اعدادی که با ویروس کرونا مبارزه می کنند !در حالی که تحقیقات در مورد درمان ویروس کرونا ، که بر کل جهان تأثیر می گذارد ، با شدت کامل ادامه می یابد ، استفاده از روش های محافظت در برابر این بیماری بسیار ضروری است.برای اینکه پیشنهادات حفاظتی بیان شده توسط متخصصان در هر فرصتی مؤثر باشد ، لازم است به مدت و فرکانس آنها توجه شود.اما برخی اعداد هستند که نقش مهمی در مبارزه با این ویروس دارند ؟ مانند 20،60،3 و….اما اهمیت این اعداد چیست؟

اعدادی که با ویروس کورونا مبارزه می کنند

دستان خود را به مدت 20 ثانیه بشویید

دستان خود را به مدت 20 ثانیه بشویید

دستان خود را با  آب و صابون به مدت حداقل 20 ثانیه بشویید.نیازی به استفاده از صابون با مواد ضد عفونی کننده یا ضد باکتریایی نیست ، صابون طبیعی کافی خواهد بود.در صورت عدم وجود آب و صابون ، از ضد عفونی کننده های حاوی الکل استفاده کنید.


همچنین بخوانید:


 استفاده از مواد ضدعفونی کننده حاوی حداقل 60 درصد الکل

محصولات مورد استفاده در بهداشت دست باید حداقل 60 درصد الکل داشته باشند تا خاصیت ضد عفونی کننده داشته باشند.جدا از ضد عفونی کننده های دستی ، مستعمرات حاوی 80 تا 90 درصد الکل نیز در بهداشت دست موثر هستند.با این حال ، این محصولات بیشتر از تمیز کردن آب و صابون از دست شما محافظت نمی کنند.بنابراین ، خیلی مهم است که دستان خود را با آب صابون فراوان بشویید.

به 3 نقطه دست نزنید

ویروس کرونا با استنشاق قطرات که به دلیل سرفه و عطسه به محیط پخش می شود منتقل می شود لمس دهان ، بینی یا چشم ها بدون شستن دست ها پس از تماس با سطوح آلوده به ذرات تنفسی بسیار خطرناک است.بنابراین ، با دستهای کثیف خود ؛ مراقب باشید که به چشم ، بینی و دهان خود دست نزنید.

به مدت 10 دقیقه محیط خود را تهویه کنید

اعدادی که با ویروس کورونا مبارزه می کنند

از آنجا که ویروس ها در محیط های داخلی سریعتر گسترش می یابند ، همچنین یکی دیگر از موارد احتیاطی مهم است که هر ساعت 10-15 دقیقه از تهویه محیط  استفاده کنید.

لباس های خود را در 60 – 90 درجه بشویید

اعدادی که با ویروس کورونا مبارزه می کنند

اگر ویروس کرونا به ترشحات تنفسی آلوده باشد ، می تواند چندین ساعت روی لباس ما زنده بماند.بنابراین ، هنگامی که از خارج به خانه می آیید ، لباس خود را فوراً عوض کنید و آنها را با مواد شوینده در دمای بالای 60-90 درجه بشویید.

 روزی حداقل 2 لیتر آب بنوشید

اعدادی که با ویروس کورونا مبارزه می کنند

نوشیدن حداقل 2 لیتر  آب در روز را فراموش نکنید. به این روش می توانید مدت زمان باقی ماندن ویروس در دستگاه تنفسی فوقانی را کوتاه کنید.نوشیدن آب همچنین از سیستم ایمنی بدن پشتیبانی می کند.با این حال ، اشتباه نکنید که فکر کنید نوشیدنی های گرم باعث  کشتن ویروس می شوند.از آنجا که نوشیدنی های با درجه حرارت بالا ویروس را از بین نمی برند ، می توانند باعث آسیب به مخاط دهان و گلو شوند و در نتیجه می توانند به جای فواید آن باعث آسیب شوند.

حداقل از همدیگه 1.5 متر فاصله بگیرید

اگر برای خرید روزانه از خانه خارج می شوید دقت کنید که فاصله 1.5 متری را رعایت کنید.حتی در منزل اگر در کنار خانواده تان نیز هستید رعایت این فاصله می تواند بسیار مهم و حیاتی باشد.