، زمین و ستاره ها همگی از اتم تشکیل شده اند و شامل ذراتی به نام نوترون ، پروتون و الکترون می شوند.

با این همه تنها یک ششم از ذرات موجود در هستی را این مواد تشکیل می دهند. پنج ششم باقی مانده را در این دنیا انرژی سیاه پر میکند!!!

ما توانسته ایم وجود انرژی سیاه را اثبات کنیم! تاثیر انرژی سیاه بر روز محیط های بزرگی مانند کهکشان ها به راحتی دیده می شود! انرژی سیاه بر روی تمام کهکشان ها و نوری که برای ما قابل دیدن است تاثیر می گذارد!

اما دستیابی مستقیم به چنین نیرویی هنوز برای ما ممکن نشده است! هنوز برخی از قسمت های این انرژی برای ما سوال است!

در این گزارش به 5 مورد از دانسته ها و ندانسته هایمان در مورد انرژی سیاه اشاره کرده ایم! با ما همراه باشید و از اطلاعات انسان در مورد انرژی سیاه به خبر شوید!!!



دانسته ها

اطلاعات انسان در مورد انرژی سیاه

1: انرژی سیاه ماده ای غیر قابل کشف نیست!!!

ماده ی سازنده ی انرژی سیاه خیلی هم برایمان شناخته شده است! انرزی سیاه نمی تواند از جنس ستاره ها، ابر های گازی ، ذرات گرد و غبار، شهاب سنگ ، خوشه های ستاره ای ، پلاسمای یونیزه شده و یا سیاه چاله باشد.

انرژی سیاه از ماده ای معمولی ساخته نشده. ما برای اثبات این موضوع نشانه هایی داریم!

بر اساس نمونه های نخستین و پیشینی که از ابر های گازی در اختیار داریم توانسته ایم میزان و نوع گاز های کهکشانی پس از بیگ بنگ را تخمین بزنیم!

این گاز ها شامل هیدروژن ، دوتریوم، هلیوم 3 ، هلویم 4 و لیتیوم 7 می شود! این تخمین ها نشان می دهد که کهکشان ما با چه میزان گازی متولد شد !

جالب این جاست که این میزان تنها یک ششم از کل ماده ی تشکیل دهنده ی این دنیاست! پنج ششم بعدی را همان انرژی سیاه تشکیل می دهد!

2: انرژی سیاه ذاتا سرد است

انرژی سیاه از هر ماده ای که تشکیل شده باشد ، هر جرمی که داشته باشد و با هر سرعتی که در حرکت باشد، سریع تر و یا کند تر از نور و یا حتی غیر قابل مقایسه با نور ، جنسی سرد خواهد داشت!!!

اگر سرعتش از نور بیشتر باشد ، تئوری های ما در مورد ریز ذره بودن این انرژی کاملا زیر سوال می رود! ما نشانه هایی داریم که دمای انرژی سیاه را به ما نشان می دهد!

زیر نظر گرفتن قدرت جاذبه اختر های چهار گانه، جذب شدن اجرام به خط جاذبه ی این انرژی و موج های قمری در راه شیری ، همه و همه نشان از این دارند که انرزی سیاه یا بسیار سنگین است یا در حین تولد با سرعت بسیار پایینی ساخته شده است!

به عبارت دیگر انرژی سیاه از همان روز های ابتدایی خلقت جهان سرد بوده است!

اطلاعات انسان در مورد انرژی سیاه



 3: انرژی سیاه با سایر مواد ، نور و یا حتی با خودش ارتباط چندانی ندارد

اگر انرزی سیاهی در کار باشد حتما رد پایی از آن در ابتدای خلقت پیدا می شود! متاسفانه این رد پاها دیگر برای ما قابل دسترسی نیستند! یا پاک شده اند یا خیلی وقت است که اتفاق نیافتاده اند!

تحقیقات ما هم نشانی از این انرژی ندارند! این انرژی ارتباطی با نور ندارد! نه نور را جذب می کند نه دفعش می کند! این انرژی با خودش هم ارتباط چندانی ندارد ! که اگر داشت می شد اشعه گامای ناشی از این ارتباط را در میان کهکشان دید!

بر همین اساس ما نمی توانیم مستقیما این انرژی را بررسی کنیم! اگر هم می خواهیم مستقیم بررسی کنیم باید بسیاری از ناتوانی هایمان را خیلی زود برطرف کنیم! البته باز هم تضمینی وجود ندارد! شاید انرژی سیاه اصلا با این روش ها ارتباطی برقرار نکند!

 انرژی سیاه

4: تاثیر انرژی سیاه در همه ی سیاره ها دیده می شود ؛ حتی کوچک ترین آنها

هر جایی که نگاه می کنیم تحت تاثیر این انرژی است! همه نوع ماده تحت انرژی جاذبه یکسان عمل می کند اما … انرژی های دیگری مانند انرژی هسته ای و الکترومگنتیک  تنها مواد عادی را تحت تاثیر قرار می دهند.

وقتی در اثر تشکیل ستاره ای ، انفجاری رخ می دهد، امواج تولیدی از میان انرژی سیاه می گذرند. این در حالی است که این امواج از میان سایر مواد رد نشده و در آن به دام می افتند ؛ یا با آن ترکیب می شوند!!!

هر چقدر که دنیای ما کم حجم تر باشد موج این ستاره ها راحت تر از آن عبور میکند! انرژی سیاه بیشتری هم در این دنیاها وجود دارد!

 انرژی سیاه

5: انرژی سیاه بر سیاره هایی که از مواد عادی تشکیل نشده اند تاثیر جاذبه ای دارد

این مورد یکی از بزرگ ترین نشانه هایی است که میگوید انرژی سیاه از مواد عادی تشکیل نشده است! وقتی دو کهکشان یا دو خوشه به هم برخورد می کنند گاز های میان سیاره ای و پلاسما ها به هم برخورد می کند و داغ می شود!

در این حالت اشعه ایکس تولید می شود! اشعه ایکس با رنگ صورتی نشان داده می شود و گواه این است که آن کهکشان ها با مواد عادی ساخته شده بودند.

اما در کهکشان هایی که تحت تاثیر جاذبه ی انرژی سیاه هستند نور ساطع شده به رنگ آبی است ! این گواهی است بر مواد غیر عادی تشکیل دهنده این دنیا!

این یعنی قانونی متفاوت با قانون برخورد در کهکشان های تشکیل شده از مواد غیر عادی وجود دارد!

نتیجه اینکه این کهکشان ها را نیروی غیر عادی اداره میکند و به همین دلیل پاسخ این کهکشان ها به برخورد بین کهکشانی متفاوت است!

هرچند دانسته هایمان در مورد انرژی سیاه زیاد است اما خیلی چیز ها هم هست که در موردش اطلاعی نداریم …

اطلاعات انسان در مورد انرژی سیاه

ندانسته ها

ما نمیدانیم انرژی سیاه از چه ذراتی تشکیل شده ! اگر دارای ذرات باشد البته!!!!

ما می دانیم انرژی سیاه وجود دارد! می دانیم این انرژی با خودش ، با نور و با هیچ اشعه ای ارتباطی ندارد! می دانیم که این انرژی سرد است! اما نمیدانیم از چه ذراتی تشکیل شده است!

ممکن است از ذرات درشتی تشکیل شده باشد که از ابتدا سرد متولد شده اند! ممکن است ممکن است جرم کمی داشته باشد که در روز های اول با دمای بالا متولد شده اند مانند نوترالینو ها!

ممکن است حتی جرم کمتری داشته باشد که از ارتباطات جاذبه ای درست شده اند!

ممکن است از ذراتی تشکیل شده باشد به نام گات! ما در مورد این ذرات چیز زیادی نمی دانیم! یا حتی ممکن است از جنس ذراتی باشد که در تمام کهکشان شناورند و موجب وزن سیاره ها می شوند!

اما تمام تلاش های ما برای فهمیدن جنس این انرژی تا به حال بی ثمر مانده است!

 انرژی سیاه

2: نمیدانیم انرژی سیاه از یک نوع ذره ساخته شده یا چند نوع؟؟؟

اکر فرض ما بر این باشد که انرژی سیاه از ذرات تشکیل شده باشد ما نمی دانیم که ذرات این انرژی از یک نوع هستند یا چند نوع ! ما حتی نمی دانیم که این ذرات در ارتباط با هم چه نوع سازمان بندی دارند!

نمیدانیم انرزی سیاه از اتم های سیاه یا مولکول های سیاه ساخته شده یا چیز دیگری! تا به حال توانسته ایم انرژی سیاه را در فاصله ی چند هزار سال نوری بررسی کنیم!

اما اگر بخواهیم دقت را بالا ببریم ، معلوم نیست انرژی سیاه از چه ذراتی تشکیل شده باشد!!!

3: انرژی سیاه از اول بوده یا اینکه بعدا تشکیل شده است!!!

این یکی از عمیق ترین سوال های ما در مورد این انرژی است! این انرژی وابسته به گرما است! این را می دانیم! ما میدانیم که در بیگ بنگ تمام ذراتی که با نام ماده و ضد ماده می شناسیم متولد شدند!

میدانیم که وقتی کهکشان سرد شد و آرام گرفت خیلی از ذرات نا پایدار از بین رفتند. اما اگر یکی از این مواد ناپایدار از بین نرفته باشد می تواند منشایی باشد برای انرژی سیاه!

البته نظریه ای دیگری هم در این مورد وجود دارد!

کهکشان سرد شد و مانند یک توپ پرتغالی وارد محوطه ای دره مانند و خنک شد ! آنجا می توانست حرکت کند! اما در مسیری ثابت! مانند نوسان کردن! پس از آن نیرویی آمد که پتانسیل کنترل کردنش را داشت و  مجبورش کرد که در مدار خاصی حرکت داشته باشد!

این سناریو می گوید که انرژی سیاه از ابتدا نبوده و بعد ها به وجود آمده!

4: آیا ماده ی سیاه جاودان است یا اینکه روزی از بین خواهد رفت؟؟؟

این هم یکی از موضوعاتی است که دانش کافی در موردش نداریم! ما میدانیم که از ابتدای خلقت نسبت انرژی سیاه به باقی مواد موجود در هستی 1 به 5 بوده است!

این را هم میدانیم که این نسبت در طول 13.8 بیلیون سال گذشته که از آن خبر داریم تغییری نکرده است! اما این بازه ی زمانی تنها در حد دانش ماست!

شاید خیلی پیش از تولد کهکشان این انرژی بوده باشد و شاید پس از مدتی دیگر شاهد تاثیرات این انرژی نباشیم!

اطلاعات انسان در مورد انرژی سیاه

5: در نهایت آیا قادر خواهیم بود انرژی سیاه را مستقیما بررسی کنیم؟

شاید بله شاید نه!!! شاید روزی بتوانیم موانع را کنار بزنیم و به دانسته هایمان اضافه کنیم ! شاید هم باید هم چنان با محدودیت های دانشمان ادامه دهیم!

تا به حال با همین دانش اندک هم چیز های زیادی فهمیده ایم ! باید هوشیار باشیم و در راه افزودن دانش بشری صادق!!!